Duminica, 18 Aug

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Afaceri

Afaceri

Traditie si perseverenta, Marshal Turism

Email Imprimare

In 1992, ideea unei agentii de turism era o initiativa frumoasa, insa destul de complicata. Dupa perioada comunista, cand turistii straini ne vizitau destul de des tara, urma o perioada de tranzitie, in care turismul trebuia sa se faca cunoscut; era nevoie de idei noi, de oameni care sa cunoasca arta turismului in cele mai mici detalii. Era nevoie de oameni care sa promoveze frumusetile tarii noastre, dar si sa faca romanilor cunoscut faptul ca pot calatori in lume, in cele mai pitoresti locuri. Asa s-a nascut Marshal Turism, tocmai din ideea de a face din Romania o tara cunoscuta in intreaga lume si de a arata romanilor lumea, intr-un mod elegant, profesional.

S.T.A.R.S. a lansat primul serviciu independent integrat de mediere-arbitraj din Romania

Email Imprimare

Organizatia S.T.A.R.S. (Social Training and Antreprenorial Research Society) a lansat de curand primul serviciu integrat de mediere-arbitraj din Romania: Managementul riscurilor, timpului si costurilor disputelor cu S.T.A.R.S. In cadrul evenimentului de lansare, care a avut loc zilele trecute la Palatul Sutu din Bucuresti, oamenii de afaceri si managerii prezenti intr-un numar mare au avut ocazia sa afle, direct de la mediatorii si arbitrii S.T.A.R.S., care este obiectivul acestei organizatii. Reprezentatii organizatiei sunt convinsi ca, in cadrul acestui eveniment, interactiunea directa dintre oamenii de afaceri si profesionistii S.T.A.R.S. a facilitat intelegerea avantajelor oferite de managementul conflictelor prin mediere si arbitraj. Aceste metode alternative reduc costurile de bani, economisesc timp si reduc stresul, desfasurandu-se intr-un cadru confidential si profesionist.

X-Code, de la Dauphin: placerea de a sta pe scaun

Email Imprimare

Viitorul in ceea ce priveste statul pe scaun la birou incepe in prezent, odata cu noile modele de scaune ergonomice X-Code, recent lansate de compania germana Dauphin. Prin caracteristicile lor revolutionare, scaunele X-Code ne fac sa vedem  lucrul la birou ca pe o reala placere: nu numai ca ne incurajeaza sa ne simtim mai motivati si sa fim mai performanti, ci ne si ajuta sa ne mentinem starea de sanatate. Pentru a veni in intampinarea nevoii de mobilitate pe care o au angajatii din marile companii, designerul Daniel Figueroa si specialistii in ergonomie din echipa Dauphin au realizat familia de scaune ergonomice X-Code, ce se disting prin designul original si caracteristicile lor unice.

Sanatatea si performantele angajatilor, afectate de statul prelungit pe scaun

Email Imprimare

Doua treimi dintre cei care lucreaza la birou petrec mai bine de sase ore pe zi asezati pe scaun, fiind astfel predispusi la dureri de spate. Este ceea ce reiese dintr-un sondaj recent, intitulat, sugestiv, Work happy, Work well, in care se arata ca 63% din angajatii din companii petrec pe scaun cel putin sase ore zilnic. Dintre persoanele care au participat la sondaj, peste jumatate stau intr-o pozitie deficitara, in timp ce 48% recunosc ca nu se ridica deloc de la birou in timpul zilei de lucru. Din acelasi sondaj reiese ca 21% dintre angajati isi continua lucrul acasa, 32% dintre ei lucrand frecvent pana tarziu in noapte. Analizand obiceiurile care au impact negativ asupra lucrului la birou, sondajul realizat de Office Angels arata ca angajatii care petrec cel mai mult timp stand pe scaun lucreaza in departamentele de vanzari, marketing si media.

