Luni, 22 Apr

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Oameni Oameni de langa tine Drd. Anca Daniela Raiciu, Director Marketing Hofigal

Drd. Anca Daniela Raiciu, Director Marketing Hofigal

Email Imprimare

Succesul poate fi cautat in multe directii. Unii merg pe carari din ce in ce mai inguste, altii cauta magistralele largi si stralucitoare ale disciplinelor la moda, dar mai exista si locuri speciale, de intersectie a unor drumuri aparent divergente. Un astfel de exemplu ni-l ofera doamna Doctorand Anca Daniela Raiciu. Cine s-ar gandi sa armonizeze pasiunea pentru natura cu studiile aprofundate de medicina si biochimie, cu grija pentru sanatatea celor din jur si cu activitatea de marketing?

- Ce inseamna sa fii astazi director de marketing la Hofigal?
Este o imensa provocare. Dar, in acelasi timp, este si o sursa de minunate satisfactii. Nu este putin lucru sa poti lucra pentru o firma de prestigiu care este lider de piata si se bucura de o binemeritata recunoastere internationala. Iar pentru mine nu este deloc lipsit de importanta ca aceasta firma are un capital 100% romanesc.

- Dar nu este acesta un handicap, mai ales acum, in perioada de criza?
Evident, criza este o grea incercare pentru toata lumea, dar ea este si o provocare in plus. Lumea nu dispare odata cu o criza sau alta, indiferent cat de dramatica ar fi aceasta. Criza aduce un stres suplimentar, iar la nivelul populatiei, din pacate, enorm de multa suferinta si, de multe ori, la fel de multa nedreptate… Dar criza nu este sfarsitul lumii, ci doar o cumpana. La Hofigal, asa cum a asezat lucrurile directorul general, care este si unic actionar, domnul inginer chimist Stefan Manea, noi suntem ca o mare familie. Asta inseamna pentru fiecare dintre noi siguranta, in sensul ca nu suntem singuri pe lume in voia sortii, dar inainte de toate inseamna si o raspundere in plus, pentru ca suntem constienti ca de rezultatele noastre zilnice nu depinde doar viitorul nostru, ci si cel al fiecaruia dintre colegii nostri si ai familiilor lor. Este ceea ce ne face sa fim cu atat mai uniti si mai productivi.

- Dar, tinand cont de studiile dumneavoastra si de interesul dumneavoastra stiintific, ce v-a atras la o firma de produse naturiste?
Intr-adevar, din pacate, pentru multi produsele naturiste par ceva banal si lipsit de importanta. Ceva cu care nu ai cum sa-ti pierzi vremea, daca vrei sa faci un doctorat, atunci cand esti preocupat de lucruri serioase, de medicina sau de biochimie… Din fericire, lumea a inceput sa se schimbe.
Intr-adevar, atunci cand am fost admisa la Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davila din Bucuresti lucrurile stateau altfel si medicina naturista nu era inca privita ca un lucru cu adevarat serios. Si, din pacate, din multe puncte de vedere lucrurile nu s-au schimbat inca nici astazi in suficienta masura, chiar daca atmosfera este deja cu totul alta. Eu am urmat specializarea in biochimie, tocmai pentru ca vroiam sa inteleg problemele de sanatate pornind de la procesele vitale elementare. Eram deja fascinata de natura, de acest miracol viu care ne rasfata cu atata frumusete si cu atatea daruri cu adevarat inegalabile. Oricat de repede va evolua stiinta si tehnologia, intotdeauna vom avea in continuare nenumarate lucruri de invatat de la ea… Astazi, acest lucru incepe sa fie recunoscut de mereu mai multa lume si de mereu mai multe foruri stiintifice. Cercetarea din acest domeniu presupune stapanirea celor mai noi achizitii conceptuale si tehnologice din domeniul fizicii, chimiei si biologiei.
Fitoterapia incepe sa fie acceptata in lumea medicala, in lumea academica si chiar in cea a asigurarilor medicale din lumea intreaga. Dar procesul este lent si plin de capcane. O parte dintre acestea provin tocmai din modul superficial si, din pacate, de multe ori chiar neserios, ca sa nu spun iresponsabil, in care este abordat subiectul chiar de cei care pretind ca il promoveaza. Traim intr-o lume in care sansa unui profit facil risca de multe ori sa-ti ia ochii. Si, daca nu ai o pregatire temeinica si un mod responsabil de a aborda lucrurile, este foarte usor sa promovezi impostura in acest domeniu. Dar castigurile facile nu duc prea departe… Am fost fericita sa lucrez la aceasta companie tocmai pentru ca directorul general, fiind el insusi un om de stiinta si un om plin de initiativa si de buna credinta, a inteles sa impuna si sa promoveze o abordare corecta si responsabila, standarde stiintifice si tehnologice de varf.

