Vineri, 20 Sep

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Oameni Oameni de langa tine Vlad Vlasceanu, Director TIMON

Vlad Vlasceanu, Director TIMON

Email Imprimare

Suntem exact ce ne dorim sa fim, ne declara Vlad Vlasceanu, realizatorul brandului TIMON. Aparent calm si linistit, este omul care se implica simultan cel putin in doua-trei actiuni si nu se lasa niciodata pana nu le duce pe toate la bun sfarsit.

- Cum v-ati adaptat la tumultui orasului, la tumultul vietii?
Sunt oameni care isi doresc o viata tihnita. Exista, de altfel, o intreaga traditie a siestei, a visarii contemplative. Totusi, lumea in ansamblul ei s-a dinamizat pe zi ce trece. Asta a facut ca, pentru multi, viata sa se transforme intr-o perpetua goana dupa un tel, dupa un scop mai pragmatic, mai nobil sau mai mercantil. Indiferent de scop, aceasta goana risca insa sa te faca sa nu mai participi, sa nu mai observi oamenii vii din jurul tau, sa devii, intr-un anume fel, strain in propriul tau oras. Unii isi cenzureaza efortul de a comunica, ceilalti pot ajunge sclavii comunicarii. Dar, si intr-un caz, si in celalalt, intervine o periculoasa instrainare de lumea atat de vie si de dinamica in care traim, de problemele ei reale. Intr-un fel, de vina e si scoala, mult prea rupta de lumea reala in care traim. Nu cred insa ca e cazul sa dam vina pe altii... Suntem exact ce ne dorim noi sa fim! Poate, fara sa ne dam seama, urmarim un drum pe care ni-l facem singuri, in functie de valorile in care credem, in functie de modul de viata care ni se potriveste. Si asta este chiar mai important decat ceea ce ni se pare la un moment dat ca ne dorim, ca ne amuza.

- Se pare ca inca din adolescenta ati fost un fan al comunicarii...
Mi-a placut intotdeauna sa observ lumea din jurul meu, sa inteleg ce se intampla si de ce. De la masini, trenuri si avioane la abilitatile unui actor de a hipnotiza o intreaga sala, la impresionanta maiestrie a unui fotbalist sau a unui jucator de tenis de a stapani mingea. Este o comunicare cu oamenii si o comunicare cu mediul in care traim. Peste tot este vorba de tehnica, de intuitie, dar si de o forta speciala de a te impune, fata de oameni, fata de lucruri. Nevoia de a comunica, de a ma face auzit de concetatenii mei, de a ma confrunta in permanenta cu capacitatea mea de a observa tot ce se intampla in jurul meu, m-a facut ca inca de pe bancile scolii sa colaborez ca realizator de emisiuni la Uniplus Radio Focsani si, in acelasi timp, ca redactor la Monitorul de Vrancea. Era o multipla provocare pentru mine si o sansa de a ma cunoaste si de a ma intelege mai bine pe mine, dar si limitele in care poti comunica si te poti face intr-adevar inteles de ceilalti.

- Mai ales cand ai atatea preocupari nu e usor sa-ti alegi drumul. Cum v-ati ales facultatea?
Nevoia de sistem, nevoia de a construi si de a organiza, cautarea acelei ordini ce caracterizeaza stiintele exacte m-au facut sa urmez mai intai facultatea de constructii.
Viata de student a venit cu noi provocari. Este o viata care, prin natura ei, trebuie sa fie trepidanta. Eu nu cred intr-o reala formare a celui care se rezuma strict la invatarea materiilor predate. Trebuie, in plus, sa inveti sa te implici. Si tocmai aceasta provocare reprezinta, cred eu, principala valoare si frumusete a anilor de studentie. Este minunat sa fii student, dar, ca orice grup social, si studentii au nevoie de o organizare proprie, atat pentru a-si cunoaste si a-si cuceri drepturile, dar si pentru a se putea bucura cu adevarat de frumusetea acestei vieti, de provocarile ei. Am ajuns astfel sa ma implic serios, coordonand activitatea Asociatiei Studentilor din Constructii, in calitate de presedinte executiv, intre anii 1999 si 2002, reusind sa impun Asociatia la nivel national intre primele zece organizatii studentesti din tara. Sunt insa multe lucruri legate de divertisment si de diferite programe de care studentii au nevoie si care depasesc limitele institutionale ale acestei pozitii. Astfel, din 2001 pana in 2002, am fost si director administrativ al Asociatiei Euro 26 Romania, realizand aducerea, implementarea si distribuirea cardului pentru tineret Euro 26 in Romania si, din 2002 pana in 2003 m-am ocupat de problemele studentesti ca director de programe al Aliantei Tineretului Universitar Bucuresti. Insa in diferite proiecte de divertisment sau in campanii a caror tematica a reprezentat pentru mine o provocare m-am implicat ca producator si ca animator inca din 1998. In 1999, am facut parte si din echipa de organizare a Festivalului de Film DaKINO.