Ergonomia si lucrul la domiciliu

Email Imprimare

In toiul dezbaterilor privind flexibilitatea in munca, provocate de recenta interdictie a lucrului la domiciliu in compania Yahoo, un raport american arata ca lucrul la domiciliu face ca atat angajatii, cat si angajatorii sa fie mai fericiti. 93% dintre angajatii care au facut obiectul studiului realizat de Staples Advantage au declarat ca lucrul la distanta este benefic pentru ambele parti, in timp ce mai bine de jumatate dintre angajatorii inclusi in studiu au afirmat ca lucrul la distanta creste productivitatea angajatilor. Cu toate acestea, din studiu reiese ca 48% dintre adeptii lucrului la domiciliu folosesc mobilier sau accesorii total neergonomice, care pot duce la stari de disconfort, la diminuarea productivitatii si chiar la accidente.

La birou, in cautarea fericirii

Email Imprimare

Oare de ce ne este atat de greu sa impacam viata profesionala cu viata personala? Unii dintre noi au reusit, poate, sa ajunga la un echilibru intre cele doua, insa, pentru multi, acest echilibru ramane un deziderat aproape imposibil de atins. Pare atat de greu, incat ajungem sa ne intrebam daca acesta este rolul cel mai important al muncii, sa ne faca fericiti. In viziunea lui Frederick Herzberg, fiziologul american celebru pentru teoriile sale privind satisfactia si insatisfactia la locul de munca, designul spatiului de birou - corelat cu alte aspecte, precum statutul, salariul si relatiile interpersonale - este unul dintre factorii de ambianta de care depinde gradul nostru de multumire.

Mobilierul cu design de succes reflecta spatiul de lucru in schimbare

Email Imprimare

Asa cum despre arta se spune ca oglindeste natura si lumea in care traim, despre designul spatiilor de birou se poate afirma ca reflecta felul in care lucram. Obiectele de care suntem inconjurati la birou spun adevarul despre cum ne percepem pe noi insine si ceea ce facem. Daca nu reusesc sa transmita aceasta imagine, inseamna ca nu au designul potrivit. La fel se intampla si in cazul produselor distinse cu premii, care ne ajuta sa intelegem mai bine in ce directie evolueaza designul din spatiile de birou. La inceputul fiecarui an, tonul il dau castigatorii competitiei Good Design, cel mai prestigios concurs international de arhitectura si design de produs, organizat anual de Chicago Athenaeum - Muzeul de Arhitectura si Design de la Chicago, impreuna cu Centrul European pentru Arhitectura, Arta, Design si Studii urbanistice. Printre produsele castigatoare se numara piese si accesorii de mobilier gandite pentru a se integra perfect in spatiile de birou ultramoderne.

Investitia in design, obligatorie pentru orice companie care se respecta

Email Imprimare

McDonald's, cel mai mare lant de restaurante de tipul fast-food din lume, cu peste 32.000 de restaurante in 117 tari si cu o cifra de afaceri care, in anul 2011, s-a ridicat la 27 de miliarde de dolari, a regandit, de curand, imaginea a 2.400 de restaurante din Marea Britanie, investind in acest proces 1,45 miliarde de dolari. Investitia in design si confortul clientilor se pare ca este si unul dintre motivele succesului de care se bucura McDonald's in randul britanicilor. Acum, scaunelor din plastic le-au luat locul canapelele confortabile, iar accesul la reteaua wireless este gratuit. McDonald's este, din acest punct de vedere, un bun exemplu pentru companiile din lumea intreaga, care sunt sau ar trebui sa fie constiente de faptul ca felul in care arata sediile lor influenteaza nu numai imaginea care se creeaza in randul clientilor, ci si profitul companiei.

Spatiile de lucru monotone, obstacol in calea creativitatii angajatilor

Email Imprimare

Potrivit unui raport realizat de compania londoneza Overbury, spatiile de lucru monotone si demotivante reprezinta un obstacol pentru creativitate in companiile britanice. Realizat pe 2.000 de angajati din Marea Britanie, studiul arata ca, desi angajatii considera creativitatea ca fiind un element esential pentru productivitatea lor, multi dintre ei simt ca nu pot sa colaboreze cu ceilalti colegi si nici sa genereze idei noi la birou. Aproximativ 59% dintre angajatii intervievati sustin ca dezvoltarea ideilor noi este vitala pentru compania in care lucreaza, insa multi recunosc ca mediul de lucru nu este deloc propice creativitatii. Unul dintre motivele invocate este acela ca din spatiile de birouri din Marea Britanie lipsesc adesea zonele de socializare, adica exact acele spatii propice generarii de idei.

Biroul viitorului, asa cum era vazut in 1967

Email Imprimare

Predictii despre cum va arata biroul viitorului se fac, probabil, de cand a aparut conceptul de birou. Intr-o editie din anul 1967 a emisiunii sale Secolul XXI, jurnalistul si prezentatorul american de televiziune Walter Cronkite relata despre cum percepeau oamenii, la acel moment, evolutia stilului de lucru si a tehnologiei, cu trimitere la cum va arata casa anului 2001. El a prezis cu acuratete ascensiunea biroului de acasa si a televizoarelor cu ecran mare. In ceea ce priveste amenajarea locuintei in general, mai ramane de vazut cand vom avea drept ajutoare robotii care fac curatenie in locul nostru si, eventual, cand ne vom putea delecta cu un pranz care se gateste (aproape) singur.

Flexibilitatea, definitorie pentru spatiile de birou moderne

Email Imprimare

Modul in care lucram, modul in care functioneaza compania pe care o reprezentam se exprima foarte bine prin designul spatiilor de birou si prin mobilierul folosit in amenajarea lor. Este de ajuns sa privim cu atentie la cum este configurat spatiul de lucru si la ce obiecte ne inconjoara ca sa ne dam seama ce se intampla in jurul nostru si cum evolueaza lucrurile. Schimbarile in stilul de lucru la birou se produc cu rapiditate, de aceea spatiile de birou moderne sunt astfel concepute incat sa asigure maximum de flexibilitate, acesta fiind si singurul mijloc de adaptare la nevoile actuale ale angajatilor si de anticipare a provocarilor ce vor urma.

Evolutii in stilul de lucru la birou: viitorul incepe azi

Email Imprimare

Astazi nu ne putem inchipui munca la birou fara calculator si cu greu ne putem desparti de tehnologie chiar si acasa. Si, totusi, in 1977, Ken Olson, fondatorul si presedintele Digital Equipment Corp, facea o predictie care acum, la mai bine de trei decenii de la acel moment, ni se pare amuzanta: nu exista nici un motiv pentru care cineva si-ar dori sa aiba un calculator acasa. Timpul, schimbarile de mentalitate, progresele din tehnologie si modificarea perceptiilor asupra lucrului - de la birou sau de acasa - au infirmat predictia lui Ken Olson. Acum, insusi modul de configurare a spatiului de lucru graviteaza, in marile companii, in jurul tehnologiei, fie ca este vorba despre calculatoarele de birou sau despre plasmele supradimensionate care fac posibila transmisiunea teleconferintelor in salile de sedinta.

Standardele in ergonomie, intre abordari locale si viziune globala

Email Imprimare

Conceptul de sat global al lui Marshall McLuhan este din ce in ce mai evident in societatea actuala, cand atitudinile noastre, dar si structurile legislative, economice si de afaceri tind sa fie aduse la un numitor comun. Si, totusi, fiecare natiune isi pastreaza specificitatile. Inclusiv in ceea ce priveste cultura organizationala si felul in care este configurat spatiul de lucru din companii. Desi, in tari diferite, se observa trasaturi comune in designul spatiilor de lucru, exista si diferente impuse de elemente extrem de variate, de la demografie si legislatie la tehnologie, cultura organizationala si identitate corporativa.

Fa loc ideilor geniale!