- Dar lucrurile acestea se vad in vreun fel si in afara firmei?

Eu sunt convinsa ca se vad si aceasta pe zi ce trece cu mai mare claritate. Am imbratisat domeniul marketingului, tocmai datorita faptului ca am fost convinsa ca abordarea problemelor stiintifice si tehnologice din firma trebuie sa fie legate direct de relatia cu mediul extern, cu beneficiarii nostri, cu specialistii si cu publicul larg. Am fost convinsa ca in domeniul marketingului este nevoie de aceleasi cunostinte de specialitate si de aceeasi intelegere a problemelor tehnice si stiintifice exact la fel ca in propriile noastre laboratoare de cercetare sau in halele de productie. Si aceasta dintr-un motiv foarte simplu. Pentru ca noi nu vrem sa vindem iluzii, imagini frumoase, simple promisiuni, ci, impreuna cu produsele noastre de calitate, si cunostiinte reale, corecte si folositoare. Promovarea produselor noastre vrem sa reprezinte in acelasi timp si o forma reala de schimbare a mentalitatii generale, atat a populatiei, cat si a corpului medical, cu privire la fitoterapie.

- Dar nu v-a fost greu? Este totusi o alta stiinta, cea a marketingului…
Sigur ca nu mi-a fost usor. Dar indiferent de problemele pe care le abordam, daca vrem sa mergem inainte, trebuie sa invatam, trebuie sa ne adaptam noilor solicitari, in permanenta, zi de zi. Niciodata nu poti sa spui Stop! Acum am terminat de invatat! Important este altceva. Sa vrei sa inveti, sa fii pasionat, sa iti placa ceea ce faci. Sa fii motivat. Sa nu faci lucrurile doar pentru ca iti trebuie un salariu ca sa traiesti. Sa faci aceste lucruri din pasiune si din dragoste pentru cei din jur. Atunci cand ai un ideal, atunci cand interesul tau depaseste grija pentru asigurarea traiului, a celor necesare pentru ziua de maine, atunci nu simti niciodata povara muncii, ci, dimpotriva, satisfactia lucrului bine facut. E greu sa realizezi asa ceva de unul singur. Este insa minunat sa faci parte dintr-un colectiv in care fiecare gandeste, simte si actioneaza in acest sens. De aceea sunt fericita sa fac parte din acest colectiv, din Hofigal.

- Dar puteti sa ne dati si noua exemple de realizari deosebite care v-au bucurat in mod special?

Nu e greu sa gasesc exemple, e greu sa le selectez! Ele apar in fiecare zi. Este suficient sa fac cativa pasi printre culturile de plante, sa urmaresc ultimele analize ale noii productii sau sa rasfoiesc noile semnale de la beneficiarii nostri si aceste lucruri marunte conteaza pentru mine mai mult decat orice castig. De ce? Pentru ca 85% din plantele utilizate de noi provin din culturi proprii si acestea sunt de cea mai buna calitate. Plantele trebuie sa le iubesti si ele te vor rasplati inzecit. Pentru ca zi de zi analizele noastre amanuntite ne certifica exceptionala calitate a produselor noatre. Suntem printre putinele firme care urmaresc in permanenta calitatea produselor prin analize, pentru a putea garanta o maxima eficienta a fiecarui produs in parte. Ne respectam cumparatorii, pentru ca vrem sa fim nu numai respectati, dar vrem sa fim adevarati parteneri. Pentru ca feedback-ul pe care il primim din piata este foarte bun. Si noi acordam o atentie speciala relatiei atat cu medicii si cu institutiile de specialitate, cat si cu publicul larg.
In aceste conditii, sigur ca este o bucurie, dar este, in acelasi timp, si un lucru asteptat, atunci cand suntem premiati cu aur de catre Comisia de Calitatea Europeana, cu sediul la Oxford, in Marea Britanie. A fost cu adevarat un moment emotionant. Eram prima firma romaneasca ce primea acest premiu! Era o recunoastere a cercetarilor, dar si a principiilor noastre. Medaliile de aur nu sunt insa un lucru neobisnuit la noi. Cercetarile si rezultatele noastre sunt premiate in mod sistematic. Nu vanam medaliile, dar prin tot ceea ce facem vizam excelenta, iar rezultatele sunt apreciate pe masura.
Calitatea produselor noastre - si sunt aproape 500! - este apreciata peste tot, atat in tara, cat si in strainatate, inclusiv peste ocean. Sunt nenumarate produse a caror eficacitate este de cateva ori mai mare decat a celor similare din alte tari, inclusiv din Franta.
Insa degeaba faci lucruri bune intr-un domeniu daca lumea nu este constienta de importanta acelor produse, respectiv de importanta acelui domeniu, cel al fitoterapiei. Si ma refer aici atat la lumea medicala, cat si la publicul larg. De aceea o atentie speciala o acordam unei relatii cat mai stranse atat cu lumea medicala, cat si cu potentialii beneficiari ai produselor noastre. Ce inseamna in fond potentiali beneficiari? De cand ne nastem si pana in ultima clipa a vietii natura ne poate ajuta in fiecare clipa cu inegalabilul ei tezaur de substante active.
De aceea, ne adresam scolilor, pentru ca la varsta scolara suntem mult mai receptivi, putem intelege mult mai usor aceste avantaje si cat este important sa ne ingrijim sanatatea, deja din primii ani ai vietii, pentru a ne bucura apoi de o batranete plina de vitalitate. Ne adresam medicilor, pentru ca ei sunt cei in masura sa prescrie in mod corect fiecaruia exact remediile de care are nevoie. De aceea, ei trebuie sa fie principalul motor al acestei necesare schimbari. Ne adresam, de asemenea, si publicului larg, deoarece pana la urma fiecare trebuie sa ajunga sa inteleaga anumite lucruri si ma refer aici mai ales la beneficiile pe care le poate oferi fitoterapia.
Vedeti, ori de cate ori sunt intr-o scoala, inconjurata de bucuria contagioasa a tinerilor, de curiozitatea cu care se raporteaza la orice noutate care ii provoaca si vad cat de receptivi pot sa fie fata de progresele pe care le face astazi fitoterapia, stiu ca eforturile noastre nu sunt lipsite de sens… Capat atunci convingerea ca si datorita noua va fi posibil ca aceasta noua generatie sa fie mai sanatoasa, sa priveasca altfel viata, sa dobandeasca o noua responsabilitate. Pentru ca natura poate sa fie mai mult decat o sursa de sanatate! Ea este in primul rand un exemplu de armonie si un izvor de intelepciune. Cu ajutorul ei, viata poate fi infinit mai frumoasa. Nu intamplator motto-ul nostru il constituie citatul eminescian Natura nu minte niciodata!

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy
 

CONCURS

SCRIE-NE DESPRE ROMANIA TA!

ConcursScrie-ne despre Romania ta! Trimite-ne si fotografiile sau filmele tale cu locuri, oameni, situatii sau intamplari din Romania pe adresa office@daciccool.ro.

Le vom posta si le vom premia pe cele mai bune.

Arata-ne Romania asa cum o vezi tu!

Poti castiga premii constand in produse romanesti oferite de magazinul online DACIC COOL.


 

CONCURS

FII COOL! DACIC COOL!

Descopera Romania asa cum au vazut-o, au simtit-o sau au iubit-o cei care au avut curajul sa ne spuna opiniile si visele lor sau sa ne trimita imaginile si sperantele lor. Descopera Romania prin ochii lor!
Scrie-ne despre o viata frumoasa si sanatoasa intr-o Romanie frumoasa si sanatoasa, scrie-ne despre cum iti doresti sa fie viata ta in tara ta!
Asteptam materialele tale pe adresa office@daciccool.ro.
Le vom premia pe cele mai interesante.
Poti castiga unul dintre cele 10 premii pentru frumusetea si sanatatea ta.