- Dar dincolo de organizatiile de tineret, incotro v-a mai impins agitatia acelor ani?
Viata nu este insa numai organizare si arta, este si politica. Cand te implici organizatoric si, in special organizational, te lovesti, fara sa vrei, de aceasta constatare simpla cu privire la importanta politicii pentru viata noastra de fiecare zi. Una este insa sa privesti aceste lucruri din afara si alta e sa le descoperi dinauntru. In 2000, am reusit sa particip, in calitate de consilier, la programul parteneriat intre institutiile statului si ONG-urile locale desfasurat la Presedintia Romaniei, iar apoi sa ma ocup, in cadrul Grupului Independent pentru Mugur Isarescu, in calitate de director de campanie electorala, de coordonarea si implementarea campaniei electorale a candidatului Mugur Isarescu la Presedintia Romaniei, in judetele Tulcea, Vrancea si sectoarele 2 si 3 din Bucuresti.

- Nu erau prea multe lucruri de facut in acelasi timp?
Ca activitati impuse, pe care sa fii constrans sa le faci, ar reprezenta un cosmar. Dar cand le faci din pasiune, ca un mod normal de a te bucura de viata, de a fi aproape de ceilalti, de a comunica cu ei, de a te bucura impreuna cu ei, toate astea nu mai reprezinta doar o minunata provocare, ci se instituie, treptat, ca modul tau de a trai, de a te bucura, de a fi tu insuti, cu ceilalti si pentru ceilalti.

- Cand ati facut primii pasi spre propria cariera?
Studentia trebuie sa te pregateasca inainte de toate pentru intrarea in viata reala, pentru integrarea ta in structurile si activitatea societatilor comerciale. Aceasta este, in fond, miza principala si adevarata proba de foc. De aceea, m-am implicat in colaborari cu societati comerciale si, in 2002, am preluat, pana in 2003, pozitia de Sales Representative Bucuresti la SC Social Marketing Solutions SRL, ocupandu-ma direct de supervizarea, perfectionarea si dezvoltarea de strategii pentru activitatea de vanzari a brandului Love Plus. Tot in aceeasi perioada, in cadrul PSI Romania, in calitate de producator de campanii, am realizat campania nationala Anti-SIDA, campanii educationale adresate tinerilor si toate evenimentele Love Plus din acea perioada. A fost o experienta extrem de interesanta de a aborda promovarea unui brand, simultan din perspective diferite, de a-i analiza si a-i descoperi forta si limitele de comunicare. Intre timp, problema comunicarii devenise pentru mine principala provocare.
Toti comunicam, mai bine sau mai prost, putini insa simtim nevoia ca din acest act spontan si aparent banal sa facem o problema de studiu. Cand iei insa comunicarea in serios, ramai surprins de cat de variata, de inselatoare si de complicata poate sa fie. Ramai insa surprins si de forta ei uluitoare... Asa am ajuns sa urmez o a doua facultate, cea de Comunicare si Relatii Publice la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative. Evident, in paralel mi-am orientat activitatea spre colaborari cu firme din domeniu. Astfel, m-am ocupat de campanii BTL la YET Advertising, de coordonarea activitatilor de marketing, a campaniilor publicitare, precum si de organizarea de evenimente la IMPACT SA, unde am ocupat pozitia de Senior Brand Manager, realizand implementarea si coordonarea a trei editii ale Targului Privat de Vile' si coordonarea brandurilor Junior' si 'Apartamente de bloc.

- Atunci v-ati hotarat sa porniti propria afacere?
Da, in 2006 am considerat ca am acumulat suficienta experienta, pentru a spune asa, am considerat stagiul terminat si am hotarat sa pornesc propria mea agentie de publicitate, Admedia Consulta. Activitatea ultimilor ani, legata de implementarea si coordonarea targurilor imobiliare, m-a facut insa sa descopar o lume fascinanta, care altminteri trece neobservata. Ma refer la aceasta legatura esentiala intre fiecare dintre noi si spatiul in care traim. Intre noi si casa noastra, dar si intre noi si biroul nostru, spatiul in care lucram, sau intre noi si spatiile comerciale. Este fantastic cat de multe sunt de facut in aceasta directie. Intre noi si spatiile in care traim se interpun autoritati, dezvoltatori, agenti de vanzare. Comunicarea intre toti acesti factori este greoaie si formele organizate in care ea se poate desfasura sunt astazi, din pacate, in continuare cu totul precare. M-am hotarat, astfel, ca principala activitate a nou infiintatei mele companii sa o reprezinte realizarea acestui cadru de comunicare intre principalii factori implicati in fenomenul vital pe care-l reprezinta imobiliarele. Am creat brandul TIMON. Sub acest brand am organizat deja nenumarate targuri imobiliare atat in Bucuresti, cat si in tara. In 2008 am avut sase targuri in Bucuresti, ocupand prin aceasta peste 50% din activitatea de organizare de targuri imobiliare in capitala, devenind astfel cel mai important jucator pe aceasta piata. Dar valoarea targurilor TIMON nu rezida in numarul lor, ci in calitatea lor. Este vorba de modul in care reusesti intr-adevar sa creezi cadrul organizatoric si universul mediatic necesar, pentru ca aceia care se cauta sa se poata gasi. Aceasta capacitate se masoara usor prin numarul de tranzactii realizate. Am avut o satisfactie deosebita cand, in iunie 2009, la a doua editie a targului imobiliar de la Constanta, unul dintre principalii jucatori ai acestei piete, dezvolatorul imbiliar Westhouse, a reusit sa vanda, in cadrul targului, 25% din apartamentele proiectului Central Apartments. Valoarea targurilor TIMON este recunoscuta si prin parteneriatul strategic pe care l-am incheiat in 2009 cu GTC Romania, subsidiara a  unuia din principalii jucatori de pe piata central si est-europeana, care urmeaza sa nu mai participe in Romania decat exclusiv la targurile TIMON.

- Nu va simtiti amenintat sau frustrat de actuala criza imobiliara?
Dimpotriva! Este o noua provocare. Atunci cand o piata este in expansiune, in plin avant, totul merge parca de la sine. Atunci cand apare un soc, precum cel din vara si toamna aceasta, comunicarea, schimbul de informatii cresc in importanta, devin efectiv vitale. De aceea, acum, pentru mine, ca organizator de targuri imobiliare, provocarea este si mai mare. Nu trebuie sa se lase nimeni amagit de ideea prabusirii pietei imobiliare. Oamenii vor avea intotdeauna nevoie de o casa si-si vor dori mereu un confort sporit. Aceste momente de deruta reprezinta, insa, intr-adevar, marile provocari in care unii, din pacate, pot pierde foarte mult, iar altii pot castiga pe masura. Targurile reprezinta adevarate radiografii ale pietei, momente extrem de importante de schimb de informatii, fiind factori esentiali de normalizare a pietei. Este exact directia la care incerc si eu sa contribui.

- Multi pretind ca imobiliarele sunt un apanaj al barbatilor...
Poate, paradoxal pentru unii, imobiliarele reprezinta, in primul rand, un teritoriu in care decizia femeilor este cea mai importanta. Femeile, cu sensibilitatea lor, sunt mult mai marcate de caldura spatiului in care traiesc, dar, in acelasi timp, au si o intuitie mult mai puternica, esentiala pentru a se orienta mai usor in vederea identificarii celei mai bune alegeri. Si - de ce sa nu o recunoastem? - au si forta de convingere pentru a-i determina si pe ceilalti sa le accepte alegerile. Cred ca, de fapt, pentru mine asta este principala satisfactie, cand, organizand un nou targ, vad cate familii isi gasesc aici caminul visurilor lor.

 

Comentarii (2)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy
 

CONCURS

SCRIE-NE DESPRE ROMANIA TA!

ConcursScrie-ne despre Romania ta! Trimite-ne si fotografiile sau filmele tale cu locuri, oameni, situatii sau intamplari din Romania pe adresa office@daciccool.ro.

Le vom posta si le vom premia pe cele mai bune.

Arata-ne Romania asa cum o vezi tu!

Poti castiga premii constand in produse romanesti oferite de magazinul online DACIC COOL.


 

CONCURS

FII COOL! DACIC COOL!

Descopera Romania asa cum au vazut-o, au simtit-o sau au iubit-o cei care au avut curajul sa ne spuna opiniile si visele lor sau sa ne trimita imaginile si sperantele lor. Descopera Romania prin ochii lor!
Scrie-ne despre o viata frumoasa si sanatoasa intr-o Romanie frumoasa si sanatoasa, scrie-ne despre cum iti doresti sa fie viata ta in tara ta!
Asteptam materialele tale pe adresa office@daciccool.ro.
Le vom premia pe cele mai interesante.
Poti castiga unul dintre cele 10 premii pentru frumusetea si sanatatea ta.