Email Imprimare

In spatiile de birou ale zilelor noastre, angajatii sunt incurajati, prin insusi modul de configurare a spatiului de lucru, sa colaboreze, sa interactioneze si sa faca schimb de idei. Totul, pe fundalul tehnologiei mobile care isi face din ce in ce mai simtita prezenta - de la laptopuri la tablete si smartphone-uri - si care influenteaza covarsitor accesul la informatie si distribuirea acesteia. Teknion, unul dintre cei mai importanti producatori de mobilier de birou la nivel mondial, brand recunoscut pentru inovatiile sale in domeniu, a conceput colectia CLUBtalk, combinatie intre mobilierul ergonomic si tehnologia de varf. Prin CLUBtalk, Teknion isi propune sa reuneasca diversele platforme de comunicare mobile si sa optimizeze, astfel, transferul de informatie in spatiile de birou.

Schimbati-va stilul de lucru la birou pentru a va mentine sanatatea!

Email Imprimare

Persoanele care lucreaza la birou sunt mai predispuse la dureri de spate decat persoanele care fac munca fizica, din cauza pozitiilor deficitare in care stau pe scaun. Intr-un sondaj realizat de membrii Asociatiei Britanice de Chiropraxie se arata ca 56% din chiropractori observa ca persoanele care desfasoara munca de birou sunt cele mai predispuse la dureri de spate si ca sedentarismul pe care il implica lucrul pe calculator cauzeaza mai multe probleme la coloana vertebrala decat ridicarea sau caratul de greutati mari. In acest context, specialistii incurajeaza angajatorii sa ii ajute pe angajati sa-si schimbe obiceiurile de lucru la birou.

Tendinte in amenajarea spatiilor de birou: intoarcerea la intimitate

Email Imprimare

In prezent, tendinta dominanta in materie de birouri operative o reprezinta spatiile de birou deschise, asa-numitele open plan offices, despre care se crede ca stimuleaza colaborarea intre colegi, estompeaza diferentele de pozitie in ierarhia companiei si, deloc nesemnificativ, au costuri de amenajare cu pana la 25% mai mici decat in cazul birourilor conventionale. Cu toate acestea, specialistii pun sub semnul intrebarii cel putin unul dintre aspectele pozitive ale birourilor de tip open plan, si anume ideea potrivit careia ar incuraja colaborarea intre colegi. Acest aspect a facut obiectul unui studiu realizat de firma de consultanta in arhitectura Gensler pe 90.000 de angajati, in urma caruia s-a constatat ca cel mai important factor care determina eficienta la locul de munca nu este colaborarea, ci munca individuala si puterea de concentrare. In plus, studiul a aratat ca tocmai capacitatea de concentrare este aspectul caruia i se acorda cea mai mica importanta in spatiile de birou.

Lucrati la birou? Atentie la cat timp stati pe scaun!

Email Imprimare

Stati zilnic cate trei ore in picioare la birou si veti reusi astfel sa slabiti mai usor! Persoanele care desfasoara munca de birou pot arde 144 de calorii in plus pe zi daca alterneaza statul pe scaun cu lucrul in picioare. Este concluzia la care a ajuns doctorul John Buckley, de la departamentul de stiinte clinice si nutritie al Universitatii Chester (Marea Britanie). El a calculat ca lucrul la un birou de tip standing desk timp de trei ore zilnic duce la pierderea a mai bine de 3 kilograme pe an. Urmand exemplul scriitorului Ernest Hemingway, laureat al Premiului Nobel, despre care se spune ca obisnuia sa scrie in picioare, doctorul John Buckley a transformat un vechi pupitru in birou de tip standing desk si lucreaza in picioare timp de trei ore in fiecare zi.

Idei pentru amenajarea biroului in stil Feng Shui

Email Imprimare

Potrivit unui studiu publicat de Universitatea Exeter (Marea Britanie), realizat pornind de la observarea a mai bine de 2.000 de spatii de birou, personalizarea biroului este un factor care contribuie nu numai la bunastarea angajatilor, ci si la cresterea productivitatii lor. Specialistii subliniaza faptul ca exista o legatura stransa intre biroul amenajat ca un spatiu impersonal, rece, si bolile profesionale de care ajung sa sufere angajatii. Asemenea locuintei, biroul poate fi si el configurat tinand seama de cele cinci elemente din Feng Shui, fiecare cu decoratiunile si culorile proprii, dar si de cele noua sfere principale specifice spatiului de lucru.

