Sambata, 19 Oct

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog Corcova Vinul, un blazon national


Vinul, un blazon national

Email Imprimare

Suntem un brand a carui traditie se pierde in vremuri de mult uitate si, cu toate acestea, suntem un brand care de-abia acum se pregateste sa intre in piata.
Probabil ca traditia vinului de Corcova isi intinde radacinile pana in perioada dacica, in acele vremuri in care grecii credeau ca insusi Dyonisos se trage de pe aceste meleaguri, iar romanii, cucerind Dacia, bateau monezi avand ca simbol tocmai nepretuitele boabe de struguri. Traditia ulterioara a vinului de Corcova este insa deja consemnata in hrisoave, precum cele din 1 iulie 1594 si din 8 iulie 1596 prin care Mihai Viteazul ii daruia lui Necula doua vii la Corcova, respectiv ii daruia lui Radu, al doilea paharnic, ocine si vii pe aceleasi meleaguri atat de apreciate ale Piemontului Motrului, in zona Corcovei. Apoi, in secolul al XIX-lea, gratie familiei Bibestilor care stapanea peste 1.000 de hectare, vinurile de Corcova aveau sa nu lipseasca din scrierile a nenumarati scriitori romani, precum Martha Bibescu, Mihai Sebastian, Ion Pillat sau Ion Minulescu, dar si ale unor nume celebre precum Anatole France sau Marcel Proust, caci vinurile de Corcova reusisera in epoca sa cucereasca chiar si atat de exigentul si pretentiosul Paris. Dar realizarile printului Bibescu nu aveau sa reziste prea mult timp, viile de la Corcova ajungand in anii comunismului sa decada, unele disparand cu totul, iar altele degradandu-se intr-un mod irecuperabil.
Zona avea sa renasca de abia dupa 2005, atunci cand a luat fiinta noul brand al Corcovei - Roy&Damboviceanu. Dupa cum se vede, suntem un brand extrem de tanar, pregatindu-ne de-abia acum sa intram cu adevarat in piata cu vinurile de exceptie produse din recoltele din 2008 si 2009 si care au obtinut deja aprecieri elogioase din partea multor specialisti ai vinului.

In 2005, Serban Damboviceanu si Michel Roy cumpara mai multe terenuri din vechea mosie a printului Bibescu si demareaza o impresionanta investitie de peste trei milioane de euro din care peste 2,5 milioane din fonduri proprii si restul din fonduri europene.
Serban Damboviceanu a studiat dreptul la Strasbourg, zona viticola a Alsaciei desteptandu-i insa pasiunea pentru vin. Angajandu-se la grupul francez Edouard Leclerc avea sa se familarizeze cu retailul de vin din Franta, Polonia si Italia, dar in acelasi timp avea sa-l cunoasca pe Michel Roy, care i-a devenit apoi prieten si asociat. La fel cum succesul fulminant al vinurilor produse de printul Bibescu a urmat angajarii oenologului francez Aristoteles Sauget, la fel si acum noua firma a demarat sub conducerea directoriatului tehnic al lui Laurent Pfeffer, absolvent de Agronomie din Bordeaux, cu studii de oenologie si cu o experienta de peste patru ani de vinificatie in regiunea Bordeaux, atat de cunoscuta pentru vinurile ei.
Refacerea zonei a demarat cu replantarea a 55 de hectare de vie cu vitele furnizate de o companie cu peste 20 de ani de experienta in selections massales, specializata in altoirea plantelor pentru domenii de prestigiu. Profesionalismul si experienta se impletesc aici cu analizele si selectiile realizate cu sprijinul celor mai moderne metode de analiza a datelor ce rezulta din evaluarea atenta a zeci si sute de mii de plante din punct de vedere al caracteristicilor de crestere, cantitatile de struguri produse, numarul de ciochini, perioada coacerii, zaharul acumulat, culoarea, gustul etc. Replantarea s-a efectuat cu soiurile traditionale ale zonei, existente si pe vremea Bibestilor, Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Feteasca Neagra, Muscat Ottonel, Chardonay, Sauvignon Blanc, dar si cu un soi nou, Syrah, atat de potrivit solului de la Corcova. In acelasi timp, au fost renovate si modernizate si cramele, fiind dotate cu utilaje si echipamente moderne care permit respectarea tuturor standardelor europene si o procesare menita sa puna cu adevarat in valoare calitatea strugurilor. La Corcova, atat culesul, cat si sortarea se realizeaza numai manual, cu maxima atentie, pentru a elimina orice ciorchine care nu este perfect sanatos sau nu se gaseste in stadiul optim de coacere. Apoi, stoarcerea si intregul proces pana la imbutelierea finala sunt urmarite in permanenta, cu maxima atentie, fiind monitorizati in permanenta toti parametri de interes pentru a fi siguri ca vinurile noastre sunt intr-adevar de cea mai buna calitate. Suntem convinsi ca vom reusi sa impunem vinurile noastre nu numai pe piata romaneasca, ci si pe cea europeana, americana, precum si pe cea a Orientului.
Mentalitatea cu care pornim la drum ne spune ca vinul nu trebuie tratat ca o simpla bautura, ci in primul rand ca un act de cultura, atat prin faptul ca exista o cultura a vinului care trebuie cunoscuta, respectata si pe cat posibil imbogatita, cat si prin faptul ca vinul este partenerul prin excelenta al marii culturi, al artei si prin insusi modul in care este conditionata cresterea strugurilor de calitate, ce implica un deosebit respect pentru mediu, pentru normele si valorile ecologice. Vinul este viata nu reprezinta aici la Corcova atat celebrele cuvinte ale lui Petronius cat profunda credinta a acestor oameni care au invatat sa iubeasca si sa respecte vinul din tata in fiu, dar care pana in anii din urma ramasesera uitati si abandonati acelui cumplit sentiment ce se instapaneste peste cei in cautarea unui loc de munca si a unui rost in viata. Astazi, nu numai ca au un loc de munca, dar el corespunde tocmai pasiunii si traditiei lor, este o continuare fireasca a rostului si prestigiului acestor locuri binecuvantate de Dumnezeu, in care natura si oamenii au creat de-a lungul timpului marile valori ale vinurilor de Corcova. Astazi, noi le readucem la viata.
Ne straduim insa, in acelasi timp, sa readucem la viata acea traditie atat de vie pe timpul Bibestilor in care vinul de Corcova era atat de aproape si de iubit de oamenii de cultura, sustinand actul de cultura si sperand sa faca, in final, chiar parte din acesta. Astfel, dorind sa reinnodam firul istoriei si, conform propriei noastre credinte, incercam sa sustinem actul de cultura, in special in ceea ce priveste muzica, scrisul, fotografia, dansul sau coregrafia. Un astfel de exemplu il reprezinta Sambata Sonora. Acest eveniment desfasurat in fiecare luna la Centrul National al Dansului Bucuresti este sponsorizat de noi, de Roy&Damboviceanu.
Ne-am hotarat sa deschidem acest blog pentru a reusi sa intram intr-un dialog cat mai viu si direct cu dumneavoastra, convinsi fiind ca valorile in care credem sunt si valorile dumneavoastra, ca dialogul sincer este calea cea mai sigura de progres, ca oamenii care iubesc cultura, inclusiv cultura vinului, au intotdeauna ce sa-si spuna si ce sa invete unii de la altii. Si, in fond, suntem convinsi ca actiunea noastra temerara de a ne hazarda intr-o investitie atat de mare si de periculoasa - tinand cont de faptul ca astazi noii producatori de vinuri din America de Sud sau din Australia creeaza reale probleme chiar si viticultorilor din Franta, ridicand la noi cote concurenta de pe aceasta piata -, este cu adevarat cool, iar pasiunea pentru traditie, pentru minunatele noastre locuri mostenite din batrani si hotararea de a le redestepta la viata se aseaza intr-o adevarata traditie dacica. Cu alte cuvinte, credem ca locul optim in care putem sa demaram acest dialog este intr-adevar o comunitate Dacic Cool, o comunitate pe care, cu bucurie, am descoperit-o chiar in acest loc de intalnire, al siteului Dacic Cool…

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy