Ivatherm, dermocosmetice romanesti bazate pe traditie si cercetare

Imprimare

Ivatherm reprezinta o poveste de exceptie. Este unul dintre cele mai tinere branduri romanesti, dar cu un incredibil succes. Cine s-ar fi asteptat ca, in 2005, in piata atat de aglomerata a dermocosmeticelor sa fie loc pentru un start-up romanesc?! Si cine mai putea spera ca, in Romania, cineva sa mai investeasca timp, bani, pasiune si profesionalism pentru a promova valorile mostenite de noi, din Antichitate, valori care au reprezentat de-a lungul secolelor mandria Romaniei, dar pe care ultimele decenii le-au aruncat in uitare. Nu numai ca acest start-up a avut loc, dar Ivatherm a ajuns dupa doar patru ani printre primele patru firme de dermocosmetice din Romania, pentru ca astazi sa fie deja lider de piata pe segmentul atat de important si de sensibil, reprezentat de cosmeticele pentru cuperoza, rozacee si dermatita seboreica.

Astazi, piata dermocosmeticelor din Romania este estimata la aproximativ 20 de milioane de euro, iar Ivatherm detine deja peste 10% din ea. Si nu avem voie sa uitam ca in Romania sunt prezente cele mai mari branduri de dermocosmetice din lume, precum Avene, La Roche Posay sau Vichy. Dar, in pofida acestei concurente acerbe, Ivatherm a inregistrat un ritm incredibil de crestere. Infiintata in 2005, depaseste 0,5 milioane de euro in 2006 si un milion de euro in 2007, pentru a ajunge acum deja la doua milioane.
In timp ce deja din 2009 majoritatea firmelor discuta de cresteri negative si apeleaza la reduceri de cheltuieli, Ivatherm isi continua cresterea. Nu face reduceri, ci, dimpotriva, mizeaza pe lansarea de noi produse si pe dezvoltarea cercetarii.
Cand constati astfel de rezultate, te gandesti in mod normal la extinderea domeniului de activitate al unei mari companii. Dar nu este cazul. Ivatherm s-a nascut ca urmare a ideilor si pasiunii doamnei doctor Rucsandra Hurezeanu, sprijinita de familia sa, in care exista o adevarata traditie pentru antreprenoriat.

Antreprenoriat la feminin
Probabil ca, atat in urma acestei traditii, cat si a propriilor inclinatii, dupa absolvirea Facultatii de Medicina Generala a Universitatii de Medicina si Farmacie "Iuliu Hateganu", fiind atrasa de business si de marketing, a lucrat in vanzari si apoi in marketing in cadrul industriei farmaceutice, absolvind in acelasi timp EMBA (Executive Master of Business Administration) ASEBUSS la Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor din Bucuresti, in colaborare cu Universitatea din Washington, si masteratul in Management Medical, sectiunea de Marketing Farmaceutic, la Ecole Superieure de Commerce de Paris.
Cu un doctorat in stiinte medicale la UMF "Carol Davila" Bucuresti si cu o baza teoretica solida de management, era normal sa incerce sa foloseasca, in sprijinul propriilor idei, ampla experienta practica acumulata ca reprezentant medical si de vanzari Pharmatech Romania, Chef de Produit International Laboratoire Servier, director de Marketing Lek Pharmatech si director de Vanzari si Marketing Sandoz, membra a grupului Novartis.
La toate acestea s-au adaugat in mod evident propria perseverenta si intuitie feminina si, asa cum marturiseste intr-un interviu, un motto pe care l-a preluat de la Albert Einstein si care a inspirat-o in intreaga viata, Incearca sa fii un om de valoare, si nu neaparat un om de succes. Trebuie sa ai incredere in tine si, in acelasi timp, sa tintesti performanta maxima. Probabil ca tocmai de aceea succesul profesional s-a construit pe idei, determinare si perseverenta, dar nu pe sacrificarea vietii de familie, considerata de tanara antreprenoare drept cea mai importanta realizare, astfel ca Ivatherm este considerat cel de-al treilea copil, dupa cei doi baieti, Luca si Toma, fiind la fel de mandra de toti trei.

