Investitia in design, obligatorie pentru orice companie care se respecta

Imprimare

McDonald's, cel mai mare lant de restaurante de tipul fast-food din lume, cu peste 32.000 de restaurante in 117 tari si cu o cifra de afaceri care, in anul 2011, s-a ridicat la 27 de miliarde de dolari, a regandit, de curand, imaginea a 2.400 de restaurante din Marea Britanie, investind in acest proces 1,45 miliarde de dolari. Investitia in design si confortul clientilor se pare ca este si unul dintre motivele succesului de care se bucura McDonald's in randul britanicilor. Acum, scaunelor din plastic le-au luat locul canapelele confortabile, iar accesul la reteaua wireless este gratuit. McDonald's este, din acest punct de vedere, un bun exemplu pentru companiile din lumea intreaga, care sunt sau ar trebui sa fie constiente de faptul ca felul in care arata sediile lor influenteaza nu numai imaginea care se creeaza in randul clientilor, ci si profitul companiei.

In ultimii ani, se observa o evolutie in ceea ce priveste transmiterea imaginii corecte asupra companiei prin designul de interior. Adesea, companiile - mai ales cele mari - intuiesc rolul investitiilor in design si actioneaza in consecinta. Spatiul in care acest aspect este cel mai bine pus in evidenta este receptia, interfata dintre companie si clienti, unde idei precum succesul, seriozitatea, stilul, rafinamentul sunt transmise prin mobilierul realizat la comanda, din materiale scumpe, de ultima generatie, uneori purtand semnatura unui designer celebru. Daca, pana nu demult, clientii erau izbiti, inca de la intrare, de insemnele identitatii corporative afisate ostentativ - deja faimosul logo al companiei imprimat pe mocheta -, acum se mizeaza pe subtilitate, pe afisarea cu oarecare modestie a valorilor companiei, in culorile specifice.
Este adevarat ca prima impresie - in acest caz cea pe care o creeaza spatiul de receptie - conteaza, insa companiile inteligente au invatat ca degeaba amenajezi un front office atractiv daca restul sediului este static, invechit si monoton. Impresia pe care o creeaza spatiul de receptie trebuie prelungita si consolidata prin designul birourilor, mai ales daca ne dorim ca angajatii sa transmita si ei clientilor aceeasi imagine pozitiva asupra companiei, simtindu-se implicati in ceea ce se intampla si motivati chiar si de spatiul in care lucreaza.
A fost o vreme cand, prin designul restaurantelor sale (scaune rigide, culori reci), McDonald's le transmitea clientilor un mesaj nu tocmai prietenos, insa care ilustra perfect conceptul fast-food - sa manance repede si apoi sa plece, adica sa elibereze locul pentru alti si alti clienti, aducatori de profit. Companiile au de invatat din exemplul McDonald's, pentru ca, asa cum un client fericit este un client care iti aduce profit, tot asa un angajat fericit este un angajat performant si productiv.
Intre produs, cultura, imagine si design ar trebui sa existe o legatura stransa, iar in cazul companiilor si institutiilor, aceasta se exprima, prima data, in spatiul de receptie. Pentru managerii dispusi sa investeasca intr-un prim contact, placut si impresionant, al clientului cu institutia sau compania in care tocmai a intrat, brandul italian Newform Ufficio, ale carui colectii de mobilier sunt importate in Romania de compania Hansen Office Design, propune linia Miro, singura colectie de mobilier pentru spatiile de receptie disponibila in peste 100 de culori. Caracterul sobru al mobilierului cu linii epurate este astfel indulcit de paleta cromatica bogata, care personalizeaza spatiul si creeaza un sentiment de apropiere intre clienti si companie. Colectia Miro asociaza eleganta proprie spatiilor de receptie generoase cu functionalitatea specifica birourilor.

avtokum.com/
http://utis.org.ua/