Culori Feng Shui pentru un spatiu de birou modern si plin de energie

Email Imprimare

Potrivit stravechilor practici chineze de Feng Shui, culorile pot influenta pozitiv sau negativ ambianta dintr-o incapere, in special din spatiul de birou. Cu ajutorul culorilor Feng Shui potrivite mediului de lucru, putem deveni mai eficienti si ne putem inconjura de energie benefica. Ganditi-va putin la culoarea peretilor, a tavanului, a pieselor de mobilier, la diversele nuante prezente in echipamentele si accesoriile care va inconjoara in spatiul unde lucrati. Cum va simtiti in raport cu aceste culori? Relaxat si odihnit sau, din contra, iritat, agasat? Va stimuleaza sau va deprima?

Armonie in birou prin Feng Shui

Email Imprimare

Daca v-ati transformat deja casa intr-un spatiu al linistii si relaxarii, e timpul sa va ganditi acum si la armonia de la birou. Prin Feng Shui, mediul in care va desfasurati activitatea poate deveni mult mai placut si mai stimulant. In cazul in care lucrati intr-o companie si stati langa o persoana ale carei obiecte decorative va displac, nu puteti face altceva decat sa folositi, eventual, un paravan... Puteti sa modificati insa lucrurile care va inconjoara direct si care depind de vointa dumneavoastra. Ceea ce ne place noua nu este neaparat si pe placul celorlalti, iar intr-o companie, respectul fata de colegi ne impune sa nu aducem modificari decat la acele aspecte asupra carora avem dreptul sa actionam direct.

Elementul Apa, puterea emotiilor in negru si albastru inchis

Email Imprimare

Despre elementul Apa se spune ca, dintre cele cinci elemente Feng Shui, este simbolul emotiilor, atat de caracteristice pentru noi, oamenii. Asemenea emotiilor, apa este vitala. Are adancimea si profunzimea iernii - anotimpul asociat ei - si simbolizeaza energia descendenta, care se exprima cel mai bine prin formele ondulate, rotunjite. Corespunde directiei nord, asociata perspectivelor profesionale, dar se poate folosi si pe directia sud, sud-est sau est. In plan emotional, Apa sugereaza, pe de-o parte, frica, nervozitate si stres si, pe de alta parte, meditatie si intoarcere catre eul divin. In materie de culori, elementul Apa se defineste prin culorile negru si albastru inchis.

<< Inceput < Inapoi 1 2 3 4 5 6 Inainte > Sfarsit >>
 

CONCURS

SCRIE-NE DESPRE ROMANIA TA!

ConcursScrie-ne despre Romania ta! Trimite-ne si fotografiile sau filmele tale cu locuri, oameni, situatii sau intamplari din Romania pe adresa office@daciccool.ro.

Le vom posta si le vom premia pe cele mai bune.

Arata-ne Romania asa cum o vezi tu!

Poti castiga premii constand in produse romanesti oferite de magazinul online DACIC COOL.


 

CONCURS

FII COOL! DACIC COOL!

Descopera Romania asa cum au vazut-o, au simtit-o sau au iubit-o cei care au avut curajul sa ne spuna opiniile si visele lor sau sa ne trimita imaginile si sperantele lor. Descopera Romania prin ochii lor!
Scrie-ne despre o viata frumoasa si sanatoasa intr-o Romanie frumoasa si sanatoasa, scrie-ne despre cum iti doresti sa fie viata ta in tara ta!
Asteptam materialele tale pe adresa office@daciccool.ro.
Le vom premia pe cele mai interesante.
Poti castiga unul dintre cele 10 premii pentru frumusetea si sanatatea ta.