Masina personala: lux sau necesitate?

Imprimare

Ne trezim dimineata; grabiti si inca adormiti sarim in autobuzele locale pentru a ne duce la locul de munca. Este mult mai comod asa. Nu mai trebuie sa incalzesti motorul, sa te dai jos dupa ce ai scos masina din parcare ca sa ridici triunghiul ce marcheaza locul tau de parcare, nu mai trebuie sa fii atent la trafic (unii nu sunt atenti nici cand sunt la volan) si, cel mai important, nu mai trebuie sa dezapezim masina dupa o noapte in care a nins abundent. Este mai ieftin cu autobuzul, mai ales pentru cei carora le este decontat transportul in comun.

Numarul accidentelor auto este in crestere: cele mai multe decese se produc in accidente auto in care sunt implicate masini mici. Iata un alt motiv de a te lipsi de masina din cand in cand.
Cei mai multi isi pastreaza masina pentru vacante, pentru ca e mult mai comod sa iei masina cand ai foarte multe bagaje. Este si mai ieftin decat cu trenul, de cele mai multe ori.
Ganditi-va ce s-ar intampla daca toti proprietarii de masina ar iesi cu ea pe strada in acelasi timp, traficul s-ar bloca. Oricum, dimineata intre 8 si 9, traficul este infernal. Statisticile spun ca, din anul 1990 si pana in prezent, numarul masinilor din Romania s-a marit de 10 ori. Masini aduse din strainatate gonesc pe soselele Romaniei. Ce au lasat altii de rau, noi luam de bun! De fapt, romanii la asta se pricep cel mai bine: sa faca bani din orice lucru lasat de straini. Cu vreo 5 ani in urma, prieteni de-ai mei plecau cu noaptea-n cap, cate 5 in masina, puneau toti bani de benzina, si fiecare se intorcea dupa cateva zile cu o masina pe care apoi o vindea in Romania. Masine bune, cu motoc puternic, de teren sau de oras, toate isi gaseau proprietar destul de repede. Aceasta afacere a mers cam pana prin 2008-2009, cand a inceput criza financiara (tot cam pe atunci firmele au incetat sa mai angajeze oameni). Cam nimic nu prea a mai mers de atunci in Romania. Benzina s-a scumpit foarte tare: de la aprox. 4,5 lei in 2009 la aprox. 6 lei in 2013. In 2009 faceam plinul cu 200 lei, iar acum am nevoie de peste 300 lei pentru plin.
Intr-o perioada mergeam la lucru cu masina pentru ca se deconta combustibilul. Dar am ajuns la concluzia ca este mult mai simplu si rapid sa te deplasezi cu transportul local, lasand la o parte inghesuiala, mirosurile celorlalti din autobuz si frigul indurat in statie.
In ceea ce priveste alegerea masinii, este chiar evident: conducatorii auto isi aleg masinile dupa niste tipare. Daca ne uitam la masinile de pe strada si apoi la conducatorii auto din spatele volanului, gasim niste tipare: tipi bazati cu cefe late, lant de aur de 5-6 cm conduc masini luxoase cu foarte multi cai sub capota; persoane modeste cu venituri limitate se intrezaresc din spatele volanului unei masini second cu diferite probleme la motor, care de mult timp asteapta sa fie reparate, dar din pacate vor mai avea de asteptat pentru ca romanii merg pe principiul las-o, ba, ca merge si asa!
Pentru unii masina este un lux, este chiar un tel in viata, muncesc 2 ani, pun bani deoparte si-mi iau o masina, pentru unii este o necesitate, au de condus kilometri intregi pana la locul de munca (unde nu este transport in comun), placerea de a conduce transformandu-se incet-incet intr-un chin.
Dar pentru voi, cititori Dacic Cool, masina ce este: un lux sau o necesitate? (Angi, Foto: Stock.XCHNG)

http://www.allurecosmetics.com.ua/
retail.ua/