Vendomat, solutia mereu aproape pentru gustarea care te mentine in forma

Imprimare

In 2005, economia era in plina dezvoltare. Crestea de la o zi la alta, atat numarul firmelor, cat si amploarea acestora. Dar, inainte de toate, companiile incepeau sa inteleaga necesitatea unei atentii si a unui respect sporit datorat angajatilor. Printre altele, acestea se refereau si la asigurarea unor conditii civilizate pentru a putea lua, in timpul programului de lucru, o gustare. Unii au incercat sa-si organizeze propria bucatarie. Dar costurile, problemele organizatorice si de aprovizionare au fost de natura sa-i descurajeze pe multi. Altii, au apelat la firme de catering, dar pentru multi nici aceasta nu parea sa fie solutia ideala, nici din punct de vedere financiar, nici punctul de vedere al comoditatii. Atunci s-a nascut Vendomat. Ideea era simpla, dar nu la fel de usor de pus in practica. Vending machines operau deja in Bucuresti, dar nu erau deloc populare si nu pareau sa poata raspunde acestor cerinte. Multe ridicau si probleme tehnice sau de operare. Problema principala era insa era ca nimeni nu le oferea firmelor, pentru a opera chiar in incinta spatiului lor de birouri, corespunzator cerintelor si gusturilor acelor colective.

Ideea acestei afaceri era o adevarata o provocare. In primul rand, era vorba de realizarea unei investitii semnificative in procurarea aparatelor necesare. In al doilea rand, trebuia gasit si format personalul care sa opereze aceste masini. Aceasta insemna atat instalare, cat si intretinere, reparatii, igienizare si verificari. In plus, trebuia asigurata zilnic aprovizionarea aparatelor de la furnizori. Trebuiau oferite servicii complete, prin care clientii sa obtina exact ceea ce-si doreau, fara nici o bataie de cap si totul la preturi absolute decente. Dar, pentru aceasta, era nevoie de contracte comerciale avantajoase cu furnizorii si de o echipa de profesionisti gata sa se dedice acestei activitati. Evident, nu in ultimul rand, trebuiau gasiti si clientii. Era un ghem de probleme care se conditionau reciproc. Dar, pentru ca o idee sa aiba succes, prima conditie este sa crezi in ea. Nu este insa si suficient!
Cu aparatele a fost usor. Asta a insemnat un studiu de piata si achizitionarea unor aparate moderne de ultima generatie, care sa poata fi usor reconfigurate, astfel incat sa poata distribui exact produsele solicitate de clienti. Apoi, sa aiba un sistem de racire eficient pentru a putea fi distribuite si produse proaspete. Si, mai ales, sa fie robuste si fiabile si sa fie inzestrate cu un sistem inteligent care sa primeasca atat monezi, cat si bancnote, dar si sa poata da restul. Mai mult, au fost cautate aparate care sa permita si utilizarea de jetoane sau carduri magnetice, astfel incat sa poata raspunde oricaror preferinte ale companiilor, care ar fi dorit sa ofere angajatilor lor - in cadrul pachetelor de beneficii - si mica gustare de la birou. Aparatele au fost inzestrate, in plus, si cu Sales control sensors, pentru ca atunci cand produsul nu cade, creditul sa nu se incaseze si sa se poata retasta codul pentru produsul dorit. Erau asigurate astfel aparate fiabile, flexibile, de calitate, care sa raspunda oricaror pretentii. Aceasta problema fiind rezolvata, pana la venirea aparatelor trebuia solutionata si problema personalului. Au fost cautati oameni cu experienta in FMCG care sa fie in stare sa gaseasca rapid orice produs compatibil cu un astfel de distribuitor si care ar fi putut fi solicitat de un viitor client, sandwich-uri proaspete cu certificate ISO 22000, snacks-uri dulci si sarate, bauturi tonice si racoritoare etc. In acelasi timp, au fost pregatite precontractele pentru un set de produse de baza, susceptibile de a raspunde gustului general. Apoi, au fost selectati si instruiti oamenii care trebuiau sa formeze echipele de asistenta tehnica si pe cei insarcinati cu aprovizionarea zilnica a aparatelor.
Dar cel mai complicat a fost efortul de a genera o atitudine proactiva a viitorilor angajati, de a-i face sa inteleaga faptul ca succesul nu putea fi obtinut decat cu un spirit de echipa in care fiecare sa se concentreze pe asteptarile, dorintele si posibilele nemultumiri ale clientilor. Fiecare sa inteleaga faptul ca intotdeauna este loc de mai bine, iar daca ni se pare ca un client nu are dreptate inseamna ca nu l-am inteles sau nu am stiut sa ne facem intelesi. Deprinderile tehnice se formeaza mai usor. Cele de atitudine si relationare ridica insa mult mai multe probleme si conduc la mai multe rateuri, astfel incat a fost nevoie de un efort sustinut pana ce s-a format o echipa cu care intr-adevar sa fii convins ca poti pleca la drum.
Opinia generala era ca lansarea afacerii necesita acum o campanie puternica de publicitate pentru atragerea clientilor. A fost preferat insa un drum mai greu, dar mai sigur. Acela de a convinge pe rand fiecare viitor client cu calitatea serviciilor oferite, pornind de la ideea ca publicitatea cea mai eficienta o constituie multumirea clientilor. Si numarul acestora a crescut continuu in cadrul unui adevarat parteneriat pe termen lung. Astazi, inceputurile se pierd parca in uitarea timpului, fiecare concentrandu-se pe diferitele provocari si oportunitati care cresc satisfactia clientilor si care imping luna de luna business-ul inainte. (Foto: Stock.XCHNG)

alt

www.vendomat.ro

http://atl-service.kiev.ua/
http://www.senordecor.com.ua/