Apa termala de la Baile Herculane
Ivatherm a luat nastere in 2005 in urma mai multor cercetari si studii clinice aprofundate privind efectele apei termale de la Herculane asupra pielii, fiind prima companie romaneasca de dermatocosmetice dedicate pielii sensibile. Au fost studii aplicate, cu masuratori exacte ale inhibitiei mediatorilor inflamatiei, care au demonstrat proprietatile calmante si antiiritante ale acestei ape termale. Cunoscandu-ne traditiile si istoria, atentia era normal sa fie focalizata asupra izvoarelor de la Herculane, tinand cont de faptul ca Baile Herculane reprezinta cea mai veche statiune balneara din Europa, atestata documentar din 153 d.H.
Apreciind efectele terapeutice de-a dreptul miraculoase ale acestor izvoare, romanii le-au inchinat un adevarat cult sub semnul tutelar al lui Hercules, fiind uzuala expresia Ad aquas herculi sacras. Statiunea a reprezentat un important punct de atractie pentru aristocratia Romei antice, din acea perioada pastrandu-se pana astazi nenumarate vestigii, incepand cu amenajarile in stanca, conducte, apeducte, bai si statui ridicate in cinstea zeilor, drept multumire pentru miraculoasele vindecari. Faima statiunii nu a pierit, ea fiind vizitata de-a lungul timpului de cele mai importante personalitati ale Europei, imparatul Austriei considerand-o, in 1852, drept cea mai frumoasa statiune de pe continent. De altfel, in secolul al XIX-lea, austriecii contribuie la constructia statiunii in forma in care o gasim pana astazi. Dumnezeu a plasat izvoarele si implicit statiunea Herculane intr-un loc cu adevarat binecuvantat, in atat de pitoreasca Vale a Cernei, la 40 km de Drobeta-Turnu Severin, in Parcul National Domogled-Valea Cernei, care rivalizeaza cu cele mai renumite parcuri nationale din lume.
Izvoarele de apa termala de la Herculane, recunoscute pentru efectele lor terapeutice in cazul bolilor reumatismale, inflamatorii, posttraumatice, neurologice periferice, metabolice si de nutritie etc., variaza intre ele din punctul de vedere al compozitiei, dar provin toate de la mare adancime, apa fiind astfel bacteriologic pura si ferita de orice poluare urbana sau industriala. Pentru produsele Ivatherm a fost ales un izvor termo-salin cu un continut echilibrat in saruri minerale si oligoelemente indispensabile pielii.
Apele termale foarte mineralizate, foarte sarate, hipertonice pot provoca iesirea apei din celule prin osmoza si pot fi incompatibile cu ingredientii activi folositi in produsele cosmetice. Dar apa termala folosita in produsele Ivatherm provine dintr-un izvor termo-salin cu un grad mediu de mineralizare, 2.000 mg/l, cu un continut echilibrat in saruri minerale de Cu, Al, Fe, Zn, Mg si de oligoelemente indispensabile pielii, respecta echilibrul osmotic al celulelor si este bacteriologic pura. Astfel, ea este ideala utilizarii ei in produsele cosmetice. Este important de subliniat ca zincul si cuprul au un rol cicatrizant si antiseptic, iar magneziul are rol protector. Mineralele si oligoelementele au o importanta majora in activitatea si mentinerea echilibrului enzimatic si imbunatatirea metabolismului celular. Astfel, aceasta apa este extrem de apreciata de dermatologi pentru proprietatile ei calmante, antiiritante, pentru actiunea ei asupra pielii sensibile, pentru favorizarea cicatrizarii si protectiei impotriva imbatranirii.
Studiile intreprinse, atat in laboratoare de specialitate din tara, cat si din Franta, au demonstrat in mod indubitabil proprietatile ei calmante, antiiritante, decongestionante si antiinflamatorii pentru toate tipurile si gradele de sensibilitate ale pielii, de la cea mai sensibila la cea mai intoleranta sau alergica. Efectul calmant si decongestionant apare chiar imediat. S-a demonstrat, de asemenea, eficacitatea ei in tratarea multiplelor afectiuni dermatologice precum piele sensibila si reactiva, atopie, eczeme, prurit, urticarie sau dermatoze inflamatorii. De curand, doamna profesor doctor Rodica Cosgarea, sefa Clinicii de Dermatologie din Cluj, a demonstrat si efectul de intarziere a imbatranirii celulare, lucrarea fiind sustinuta la Congresul European de Dermatologie EADV. Toate aceste rezultate explica de ce Herculane este cea mai veche si cea mai apreciata statiune termala din Europa, reprezentand in acelasi timp o garantie pentru calitatea produselor Ivatherm, care toate sunt realizate folosind aceasta apa minune.

