Avon, compania care a infrumusetat viata a milioane de femei

Imprimare

Cine nu a auzit de Avon? Dar cine ii cunoaste cu adevarat incredibila poveste, atat de bogata in evenimente, emotii si fapte? Cu o istorie ce se intinde pe mai bine de 125 de ani, Avon este compania care a revolutionat industria frumusetii, ajutand femeile sa-si castige independenta financiara si sa lupte impotriva cancerului la san si a violentei domestice. Fiind unul dintre cele mai cunoscute, respectate si populare branduri din lume, Avon nu este doar o afacere imensa din industria cosmetica, ci este si cea mai mare companie de vanzari directe din toate domeniile.
Avon opereaza astazi in peste o suta de tari, avand 42.000 de angajati si peste 6 milioane de Reprezentanti, dintre care 75% lucreaza in afara S.U.A. Piatra de temelie a fost pusa, in 1886, de catre David Hall McConnell.

In 1856, familia irlandeza McConnell emigreaza in America, asezandu-se undeva in zona centrala a granitei dintre Statele Unite ale Americii si Canada, intr-un mic sat, in apropiere de lacul Ontario. Acolo, in aceasta zona saraca, unde munca era grea, iar iernile aspre, s-a nascut, in 1858, David Hall McConnell. Plin de ambitie si cu o vointa care nu l-a parasit niciodata, a crescut muncind din greu la ferma, invatand si predand totodata celor mai mici, visand intr-o perioada sa devina profesor de matematica. Viata sa avea sa urmeze insa un cu totul alt curs… Intr-o vacanta s-a angajat la o editura, unde vindea carti la domiciliu, descoperindu-si astfel aptitudinile de agent de vanzari. Atunci i s-a trezit interesul pentru lumea comertului. Angajandu-se dupa terminarea scolii la acea editura, a progresat rapid de la pozitia de simplu agent de vanzari la cea de sef de sucursala, conducand vanzarile si formand alti agenti de vanzare. Dupa o perioada a devenit proprietarul editurii.
Un prieten chimist i-a oferit cateva mostre de parfum si McConnell a inceput sa le dea cadou gospodinelor pentru a le convinge mai usor sa-i cumpere cartile, dar a observat ca le interesa mult mai mult fiolele de parfum decat cartile. Astfel, in 1886, se nastea viitoarea companie Avon, sub numele de California Perfume Company, pentru ca, in 1892, McConnell sa abandoneze afacerea cu carti. Noua afacere s-a nascut tot sub semnul vanzarilor directe, in care devenise, deja de mult, un adevarat expert. In acea perioada, multe femei ar fi vrut sa poata munci pentru a intregi veniturile familiei sau pentru a-si asigura un venit propriu, dar era aproape imposibil sa gaseasca o astfel de oportunitate. Angajarea lor pentru a vinde din usa in usa era cu totul si cu totul revolutionara. Ele nu aveau inca nici macar dreptul de vot, drept pe care aveau sa-l dobandeasca doar dupa inca 34 de ani…
McConnell a inteles imediat ca noua firma reprezenta o sansa pentru aceste femei, acordandu-le pentru prima data gospodinelor posibilitatea de a-si castiga singure existenta intr-un moment in care nu existau alternative. Si astfel, doamna Persis Foster Eames Albee a devenit prima Reprezentanta oficiala in cadrul California Perfume, castigandu-si rapid o reputatie de integritate infailibila. Promovata in functia de manager de depozit, a inceput sa recruteze alte femei pentru vanzare, astfel ca McConnell avea sa scrie: Ni se pare nimerit sa-i acordam titlul onorific de Mama a companiei California Perfume, caci sistemul pe care il folosim acum pentru a ne distribui produsele este acelasi sistem pus in practica de catre doamna Albee.
McConnell a pornit la drum foarte sarac, dar a construit o afacere de succes. El a incercat mereu sa insufle un sentiment de familie in cadrul personalului sau. Newsletter-ul pentru angajati era supranumit Albumul de familie. In acest spirit a incercat sa-i cunoasca pe cat mai multi dintre Reprezentantii sai, oferindu-le mereu sugestiile sale. Era convins ca prin vanzarea acelor produse li se ofereau femeilor oportunitati de implinire personala, dincolo de beneficiile puterii financiare. Stia deja din propria experienta ca succesul poate fi obtinut prin energie si corectitudine, dar stia la fel de bine ca pentru asta iti trebuie rabdare si tenacitate. Evolutia companiei sale a comparat-o cu drumul pe care il strabate o ghinda pana sa ajunga stejar.
Cresterea companiei a fost un proces lent si deloc simplu. Astfel, in 1897, a fost construit primul laborator permanent si s-a inregistrat prima incasare de 500 de dolari realizata intr-o singura zi, pentru ca in 1901 sa se inregistreze vanzari de 200.000 de dolari din care 80.000 de dolari reprezentau discount-ul celor 6.100 de Reprezentanti. In sprijinul acestora, in 1905, urma sa fie lansata revista Outlook, un sprijin real pentru Reprezentantii de vanzare. Apoi, in 1914, incepe extinderea in afara Statelor Unite ale Americii cu un prim pas facut in Canada, pentru ca anul urmator sa vina primul premiu important - Medalia de aur pentru calitate si ambalaj. In 1920, este depasit pragul de un milion de dolari.
In 1928, in cadrul unei calatorii in Anglia, D. McConnell a fost fascinat de frumusetea tinutului Stratford-Upon-Avon, locul de nastere al lui William Shakespeare, si astfel apare pentru prima data Avon ca nume de marca introdusa pe cateva produse. Sunt ani de crestere importanta, in 1932 se inregistreaza deja 20.000 de Reprezentanti si se face trecerea de la campaniile de brosuri lunare la cele de trei saptamani, in 1936 desfasurandu-se prima campanie publicitara nationala, vanzarile depasind deja pragul de 3,5 milioane de dolari. Dar, in 1937, fondatorul companiei, David Hall McConnell inceteaza din viata la varsta de 78 de ani, presedentia fiind preluata de fiul acestuia, David Hall McConnell Jr., care in 1938 duce cifra de afaceri la 5 milioane de dolari, iar in 1939 schimba denumirea companiei, din acel moment aparand in piata Avon Products Inc. Dar David Hall McConnell Jr. moare si el in 1944, la varsta de doar 42 de ani, cand vanzarile depaseau deja 14 milioane de dolari, si sunt introdusi pentru prima data directorii zonali pentru supravegherea vanzarilor din teritoriu. Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial continua expansiunea, iar in 1953 este infiintata divizia America Latina si in 1959 incepe extinderea in Europa, pentru ca in 1963 sa inceapa vanzarile si in Australia.
In 1968 sunt introduse deja ciclurile de vanzari de doua saptamani, astfel ca in 1972 vanzarile depasesc pentru prima data un miliard de dolari, iar numarul Reprezentantilor ajunge la 600.000. Avon incepe din proprie initiativa sa mentioneze ingredientele pe ambalajele produselor.
In 1984 vanzarile scad la 2,5 miliarde. In acei ani, compania a trecut printr-un moment dificil, atunci cand noua conducere nu a mai inteles care este filosofia fundamentala a corporatiei, produse de infrumusetare si vanzari directe, incercand sa transforme compania in ceva ce nu intentiona niciodata sa devina, un furnizor de ingrijire al sanatatii.
In 1997, cifra de afaceri urca la cinci miliarde, iar Avon intra si in Romania, unde inregistreaza un real succes, devenind unul dintre cele mai cunoscute si apreciate branduri. In prezent Avon este lider pe piata cosmeticelor din Romania din 2002.
In 1999, apare o noua premiera, Andreea Jung este prima femeie care ocupa pozitia de CEO. Incepe un nou drum pentru Avon, care, in 2004, ajunge la vanzari de 7,7 miliarde de dolari, iar in 2009, la peste 10 miliarde de dolari.
Avon a creat unul dintre cele mai prolifice departamente de dezvoltare a produselor din intreaga industrie cosmetica. Stiinta si tehnologia au avut intotdeauna un important rol de culise in mentinerea activitatii companiei, fiind folosite in permanenta tehnologiile de ultima ora care i s-au potrivit indiferent ca a fost vorba de o linie automata de fabricare a rujurilor sau de un program educational online.
Avon este compania care crede in iubire si in puterea nemasurata a feminitatii.

 


www.avoncosmetics.ro

euro-house.com.ua/
http://www.europosud.ua/