Primim de la cititori: Vesnicele probleme ale centurii Bucurestiului

Imprimare

Am primit un mesaj de la Florin Nicolas Stanescu, un cititor fidel, care ne semnaleaza problemele legate de centura Capitalei. Mai exact, de traficul blocat in unele zone din cauza trecerilor la nivel cu calea ferata. Lucrurile sunt cunoscute – traficul in Capitala a crescut foarte mult in ultimele decenii, au aparut foarte multe cartiere noi in preajma orasului, iar comunele si orasele din judetul Ilfov au acum numeroase zone rezidentiale. Toate aceste lucruri implica un trafic sporit spre si dinspre Bucuresti. Iar iesirile din oras spre localitatile din Ilfov sunt de multe ori blocate. In unele locuri s-a reusit construirea unor pasaje, dar mai sunt destul de multe zone care sufera de lipsa acestora.

Redam mai jos mesajul cititorului nostru, in speranta ca vocea sa va fi auzita si de autoritati. Vom incerca si noi sa realizam un articol pe aceasta tema in viitorul apropiat.
Buna seara! Sunt un cititor fidel al site-ului dumneavoastra. Multi ani înainte!
Am rugamintea sa scrieti si un articol despre trecerile la nivel cu calea ferata ale Capitalei. Un cosmar parca fara sfarsit… Vedeti Strada Iza, Strada Teodor Neagoe, Strada Inovatorilor, Strada Modestiei, Strada Copsa Mica, Strada Chitila Triaj, Strada Baicului, Soseaua Garii Catelu, Soseaua Dudesti-Pantelimon, Soseaua Pipera etc.
Cand vom avea o capitala fara nici o trecere la nivel cu calea ferata? O capitala in care orice trecere de pe o parte pe cealalta a caii ferate sa fie necoplanara cu calea ferata? Sunt inca strazi care se intersecteaza cu calea ferata, dar de care nu amintesc nimic nici Primaria Capitalei, nici Ministerul Transporturilor. Cand va fi si trecerea la nivel cu calea ferata de pe Strada Chitila Triaj substituita cu pasaj rutier si pietonal? Aceeasi intrebare si pentru cea de pe Strada Baicului. Referitor la Strada Fiordului si la Drumul Garii, subliniez ca sunt intrerupte de calea ferata, neavand continuitate din punct de vedere rutier. Cand vor avea si aceste strazi cate un pasaj rutier si pietonal, ca sa poata fi parcurse cu masina? Rutier cap-coada, necoplanar cu calea ferată? La fel, in privinta micilor retele de adrese din prelungirea Strazii Teodor Neagoe, din cea a Strazii Inovatorilor, din cea a Strazii Modestiei si din cea a Strazii Copsa Mica… Subliniez ca, in cazul solicitarii unei urgente, vehiculele ISU sunt dependente de traficul feroviar. Cand vor gandi autoritatile un plan pentru retelele de adrese mentionate si pentru eliminarea trecerilor la nivel cu calea ferata aferente?
In ceea ce priveste Soseaua Pipera, subliniez ca trecerea la nivel cu calea ferata si pasajul rutier coexista. Nu este normal. E suficienta legatura directa a Capitalei cu Voluntari pe DN2, varianta preferabila pentru conducatorii auto, avand in vedere ca nu exista trecere la nivel cu calea ferata. Cu cat avem mai multe legaturi directe intre Capitala si Voluntari cu atat incurajam mersul cu masina personala. Asadar, cand vor fi eliminate cele trei treceri la nivel cu calea ferata ale magistralei 800?
Pe Soseaua Industriilor, pe sensul de mers Isovolta Republica al liniei 103, statiile de autobuz sunt lipsite de trotuare si expulzeaza fluxul de calatori direct in calea ferata! Ce cauta o cale ferata care taie in doua Soseaua Industriilor, pe lungime? Nu e suficient ca exista gara Bucuresti Sud? Sa elimine calea ferata cu pricina si sa prelungeasca linia de tramvai de la terminalul Republica pe Soseaua Industriilor. Trecerea la nivel cu linia de tramvai economiseste timp comparativ cu trecerea la nivel cu calea ferata. Ca sa nu mai zic ca sunt „crimă” liniile 143 si 246. Traversand cai ferate, rezulta autobuze supraaglomerate…
Am rugamintea sa abordati si problemele acestea intr-un articol. Multumesc anticipat.
(Florin Nicolas Stanescu)