Miercuri, 21 Aug

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog SanoVita Semintele de susan, o mina de aur pentru sanatate


Semintele de susan, o mina de aur pentru sanatate

Email Imprimare

Din cele mai vechi timpuri, semintele de susan sunt cunoscute si folosite ca aliment integral. Daca va intrebati carui fapt se datoreaza popularitatea susanului, iata cateva raspunsuri: semintele de susan sunt o sursa inegalabila de fibre, extrem de bogate in minerale, mai ales in zinc, magneziu si fier. In plus, adaugate in mancare, confera savoare chiar si celui mai simplu preparat culinar, in timp ce uleiul extras din semintele de susan se poate utiliza atat in salate, cat si in alte feluri de mancare.

Componenta principala a semintelor de susan este uleiul, care permite reducerea nivelului de colesterol, impiedicand aparitia ateriosclerozei. De asemenea, semintele de susan sunt bogate in calciu si vitamina E. De aici si eficienta lor in calmarea nervozitatii si chiar in combaterea ridurilor. In Japonia, de exemplu, cremele pe baza de seminte de susan sunt la mare cautare.
Semintele de susan sunt o sursa nepretuita de proteine, continand toti aminoacizii esentiali, dar si mineralele organice asimilabile (magneziu, potasiu, fier) sau vitaminele B si E. In compozitia semintelor de susan intra asa-numita sesamina, un antioxidant foarte puternic, considerat de unii cercetatori o arma impotriva anumitor tipuri de cancer, bacterii si virusi. Tot sesamina creste cantitatea de vitamina E din sange si tesuturi, reducand nivelul de colesterol rau (LDL) si sporind nivelul de colesterol bun (HDL).    Semintele de susan au actiune remineralizanta, depurativa, laxativa, antioxidanta, protejand sistemul cardio-vascular si nervos. Sunt benefice pentru usurarea circulatiei sangvine, a digestiei, dar si pentru combaterea starilor de oboseala. Acidul folic care intra in compozitia semintelor de susan este esential pentru buna functionare a celulelor. In plus, incluse in alimentatia proaspetelor mamici, semintele de susan  le vor favoriza acestora lactatia.
Tot in compozitia semintelor de susan intra si arginina, un aminoacid care contribuie la detoxifierea ficatului si a rinichilor, reducand totodata si incidenta tumorilor canceroase. Datorita argininei, care favorizeaza spermatogeneza, consumul de seminte de susan creste fertilitatea.
Uleiul din seminte de susan este utilizat in tratamentul afectiunilor gingivale, de tipul aftelor bucale si a gingivitei. Doua-trei picaturi de ulei, aplicate seara pe gingii, prin masaj usor, dupa spalarea dintilor, previn aparitia parodontozei. Tratamentul se repeta in fiecare seara, timp de minimum trei luni.
Cel mai simplu mod de a va bucura de bogatia nutritiva semintelor de susan este sa le consumati ca atare, sa le adaugati in salate, supe sau sa le folositi ca garnitura pe produse de patiserie. In lume exista cateva preparate culinare, extrem de hranitoare, pe baza de susan. Tahini (preparat de origine araba) este un unt de susan, obtinut prin maruntirea semintelor usor prajite. Binecunoscuta halva este obtinuta din seminte de susan maruntite, amestecate cu miere. In Japonia, din semintele de susan se produce si un tip de sare, gomashio, excelent inlocuitor al sarii de masa obisnuite.
In Tara Soarelui Rasare, semintele de susan ocupa un loc de cinste in bucataria traditionala. Japonezii prepara sosuri cu seminte de susan, pe care le servesc alaturi de legumele fierte. Acest preparat poarta numele de aémono. In bucataria Shojin, in care nu se gateste nici carne, nici macar de peste, susanul este folosit pentru tofu.
Va oferim si noi o reteta de briose cu seminte de susan, usor de pregatit, ideala ca desert la o intalnire cu prietenii. Semintele de susan de la SanoVita vor conferi, cu siguranta, o aroma cu totul deosebita acestor briose. Pentru 12 briose, aveti nevoie de 3 oua, 1 pahar de zahar pudra, 200 grame de unt topit, 25 gram drojdie, 400 grame faina, 1 pahar de seminte de susan, 1 pahar de lapte caldut. Pentru aluat, amestecati untul si zaharul, adaugati ouale, laptele si semintele de susan. Incorporati faina si drojdia si framantati pana cand obtineti un aluat moale. Acoperiti-l si lasati-l sa creasca. Din aluat, faceti briosele, asezandu-le pe o tava unsa in prealabil cu unt si lasati-le sa creasca. Pe deasupra, presarati cateva seminte de susan, apoi bagati briosele la cuptorul incins la 180 grade. Cand briosele devin aurii, le puteti scoate din cuptor. Daca doriti, le puteti pudra cu zahar. Pofta buna! (Foto: Stock.XCHNG)

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy