Vineri, 23 Aug

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog SanoVita Amestec de legume uscate pentru un plus natural de savoare


Amestec de legume uscate pentru un plus natural de savoare

Email Imprimare

Din ce in ce mai prezente in bucatariile noastre, amestecurile de legume reprezinta solutia rapida si la indemana, indiferent de anotimp, pentru garnituri, salate, ciorbe sau supe. Ne-am obisnuit cu amestecurile de legume congelate, insa din ce in ce mai apreciate sunt si amestecurile de legume uscate, care dau gust mancarurilor si inlocuiesc cu succes potentiatorii de aroma traditionali. La SanoVita am selectat cu atentie cateva dintre cele mai sanatoase legume, pe care le-am reunit intr-un amestec de legume uscate absolut natural.

In compozitia amestecului de legume SanoVita intra, in proportie variabila, ceapa, morcovi, pastarnac, radacina si frunze de patrunjel, praz, fulgi de rosii si telina. Va invitam, in cele ce urmeaza, sa ne reamintim, impreuna, cateva dintre proprietatile acestor legume ce nu ar trebui sa lipseasca din nici un regim alimentar sanatos.
Desi, in general, este consumata in cantitati reduse, ceapa are numeroase atuuri nutritionale. Bogata in vitamina C, cu un continut ridicat de minerale si oligoelemente, saraca in calorii, ceapa a facut obiectul unor studii recente, care i-au pus in valoare efectele benefice asupra sanatatii, dintre care cele mai importante ar fi actiunile diuretica, hipoglicemianta si bacteriostatica (impiedica dezvoltarea microbilor si joaca rol antibacterian). In plus, ceapa este recunoscuta si pentru efectul pozitiv pe care il are asupra sistemului cardiovascular.
Asemenea tuturor fructelor si legumelor bogate in fibre si vitamine, morcovii sunt extrem de apreciati pentru potentialul lor de prevenire a afectiunilor cardiovasculare si a aparitiei anumitor tipuri de cancer. Proprietatea esentiala a morcovilor este continutul ridicat de provitamina A (caroten), substanta antioxidanta care combate actiunea nociva a radicalilor liberi, responsabili de imbatranirea celulelor. De altfel, cu cat culoarea morcovilor este mai intensa, cu atat sunt mai bogati in caroten. De asemenea, provitamina A impiedica evolutia aterosclerozei si intervine in mecanismele de stimulare a sistemului imunitar.
Aliment de baza in Europa Evului Mediu, pastarnacul a fost eclipsat, treptat, odata cu introducerea cartofului. Astazi, pastarnacul incepe sa castige din nou teren, atat datorita interesului pentru legumele cu traditie indelungata, cat si proprietatilor indiscutabile care il recomanda: este o buna sursa de fibre, este bogat in minerale (fosfor, magneziu, potasiu), vitamina B9 (acid folic) - cu rol major in regenerarea celulelor si in formarea globulelor rosii, vitamina C si vitamina E - puternic antioxidanta.
Folosit in bucatarie mai ales pentru decorarea si aromarea mancarurilor, patrunjelul este o adevarata mina de vitamine si minerale, vitale pentru buna functionare a organismului. Principala calitate a patrunjelului este continutul bogat in vitamina C: 100 g de patrunjel contin 200 mg vitamina C, cu mult peste citrice, kiwi sau broccoli. Desi este consumat in cantitati mici, patrunjelul furnizeaza doza optima de potasiu, calciu, magneziu si fier.
Cultivat din cele mai vechi timpuri, prazul este considerat cea mai hranitoare dintre legumele de iarna. Printre proprietatile sale se numara capacitatea de reglare si usurare a tranzitului intestinal, datorita continutului ridicat de fibre, dar si aportul energetic moderat, care il recomanda in diete. De asemenea, se pare ca prazul ar putea contribui la mentinerea unui nivel normal de colesterol si ar ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer.
Compusa in proportie de aproape 95% din apa, rosia este leguma ideala pentru toti cei ce tin la silueta. Excelenta sursa de vitamina C, provitamina A si vitamina E, rosia are un aport caloric scazut si favorizeaza eliminarea toxinelor din organism. Culoarea rosie ii este data de licopen, pigment liposolubil din familia carotenilor, cu puternice proprietati antioxidante. Pulpa si semintele contin fibre ce stimuleaza tranzitul intestinal. Rosiile sunt foarte bogate in minerale si oligoelemente, mai ales in potasiu, care contribuie la functionarea normala a rinichilor.
Pana in Renastere, telina nu a fost folosita in bucatarie, ci ca planta medicinala, datorita proprietatilor sale diuretice si actiunii de stimulare a sistemului nervos, dar si virtutilor afrodiziace ce-i erau atribuite de credintele populare. Cu doar 18 kilocalorii la 100 grame, telina se numara, alaturi de vinete si spanac, printre legumele cu aportul energetic cel mai scazut, ceea ce o recomanda in regimurile de slabire. Pe langa faptul ca are un continut semnificativ de fibre si minerale, telina este si o sursa de oligoelemente rare, precum seleniu (intervine in metabolismul ficatului si contribuie la dezvoltarea muschilor scheletici si cardiaci), molibden (participa la formarea anumitor aminoacizi) si crom (permite reglarea nivelului de insulina din sange si creste nivelul de colesterol bun).
Amestecul de legume uscate de la SanoVita nu contine sare sau potentiatori de aroma. Daca v-am trezit pofta de sanatate, va invitam sa incercati si dumneavoastra amestecul de legume uscate de la SanoVita!
Pe langa sortimentul de amestec de legume uscate, SanoVita va mai ofera un amestec de legume ardelenesti, care, in plus, mai contine ardei iute, piper si seminte de mustar.
Pretul amestecului de legume uscate de la SanoVita: 6,75 lei (125 g).

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy