TVR sau hai sa ne tragem de sireturi cu poporul

Imprimare

Alege ce vezi la TVR!, TVR, starea ta de bine!, Urmareste meciuri de senzatie!, Pregateste-te pentru o lupta de senzatie!, Vedete ale muzicii canta pentru tine! Vi se par cunoscute aceste expresii? Sunt doar mostre din ceea ce promoveaza TVR-urile in dispretul suprem fata de cei care ii platesc pe angajatii TVR. Dupa ce, zeci de ani, TVR-ul "comunist" nu si-a permis sa-si tutuiasca telespectatorii, adica clientii care au cumparat serviciul respectiv, Revolutia le-a deschis "ochii" prestatorilor de serviciu, care s-au "prins", incet-incet, ca nu mai e musai sa iti respecti abonatii, mai ales in conditiile in care copiezi televiziunile comerciale (cele care nu sunt insa pe banii publici), si de aici si lipsa de respect.

In urma cu cativa ani, la observatia adresarii fara pic de respect, facuta inclusiv la CNA, cei de la TVR, prin semnatura Cristinei Constantinescu, director de comunicare si relatii internationale, raspundeau cu seninatate: Faptul ca prezentatorii sau moderatorii emisiunilor transmise de posturile noastre se exprima la persoana a II-a singular in discutiile cu telespectatorii nu este neaparat o "lipsa de respect" fata de acestia si nici o dovada a necunoasterii "bunelor maniere", asa cum sustineti dumneavoastra. Aceasta forma de exprimare provine mai degraba din dorinta de a fi cat mai apropiati, mai calzi fata de telespectatorii nostri, iar in cazul promo-urilor, de a-i implica cat mai mult in mesajul transmis. De asemenea, cu siguranta, exista cazuri in care moderatorii nostri se exprima si la persoana a II-a plural, mai ales daca varsta telespectatorilor este mult mai mare decat cea a prezentatorilor” Asadar, dupa spusele angajatului dumneavoastra, cei care ii platiti salariul, mesajul din promo si din emisiuni e in functie de… varsta celor care privesc, dar nu se mentioneaza ca tutuirea e valabila nu doar la desene animate sau la emisiuni destinate copiilor! Ce 6 ani de acasa (7, pentru unii), cata vreme se decide ca angajatul de la stat poate sa se adreseze abonatului cum are chef, ca sa fie mai apropiat, mai cald!
La vreo doi ani de la primirea comunicatului am ajuns sa constatam ca adresarea la persoana a II-a singular a devenit  "lege" la TVR. Epigoni ai posturilor comerciale, cei de la TVR au ajuns sa aiba toate promo-urile, fie pe TVR 1, 2, 3, Cultural, si nu numai, cu tutuire, in conditiile in care, conform raportului pe 2012, TVR a adunat 5 la suta din sponsorizare si reclama, restul fiind abonamente cu forta si pomeni prin Parlament! Se mai poate vorbi, astfel, ca angajatul TVR trebuie sa fie mai apropiat, mai cald, adica familiar cu cel care ii plateste salariul si ii aduce 95 la suta din banii necesari activitatii? Si pentru a nu se crede ca tutuirea pe bani publici e valabila doar la TVR, amintim si alte campanii, ale Jandarmeriei Romane, ale ministerului lui Udrea-Cocos si asa mai departe. Respectul fata de cel care ii plateste nu mai e astazi valabil pentru unii - ca asa e "moda" - sau mai degraba contribuabilii (abonatii unor servicii publice) au scapat "haturile" si orice amarat de angajat sau functionar la stat poate face ce vrea cu "prostimea"?
Daca TVR-urile ar fi institutii care mai aduc si bani din activitate, mai ca i-am ierta pentru… nesimtire. Cifrele care au aparut in presa dau insa pierderi de peste 160 de milioane de euro!  In aceste conditii, de politica financiara paguboasa, macar respect pentru abonat sa fie, daca nu performanta! „E pur si muove”, zicea Galilei. Si totusi, poate, se misca ceva si la TVR, spunem noi. (Florentin Deac, Foto: Wikipedia)

www.avtokum.com/
www.utis.org.ua/