Marti, 19 Mar

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog Corcova Povestea unui succes


Povestea unui succes

Email Imprimare

De curand, Serban Damboviceanu a fost invitatul lui Radu Moraru intr-o emisiune difuzata in direct pe canalul Nasul TV, unde a povestit despre povestea de succes a vinurilor Corcova.
Initial, pasiunea pentru vinuri a fost pentru el un hobby, nu se gandea ca ea se va transforma intr-o afacere in toata regula. S-a intors in tara de la studii, din Franta, in anul 2005, cu ideea de a cumpara doar doua hectare de vita-de-vie, din care sa obtina vin in cantitati mici. Isi imagina ca organizarea unei afaceri cu vin, de la procesul de obtinere pana la marketing si vanzari, se face destul de usor. Cand si-a dat seama insa ca lucrurile sunt mult mai complicate, dar potentialul unei astfel de activitati este foarte mare, s-a hotarat sa se dedice total unei asemenea intreprinderi.
Alaturi de un partener de afaceri francez, Michel Roy, Serban Damboviceanu a reconstruit o intreaga podgorie din judetul Mehedinti. Este vorba despre podgoria din comuna Corcova, o asezare care beneficiaza de un climat si de un sol propice vite-de-vie. Odinioara celebra, podgoria mehedinteana era lasata in paragina, insa frumusetea locurilor si priceprea oamenilor locului in arta vinului l-au convins sa investeasca acolo. A existat si o intamplare fericita, aceea ca existau fonduri europene destinate acestui tip de afacere. A fost greu sa obtina aceste fonduri, insa pana la urma a reusit.
Cei doi investitori au cumparat aproape 200 de hectare de pamant la Corcova. Dintre acestea, doar cateva hectare erau cultivate, insa intr-un mod necorespunzator. Au inceput prin a planta soiuri de vita-de-vie, aduse special din Franta, pe 28 de hectare, iar in prezent podgoria se intinde pe 100 de hectare, in cele mai bune zone ale locului. De la inceput, ideea a fost obtinerea unor vinuri de calitate inalta – de aceea, soiurile de struguri au fost selectionate cu grija.

Romania are un mare potential in ceea ce priveste productia de vinuri. In primul rand, solul si clima, asa-numitul terroir, sunt foarte potrivite pentru vita-de-vie. Practic, inca este loc de terroir-uri noi, care pot furniza vinuri deosebite, in timp ce in Franta sau in Italia lucrurile sunt asezate demult. In al doilea rand, la noi in tara inca exista terenuri libere, pe care pot fi plantate podgorii, in timp ce alte tari nu mai au terenuri noi. In al treilea rand, in tari cu traditie in viticultura, ca Franta si Italia, clima se schimba, devine excesiv de calda, in timp ce Romania se bucura inca de un climat continental temperat. Se poate spune chiar ca tara noastra poate deveni un veritabil El Dorado al vinului.
Domeniul viticol de la Corcova are o poveste veche, primele mentiuni referitoare la acest taram de vis fiind facute inca pe vremea lui Mihai Viteazu. Printul Bibescu a facut insa celebre vinurile de Corcova, in perioada interbelica, obtinand recunoasterea si aprecierea unor personalitati de prim rang din lumea culturala si mondena europeana, mai ales din protipendada pariziana, cea care dadea tonul in materie de mode si tendinte in Europa. De fapt, Printul Bibescu facea parte din aceasta lume selecta si pretentioasa, caci s-a nascut la Paris si traia acolo, petrecandu-si doar vacantele in Romania. Iar cel care ii administra podgoria de la Corcova era un specialist francez cu pregatire de oenolog, care ii fusese recomandat Printului tocmai de catre Nicolae Titulescu. De aceea, Roy & Damboviceanu au decis sa cultive in special soiuri de struguri frantuzesti, pentru a reinnoda traditia.
Avand un brand puternic, o productie de calitate si o experienta anterioara in domeniul comertului, Serban Damboviceanu s-a concentrat apoi pe construirea unei strategii de vanzari. Singurele inconveniente sunt, in domeniul viticol, lucrurile pe care nu le poti controla, respectiv clima – caldura, ploile, grindina etc. Aceste detalii pot intarzia o productie sau chiar o pot compromite. Exista ani mai buni si ani mai rai – gustul strugurilor nu este identic in fiecare an, depinde si el de clima, de perioada de coacere, de momentul culegerii. Desigur, caracteristicile generale ale unui vin, identitatea sa, gustul sau, care sunt date de cele patru elemente definitorii – clima, solul, interventia umana si soiul de struguri, se pastreaza. In plus, in cazul vinului trebuie sa stii sa tii cont de gusturile consumatorilor dintr-o anumita tara, de cultura si traditii.
Serban Damboviceanu se implica din plin in afacerea sa cu vinuri, ocupandu-se de partea de vanzari si de exporturi, ceea ce implica multe deplasari. De asemenea, celalalt partener, Michel Roy, are pregatire tot in domeniul comercial. La Corcova exista un director tehnic de nationalitate franceza, de specialitate oenolog, care manageriaza atat podgoria, cat si crama. Echipa de la podgorie este foarte stabila, lucrand acolo inca din anul 2005 – un lucru important pentru rezultatul final.
Serban Damboviceanu a mai vorbit despre importanta construirii notorietatii pentru vinurile romanesti, care inca se vand sub pretul real, pe plan mondial. Acest lucru se face nu doar prin castigarea unor concursuri de profil, ci si prin obtinerea unor aprecieri inalte din partea celor mai mari critici oenologi internationali. In momentul in care acestia coteaza bine un vin, cererea pentru crama respectiva creste automat. Corcova a facut deja un prim pas in aceasta directie, doua dintre vinurile sale fiind amintite de renumitul critic Jancis Robinson – Cabernet Sauvignon si Syrah. Desigur, pentru o cotarea mai buna a vinurilor romanesti este nevoie de o activitate de relatii publice bine gandita, de actiuni comune ale producatorilor pe plan extern.

 

 

 

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy