Dana Pocarascu, Responsabil de Brand pentru dermocosmeticele Iwostin

Imprimare

Pentru Dana Pocarascu, apropierea de domeniul industriei cosmeticelor s-a produs cu ani in urma, din necesitate: problemele cu pielea sensibila si reactiva au determinat-o sa incerce o gama larga de produse destinate ingrijirii pielii, pentru a gasi produsele care sa ii asigure tenului sensibil o ingrijire adecvata. Treptat, prin documentarea in legatura cu ingredientele produselor si cu actiunea lor, nevoia s-a transformat in placere si in... activitatea de zi cu zi. Asa se face ca, astazi, Dana Pocarascu este responsabila cu marketingul si comunicarea pentru brandul de produse cosmetice Iwostin.

Dintotdeauna, s-a simtit atrasa de comunicare. Jocul cuvintelor l-a deprins in timpul studiilor la Facultatea de Drept. Declicul s-a produs in anul al III-lea de facultate, cand si-a dat seama ca auditoriul salii de judecata nu este cel pe care si-l doreste si ca ar trebui sa se orienteze catre un domeniu solar, in care sa-si poata valorifica potentialul creativ. A optat pentru comunicare si marketing, astfel ca, dupa terminarea Facultatii de Drept, a decis sa urmeze cursurile de masterat de Relatii Publice in Marketing, din cadrul Academiei de Studii Economice. Dupa cum ea insasi marturiseste, studiile de drept au fost insa un exercitiu extrem de util in cariera actuala.
Dana Pocarascu vorbeste cu mult entuziasm despre piata produselor cosmetice de la noi. Este un domeniu in plina expansiune, care urmeaza specificul tarii, fiind adesea imprevizibil. De aceea, strategia oricarui brand trebuie adaptata particularitatilor pietei si concurentei. Exista insa si aspecte care ar putea fi imbunatatite, precum absenta unei educatii privind ingrijirea zilnica a pielii. Dana insista asupra faptului ca promovarea beneficiilor unui produs cosmetic ar trebui sa fie precedata de explicarea protocolului de ingrijire pe care consumatorul ar trebui sa il respecte zilnic pentru a avea o piele frumoasa si pentru a-si intretine sanatatea. Numai in cunostinta de cauza - cunoscandu-si tipul de ten si problemele carora este expus acesta - consumatorul poate alege produsul care raspunde cel mai bine nevoilor sale. Tocmai de aceea, Iwostin si-a facut o datorie din a informa publicul cu privire la diversele aspecte ale ingrijirii pielii, de la demachierea corecta la hidratarea optima, inca de la varste tinere, iar informatia medicala necesara consumatorului este livrata intr-un limbaj accesibil. Aici intervine misiunea Danei Pocarascu: ea este cea care comunica, zilnic, valorile brandului si beneficiile dermocosmeticelor Iwostin.
Totul incepe de la sondarea asteptarilor consumatorului si de la raspunsurile la cateva intrebari esentiale: ce si-ar dori acesta de la un anumit produs, cum sa arate produsul, de unde ar trebui sa-l cumpere, de ce sfaturi are nevoie, care sunt impulsurile ce il determina sa aleaga produsul.
Dermocosmeticele Iwostin sunt distribuie exclusiv in farmacii, de aceea relatia cu farmacistii este deosebit de importanta. Realitatea de la birou difera de cea de la locul de vanzare, asa ca vizitele in farmacii sunt absolut necesare, la fel si programele de informare a farmacistilor cu privire la actiunea, ingredientele active sau utilizarea corecta a dermocosmeticelor Iwostin. Aceste activitati se desfasoara in colaborare cu medicii dermatologi, al caror rol este vital si in informarea obiectiva a consumatorului. De altfel, toate produsele Iwostin sunt elaborate in stransa colaborare cu medicii dermatologi.
Industria cosmeticelor este nu numai frumoasa, ci si palpitanta, evolutia fiind posibila atunci cand ai mereu un ochi indreptat catre concurenta si urmaresti in toate actiunile intreprinse sa obtii satisfactia reala a consumatorului final, considerand in acelasi timp importanta respectarea bugetelor alocate si realizarii cifrelor. In spatele "frumusetii", se ascund multe analize, rapoarte detaliate, ore de munca ce uneori par nesfarsite, dar care sunt repede uitate cand apar rezultatele dorite.


In cazul Danei, munca este placere. Recunoaste ca are norocul sa lucreze in domeniul care ii place, desi, in adolescenta, ar fi ales cariera de neurochirurg. Acum, reuseste sa impleteasca armonios munca si timpul liber, visand, dupa cum afirma, campanii frumoase pentru femei frumoase. Este ea insasi o personalitate solara. Ii place sa rada cu pofta, sa se plimbe, sa fie mereu conectata la realitatile de zi cu zi, factorul uman fiind esential in orice afacere. Se simte inspirata de ceata si de multele nuante ale toamnei, dorindu-si ca intr-o vacanta viitoare sa viziteze Scotia si Moscova. De altfel, visul de a poposi in capitala Rusiei nu este intamplator, ci se datoreaza si radacinilor rusesti pe care Dana Pocarascu le-a mostenit de la bunicii dinspre tata. Regasirea de sine se produce in sanul familiei si in mijlocul prietenilor, dar si in momentele acordate celor doi motani British Shorthair, Rubi si Kimi, mari amatori de joaca si de sotii.   
Vorbind despre pasiunile cotidiene, Dana aminteste de unul dintre filmele sale preferate, American Beauty, care ne reinvata sa cautam aspectele frumoase in tot ceea ce ne inconjoara. Rezoneaza la poezia lui Tudor Arghezi, ambitionandu-se sa descopere lucrurile frumoase deghizate. In functie de starea sa de spirit, preferintele muzicale ale Danei merg de la Nightwish, Enya, Rammstein si hip-hop la  Beethoven, fiecare acord muzical corespunzand unei dispozitii sufletesti.
Dana Pocarascu are convingerea ca devii un om puternic doar dupa ce te autoanalizezi, critic si realist, incercand sa lupti cu defectele, pe care le numeste, metaforic, dragonii din intuneric. Ce ii da Danei Pocarascu forta de a merge mai departe? Lucrurile mici, in aparenta, dar mari pentru ea: 5 minute de vorba si-o cafea cu persoana iubita, o repriza de joaca impreuna cu cei doi motani, o tableta de ciocolata cu menta... Vorbeste cu multa drag de momentul in care a salvat, de curand, o catelusa neajutorata si, mai ales, de recunostinta calda a ghemului de blana. Dupa cum afirma ea insasi, un gest, oricat de mic, te transforma si pe tine si pe cel pentru care l-ai facut.

www.evakuator-servis.com/
http://galid.com