Marti, 19 Mar

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog Corcova Pretul corect al vinului la crama


Pretul corect al vinului la crama

Email Imprimare

Discutiile si comentariile din ultimele zile ne determina sa facem unele precizari referitoare la pretul corect al vinurilor la crama, la distribuitori si la retaileri. Am fost surprinsi de articolul domnului Ceafalau, Producatorii de vin isi « faulteaza » distribuitorii, publicat in data de 16 august 2011, de Vinul.ro, de aceea pentru o mai buna intelegere din partea publicului a ceea ce inseamna un pret corect consideram necesare cateva clarificari.

Inainte de a analiza fondul problemei, merita sa ne indreptam putin atentia asupra formei. In articolul mentionat sunt folosite cuvinte grele la adresa producatorilor autohtoni de vin, se vorbeste despre practici neloiale, despre lipsa de incredere sau de transparenta, iar domnul Avram aduce acuzatii grave de lipsa de profesionalism, de-a dreptul jignitoare, tratand producatorii autohtoni drept ignoranti si rau-voitori. Ma intreb cum ar trebui sa interpretez faptul ca noi am fost supusi unei « anchete » din partea domnului Avram si a publicatiei Vinul.ro, reprezentata de domnul Ceafalau. Incerc sa inteleg de ce domnul Avram a trebuit sa se transforme intr-un client misterios ca sa afle ceva ce i-as fi putut spune in modul cel mai natural. Incerc sa inteleg care-i rostul acestui articol, atata vreme cat niciodata n-am fost invitat de catre domnii Avram si Ceafalau sa discutam despre o eventuala greseala in politica de pret a firmei pe care o conduc. Pentru ca nu-mi amintesc sa fi refuzat vreodata vreun dialog, nu cred ca sunt o persoana greu abordabila si am fost intotdeauna deschis sugestiilor venite din partea partenerilor mei. Insa recunosc: cuvantul « ancheta » ma scoate pur si simplu din minti... Intr-o tara unde e un adevarat calvar sa fii intreprinzator, unde suntem permanent controlati de ANAF, Garda Financiara, Garda de Mediu, ISCTV, ONVPV, ITM, DSV, DSP, ISU, ISC, AR, CC, Vama, Politie Antidrog, Antifrauda etc., asta ne mai lipsea, sa fim « anchetati » de magazinul Good Point din Iasi, prin persoana domnului Avram si apoi pusi la zid de catre publicatia Vinul.ro.
Trecand la fondul problemei, incep prin a califica cele declarate de domnul Avram drept o falsa problema. Noi vindem vinul la crama la pretul de lista, dar ii atrag atentia domnului Avram ca ne separa 655 km, pe drumul cel mai scurt... Pe sosele nationale, fara autostrada. Vanzarile slabe ale magazinului dansului nu pot fi puse pe seama diferentei de pret mentionate. Si asta e valabil si in privinta celorlalti producatori citati in articol, care sunt si ei la sute de kilometri distanta de magazinul Good Point din Iasi. Concurenta domnului Avram poate fi la cateva strazi distanta sau – hai, sa spunem! – in orasul Iasi, impotriva ei ar fi corect sa-si indrepte atentia sau reprosurile, daca e cazul.
In al doilea rand, consider ca omul care face efortul de a veni pana la crama sa ne viziteze are tot dreptul la pretul de producator. Si il contrazic pe domnul Avram in privinta politicii de pret a cramelor din strainatate, pentru ca, in toate cazurile pe care le cunosc, la crama vinul se vinde la pret de producator. Intaresc, spunand ca asta este chiar asteptarea normala a oricarui consumator si nu e nimic socant in faptul ca, daca ar cumpara vinul din propriul lui oras, ar plati ceva mai mult. Este, desigur, altceva in privinta vanzarilor directe nationale pe care le putem avea noi, producatorii. Iar aici ii dau dreptate domnului Avram. Nu ar fi normal ca noi sa vindem, la Iasi, de pilda, la pretul de producator. Insa il asigur pe domnul Avram ca lucrul acesta nici nu se va intampla! Lucram chiar in acest moment la dezvoltarea unui magazin online, unde preturile vinurilor Corcova vor fi cu minim 20% peste pretul de distributie, ele corespunzand pretului mediu din magazinele specializate cu care colaboram. Si ne-am gandit la acest lucru cu mult inainte de asa-zisa « ancheta » ! Nimic din toate acesta nu a fost vreodata vreun secret, domnul Avram ar fi putut afla daca ma intreba.
Termin exprimandu-mi parerea de rau ca trebuie sa comunicam in acest fel si ca discutia aceasta nu a avut loc intr-o intalnire fireasca dintre producatori, distribuitori si retaileri. Nu doar « clientul pierde », toata lumea pierde din astfel de polemici. Si iarasi imi pare rau ca una dintre putinele publicatii romanesti din lumea vinului isi indreapta stilul catre comercialul si ieftinul cancan. (Serban Damboviceanu)


Comentarii (3)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy