Primim de la cititori: Modernizare... pe hartie!

Imprimare

Plimbandu-te prin capitala poti observa cu usurinta faptul ca unele zone, desi au fost modernizate, reabilitate de curand, nu au fost imbunatatite din punctul de vedere al traficului, care, de cele mai multe ori, a fost chiar motivatia modernizarii... Cititorii nostri ne-au sesizat si astfel de aspecte. Redam mai jos unul dintre mesajele primite de curand la redactie.

Cum poate municipalitatea sa spuna ca Strada Dr. Iacob Felix a fost "modernizat"” in 2006, cand, in urma asa-zisei "modernizari" e aceeasi linie de tramvai cu maximum o banda auto pe un sens si zero benzi pe celalalt, fara peroane modernizate si cu trotuare subdimensionate pentru condus vehicule impinse sau trase cu mana si ocupate de stalpi electrici si masini? Daca administratia Videanu doar a schimbat niste cai de rulare in anul 2006, cand Romania nu era in UE, in cadrul asa-zisei "modernizari" a liniei de tramvai mentionate (pentru ca i-a fost mai comod decat sa fi pus mana sa exproprieze, sa dezafecteze si sa demoleze proprietatile alaturate acesteia, in vederea largirii la 4 benzi si a dotarii cu peroane modernizate si trotuare pe care sa fie conduse, cap-coada, vehicule impinse sau trase cu mana), asta inseamna ca actuala administratie trebuie sa repete greseala aceasta, in contextul actual, in care Romania este in UE? A dat de greu, ca trebuie sa faca eforturi exceptionale expropriind, dezafectand si demoland mastodontii din intersectia Soseaua Nicolae Titulescu cu Strada Dr. Iacob Felix in vederea largirii Strazii Dr. Iacob Felix la patru benzi si da bir cu fugitii? E mai important ca deranjeaza mastodontii prin exproprieri, dezafectari si demolari decat ca se chinuie conducatorii auto, cei pe doua roti, vatmanii, pasagerii si pietonii de peste 20 de ani in vesnicul disconfort pietonalo-rutier al Strazii Dr. Iacob Felix? Calea spre fericire e ingusta si presupune eforturi... Unde sunt respectate standardele europene in materie de statii de tramvai si drepturile persoanelor cu dizabilitati si ale posesorilor de carucioare pentru copii? Au cu totii ceva cu artera aceasta, de la autoritati la organizatii non-guvernamentale, posturi TV si radio si presa locala. Acestea ar trebui sa traga semnale de alarma, aparand drepturile pietonilor. In felul acesta, ar da o mana de ajutor pentru dezvoltarea unei artere cu linie de tramvai cu doua benzi auto pe o parte si doua pe cealalta, cu peroane modernizate si trotuare pe care sa poata fi conduse vehicule impinse sau trase cu mana, sa faciliteze traficul rutier al capitalei si, implicit, mersul pe doua roti, precum si interventiile in situatii de urgenta si transportul public de suprafata. Dar nu se intampla nimic. E strigator la cer! (Alexandru Filimon, Bucuresti)