Dermocosmetice romanesti
Ideea de a infiinta o firma de dermocosmetice a pornit, simplu, de la constatarea ca schimbarile climei, alimentatiei si modului de viata au dus la o crestere continua a frecventei pielii sensibile. In ultimii 10 ani, frecventa pielii sensibile a crescut cu 100%, daca ne referim la ansamblul populatiei, inregistrandu-se  o nevoie tot mai mare de produse dermocosmetice, gandite si realizate special pentru pielea sensibila. Acestea reprezinta produse ce se gasesc la granita dintre cosmeticele obisnuite si medicamente. Ele ofera exact ceea ce necesita pielea sensibila sau alergica. Astfel, obiectivul propus de la inceput, prin infiintarea Ivatherm, a constat in gasirea solutiilor optime pentru feluritele probleme ridicate de diversele tipuri de piele, indiferent de varsta. Pentru pielea uscata si atopica a nou-nascutilor, pentru pielea grasa, cu cosuri, a adolescentilor, pentru pielea uscata, matura si ridata a persoanelor de peste 30 de ani, pentru pielea sensibila si cuperozica a persoanelor de peste 40 de ani, precum si pentru protectia pielii impotriva efectelor nocive ale radiatiei solare. Dar Ivatherm nu a plecat in cautarea unor paliative, ci in cautarea unor solutii complete si durabile, adresate fiecarui tip de piele, pentru a o ajuta sa-si gaseasca starea de functionare originala si echilibrul fiziologic.
Tocmai din acest motiv a pornit de la ideea de a imbina traditia cu ultimele rezultate ale cercetarilor din aceste zile. Din punct de vedere al traditiei, in mod evident, a fost ales acest izvor minune de la Herculane, apa termala fiind tot mai mult considerata apa vie, cu importante beneficii pentru piele. Si cercetarile preliminare, asa cum am vazut, i-au confirmat intru totul intuitia. Cum statiunea Herculane, inclusiv izvoarele, este controlata de omul de afaceri Iosif Armas, pentru utilizarea acestui izvor a fost semnat un contract de exclusivitate.
Apoi, din punctul de vedere al ingredientilor activi inovanti, al ultimelor descoperiri in cosmetologie, atentia a fost in mod natural indreptata spre Franta, tara cu cea mai mare expertiza in industria cosmetica. De aici au fost atrasi colaboratori, printre care si Alain Fructus, un cunoscut cercetator francez, si tot aici au fost identificate facilitatile de productie unde sa fie realizate dermocosmeticele Ivatherm. Aceasta este posibil deoarece in Franta sunt multe fabrici care nu au o marca a lor, dar produc pentru alte companii, respectand cele mai inalte standarde, ajungand in acelasi timp, datorita concurentei, la un pret de fabricatie absolut decent.
Astfel, odata ce etapa studiilor si planurilor prealabile a fost depasita cu succes, Ivatherm a fost infiintata, in 2005, la Targu Mures, cu o investitie de 800.000 de euro, actionari principali fiind Rucsandra si mama sa, care detin impreuna 91% din actiuni, restul apartinand colaboratorilor, printre care si cercetatorului francez Alain Fructus. Mama Rucsandrei Hurezeanu, doamna Mioara Sipos, reprezentand unul dintre fondatorii companiei, a detinut anterior fabrica de produse farmaceutice Pharmatech Targu-Mures, vanduta, in 2000, grupului sloven Lek.
Ivatherm s-a lansat cu sase produse, reusind sa ofere astazi deja o gama de peste 30. Aceasta crestere a fost posibila datorita echipelor de dermatologi, alergologi, cercetatori chimisti care lucreaza impreuna, avand ca obiectiv crearea unor produse eficiente si perfect tolerate, toate produsele Ivatherm fiind originale si utilizand ingredienti activi din surse riguros controlate din punctul de vedere al calitatii. Astfel, produsele Ivatherm inglobeaza apa termala Herculane si cei mai valorosi ingredienti activi rezultati in urma ultimelor descoperiri stiintifice in cosmetologie. In plus, toate produsele sunt testate dermatologic pentru a putea exclude orice risc de a produce alergii sau cosuri, ele demonstrandu-si astfel inainte de a fi lansate pe piata calitatile hipoalergenice si noncomedogene. Toate aceste eforturi au fost si sunt necesare pentru a se putea respecta angajamentul de baza al acestui brand, acela de a crea produse cu adevarat eficiente si foarte bine tolerate.
In plus, trebuie tinut pasul cu o lume extrem de dinamica in care an de an cercetatori din intreaga lume se intalnesc la congrese, chimisti si cosmetologi, propunand industriei noi concepte si substante active, mereu mai eficiente, pentru combaterea deshidratarii si imbatranirii. Este o lume extrem de dinamica, in care cercetarea si dezvoltarea sunt esentiale. Iar Ivatherm si-a propus sa se gaseasca mereu in avangarda acestui proces de innoire, dar fara a face nici un rabat de la calitate. Astfel, de exemplu, tinand cont de exceptionala descoperire a rolului aquaporinelor, recompensata cu Premiul Nobel in 2003, Ivatherm a lansat Crema hidratanta pentru corp Ivahidra+, care contine Aquaphiline®, ce hidrateaza epiderma din interior prin stimularea sintezei de aquaporine si a depozitelor de acid hialuronic. In plus, crema mai contine unt de karité, glicerina, Alphabisabolol® si apa termala Herculane. Important de subliniat este si faptul ca la lansarea acestei creme destinate ingrijirii si hidratarii pielii uscate a nou-nascutilor, a copiilor si adultilor, Ivatherm face un gest umanitar printr-o donatie catre spitalele de neonatologie din Bucuresti, tinand cont de faptul ca dermatita atopica este tratata de multe ori in mod abuziv cu derivati de cortizon cu numeroase efecte adverse. Donatia a fost facuta cu toate ca atunci ne gaseam tocmai la inceput de criza. Dar compania intelege ca, la fel precum nu face nici un rabat de la calitate, sa nu abdice nici de la angajarea sociala.
Sub deviza reconcilierii progresului cu autenticitatea naturii, Ivatherm a reusit sa ne ofere produse de cea mai buna calitate, care nu au intarziat sa castige in primul rand increderea dermatologilor. Aceasta a reprezentat un pas esential, caci Ivatherm  este una dintre putinele marci recomandate de medicii dermatologi. Or, tocmai cu ajutorul lor si a beauty editorilor, Ivatherm a devenit astazi unul dintre primii jucatori pe piata de dermocosmetice din Romania.
In acelasi timp, Ivatherm si-a creat propria retea de distributie, lucrand astazi cu peste 1.000 de farmacii si fiind in situatia de a construi o relatie personalizata si directa cu farmaciile, sustinand, in plus, in mod periodic, cursuri pentru beauty adviseri. Aceasta politica le-a permis sa intareasca relatiile cu farmacistii, sa controleze stocurile din farmacii si sa asigure o colectare mai buna a creantelor. Din aceste motive, profesionalizarea continua a departamentului de distributie s-a bucurat in permanenta de o atentie speciala, inclusiv prin colaborarea cu Dalle Carnagy, una dintre cele mai bune si prestigioase companii de formare de vanzatori.
Cu o politica coerenta, Ivatherm si-a pastrat pozitionarea de marca medie/inalta, continuand investitiile in produse noi si in cercetare, privilegiind raportul calitate/pret si atragand atentia clientilor cu noutati si inovatii, deoarece consumatorii din Romania nu cauta neaparat preturi mici, ci calitate superioara, siguranta si eficienta. Ei vor sa cumpere in continuare inteligent, dar in acelasi timp sunt in cautare de repere si reasigurari. Consumatoarele vor cauta tot mai mult eficacitate si sigu-ranta in alegerile lor.
Astfel, Ivatherm isi propune cresterea cotei de piata, alocarea in continuare a unui buget important pentru cercetare si dezvoltare, lansarea de noi produse si optimizarea bugetelor de marketing, compania continuand procesul de rebranding ce se va desfasura in mai multe etape, in prezent dispunand deja de o reprezentanta la Iasi si de noul site, www.ivatherm.ro.
Ivatherm se mandreste cu faptul ca ne propune produse cosmetice de conceptie romaneasca, ce utilizeaza resursele noastre mine-rale, apa termala Herculane, beneficiind in acelasi timp, la nivelul ingredientilor ac-tivi, de cele mai avan-sate descoperiri stiinti-fice in cosmetologie.
Astazi, in pofida crizei, cu o strategie clara, pe termen lung, directorul general Ivatherm, dr. Rucsandra Hurezeanu, priveste cu incredere spre viitor.


www.ivatherm.ro

euro-house.com.ua/
www.europosud.ua/