Duminica, 17 Nov

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog SanoVita Semintele de in, sursa naturala de fitoestrogeni


Semintele de in, sursa naturala de fitoestrogeni

Email Imprimare

Desi, pentru mult timp, semintele de in si-au gasit intrebuintarea principala in pictura (pentru uleiul gras care se extragea din ele) si ca hrana pentru animale, astazi fac parte din acea categorie de elemente care nu ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica. Interesul starnit de semintele de in se datoreaza, intre altele, triplei lor actiuni: de fibra alimentara, acid gras si, nu in ultimul rand, de fitoestrogen.

Despre acizii grasi si fibrele alimentare fiecare dintre noi stie cate ceva. Nu acelasi lucru s-ar putea spune de fitoestrogeni, desi se remarca o crestere constanta a consumului lor la nivel global. De la suplimente alimentare la alimente procesate cu adaos de proteine din soia, toate contin si  fitoestrogeni. Insa in topul elementelor cu un continut bogat in fitoestrogeni sunt alunele si semintele oleaginoase, printre care cele de in si de susan.
Fitoestrogenii sunt compusi prezenti in vegetale, avand o structura chimica asemanatoare estrogenului, principalului hormon feminin, fiind capabili sa il concureze si chiar sa il inlocuiasca. Asa se intampla atunci cand nivelul global al estrogenului este scazut (in cazul menopauzei, de exemplu), iar fitoestrogenii compenseaza deficitul hormonal.
La randul lor, fitoestrogenii se impart in doua grupe: izoflavonele, intalnite mai ales in soia si in produsele derivate din soia, si lignanele, prezente in semintele intregi. Despre lignane este bine de stiut ca au si o puternica actiune antioxidanta. Semintele de in sunt recunoscute pentru continutul lor bogat in lignane, care le transforma intr-un aliat pentru prevenirea anumitor probleme de sanatate legate de menopauza.
Semintele de in castiga detasat in fata altor alimente, cand vine vorba de continutul de lignane: in micutele bobite se ascund de 800 de ori mai multe lignane decat in oricare alt aliment. Ce face lignanele sa fie atat de importante si de ce ar trebui sa consumam seminte de in? Pentru ca aceasta grupa de fitoestrogeni se pare ca are si capacitatea de a atenua modificarile canceroase deja aparute, combatand proliferarea necontrolata a celulelor. Studii efectuate recent au demonstrat efectul cu adevarat miraculos pe care il poate avea consumul zilnic al semintelor de in: o diminuare cu aproximativ 50% a tumorilor mamare.
Pentru femeile la menopauza care nu vor sa urmeze tratamentul de substitutie hormonala din medicina clasica, semintele de in sunt o alternativa eficienta si fara efecte secundare comparativ cu tratamentul medicamentos, conservand masa osoasa, estompand si prevenind osteoporoza si reducand simptomele nervoase asociate menopauzei.
Un motiv in plus pentru ca semintele de in de la SanoVita sa nu lipseasca din bucataria dumneavoastra! (Foto: Stock.XCHNG)

 

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy