Spatiile de lucru monotone, obstacol in calea creativitatii angajatilor

Imprimare

Potrivit unui raport realizat de compania londoneza Overbury, spatiile de lucru monotone si demotivante reprezinta un obstacol pentru creativitate in companiile britanice. Realizat pe 2.000 de angajati din Marea Britanie, studiul arata ca, desi angajatii considera creativitatea ca fiind un element esential pentru productivitatea lor, multi dintre ei simt ca nu pot sa colaboreze cu ceilalti colegi si nici sa genereze idei noi la birou. Aproximativ 59% dintre angajatii intervievati sustin ca dezvoltarea ideilor noi este vitala pentru compania in care lucreaza, insa multi recunosc ca mediul de lucru nu este deloc propice creativitatii. Unul dintre motivele invocate este acela ca din spatiile de birouri din Marea Britanie lipsesc adesea zonele de socializare, adica exact acele spatii propice generarii de idei.
Aproximativ 50% dintre cei intervievati in cadrul studiului au fost de acord ca organizatia pentru care lucreaza ar avea de castigat daca angajatii ar fi incurajati sa-si exprime creativitatea. O treime dintre respondenti sunt de parere ca in companii nu li se ofera ocazia sa colaboreze, multi dintre ei simtindu-se incapabili sa dezvolte idei noi, in timp ce 35% prefera sa lucreze de acasa ori de cate ori se poate, din cauza ca spatiul de birou de la serviciu nu le stimuleaza imaginatia. Peste o treime dintre angajatii care au facut obiectul studiului nu se simt deloc motivati de spatiul in care lucreaza.
Din raport reiese ca, din pacate, companiile britanice nu stiu sa puna in valoare potentialul creativ al angajatilor, in contextul in care aproape trei sferturi dintre cei intervievati afirma ca se inteleg bine cu ceilalti colegi si aproximativ doua treimi dintre ei declara ca cele mai bune idei se nasc din conversatiile informale intre colegi. 40% dintre angajati sunt de parere ca spatiile destinate socializarii ar putea stimula colaborarea si creativitatea, in timp ce peste jumatate sustin ca productivitatea companiei ar creste prin incurajarea spiritului de echipa.
Spatiile de socializare din companiile moderne, constiente de faptul ca potentialul creativ al angajatilor este o valoare in care merita sa se investeasca, sunt vii, dinamice, pline de culoare, fiind o invitatie la relaxare si stimuland imaginatia prin cadrul perfect pe care il creeaza pentru discutiile informale. Ibebi, celebru brand italian specializat in realizarea de mobilier pentru spatiile publice, propune piese ultramoderne, cu forme avangardiste, disponibile intr-o paleta cromatica vasta (de la rosu si portocaliu la verde, albastru si fuchsia, trecand prin alb si negru). In spatiile destinate socializarii, scaunele sunt un element central al decorului, iar Ibebi a creat special in acest sens doua game de scaune, Hula Op si Bongo: nonconformiste si, in acelasi timp, elegante, cu posibilitate de rotire, de ridicare sau de coborare a sezutului pentru confort optim, cu finisaje din otel inoxidabil cromat. In Romania, piesele de mobilier Ibebi sunt importate de compania Hansen Office Design.

http://www.avtokum.com/
www.gss.com.ua