Gerocossen, o poveste romaneasca de succes

Imprimare

Istoria companiei Gerocossen, brand binecunoscut si apreciat astazi in universul produselor cosmetice, a pornit in 1990 practic de la zero. De fapt, totul a pornit din entuziasmul si increderea in propriile forte si in propria competenta a trei specialisti si colegi din cadrul companiei de cosmetice Miraj din Bucuresti: Stanca Cismaru (inginer chimist, cu o experienta indelungata in industria cosmetica, in domeniul productiei, cercetarii si dezvoltarii de noi produse, creatorul principal al multor produse cosmetice si posesoarea a peste 30 de brevete de inventie), Elvira Sas (chimist cu multa experienta in domeniul calitatii produselor cosmetice) si Radu Bogdan (inginer mecanic cu practica indelungata in domeniul utilajelor pentru industria cosmetica si managementului comercial). Impreuna stiau practic totul despre cosmetice, dar aproape nimic despre afaceri. Si, mai grav, dispuneau doar de micile economii de familie care, puse toate la un loc, de abia echivalau cu pretul a doua autoturisme Dacia.

In primul rand, le trebuia un nume de brand care sa le permita sa ocupe un loc clar in piata. Pornind de la gerontologie, cosmetice si de la propriile initiale (s, e, n), au format denumirea astazi bine cunoscuta a propriei afaceri ce urmau sa o impuna in piata, Gerocossen. Cum putinii bani de care dispuneau erau necesari pentru cheltuielile de pornire, la inceput au trebuit sa fie ei insisi si directori, si chimisti, si ingineri, si muncitori. Casa fiecarui actionar a devenit punct de productie, iar membrii familiei - muncitori calificati.
Nu mai putin importanta a fost coeziunea echipei. Se cunosteau, se intelegeau, aveau aceeasi ambitie si forta de munca. Hotararile le luau impreuna, iar profitul l-au reinvestit. Increzatori in fortele proprii, au preferat sa munceasca din greu asigurand o crestere lenta, dar sigura, afacerii lor.
Primele produse realizate au fost produse ce necesitau o tehnologie simpla, deoarece la acea vreme nu dispuneau de utilaje de productie complexe. Primul produs a fost un sampon cu urzica si mesteacan, ce a avut un mare succes, succes  ce s-a pastrat pana astazi avand in vedere ca se comercializeaza si acum. Au urmat alte produse, realizate in principal pe baza de ingrediente naturale, cum ar fi extracte de plante, uleiuri de masline, galbenele, jojoba, miere de albine, ceara de albine etc. Printre produsele fabricate acum se numara: produse pentru ingrijirea tenului si corpului, produse solare, produse pentru ingrijirea si infrumusetarea parului. In 1996, au reusit sa cumpere cladirea in care isi desfasoara si astazi activitatea. Dupa 19 ani de munca sustinuta si lansarea de produse noi in fiecare an, astazi comercializeaza pe piata interna si pentru export peste 100 de produse, ajungand la o cifra de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro.
Astazi, nu mai trebuie sa faca totul singuri, ii ajuta deja peste 60 de angajati, ingineri, chimisti, biologi, care dispun de utilaje perfomante de ultima generatie. Tehnologiile moderne de fabricatie, testarea si controlul atent asigurat de laboratoarele proprii cu indeplinirea tuturor standardelor nationale si internationale sunt o marturie a preocuparii continue pentru asigurarea unei calitati deosebite a produselor companiei.
Aceasta calitate de exceptie a fost confirmata de altfel de nenumaratele premii obtinute cu ocazia participarii la diferite targuri si expozitii. ''Marca de Aur'' pentru vopsele de par Gerocossen, Premiul de Excelenta ''Marca de Aur'' pentru conceptie originala a produselor, Premiul special pentru calitatea deosebita a produselor cosmetice conferit de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania sunt doar cateva exemple. Compania a implementat si mentine sistemul de management al calitatii in domeniile cercetare, dezvoltare si desfacerea produselor, conform standardului ISO 9001:2000, certificat de TUV CERT si sistemul de management de mediu conform ISO 14001:2004.
Astfel, Gerocossen a devenit un brand apreciat pe piata romaneasca  de cosmetice, produsele sale fiind solicitate si comercializate si pe piata externa in tari precum Italia, Grecia, Maroc, Emiratele Arabe Unite, Spania si Elvetia.
Actionarii Gerocossen sunt increzatori in brandul pe care l-au creat si sunt optimisti ca vor depasi cu bine perioada de criza in care ne aflam. Pentru aceasta, au luat o serie de masuri pentru  diminuarea costurilor directe si indirecte si studierea mai atenta a pietei in vederea implementarii celor mai eficiente masuri de promovare a produselor direct la consumatori.
Este o bucurie sa constati ca exista si branduri romanesti, cu capital integral romanesc, nascute din entuziasmul si competenta unor adevarati specialisti, branduri care reusesc sa prospere si sa se impuna nu numai pe piata autohtona, ci si pe marile piete ale Europei si ale lumii.

www.gerocossen.ro

http://www.europosud.ua
europosud.ua/