Prea prosti ca sa invete comentarii, prea destepti ca sa nu faca eseuri?!

Imprimare

Scoala din primii ani de dupa Revolutie s-a caracterizat inca prin tendinta de a da elevilor romani sa invete, intr-un fel papagaliceste, diverse comentarii si sinteze. Niste aiuriti din minister au zis ca elevii sunt acum prea prosti pentru a mai invata asa si ca sunt prea destepti ca sa nu faca eseuri si sa isi dea parerea despre autori, ca si cum comentariul e ceva naspa sau comunist si trebuie pus la stalpul infamiei. Astfel ne-am trezit ca elevii considerati prea prosti ca sa invete dupa stilul vechi sunt pusi anul acesta sa isi expuna… opinia despre un autor (opinie poate fi si ca tipul e plictisitor ca dracul, nu-i asa?!), sa faca compuneri fanteziste (intalnirea mea cu un mare scriitor) sau sa faca eseuri despre importanta… lecturii!

Dupa 25 de ani de la Revolutie si vreo 27 de ministri, dintre care vreo 4 plagiatori cu probleme de copiere lucrari de diploma si doctorate, dupa vreo 3 rectori cu probleme de ANI si cu tupeu de borfas, care au distrus invatamantul si au bagat semianalfabeti cu diploma de Bac in facultate, nici nu putem sa ne asteptam la vreo evolutie pozitiva in cativa ani, daca nu exista doi nebuni de la Ministerul Educatiei (sic!, nu al Invatamantului), care sa continue ideile si programele.
Scoala romaneasca pare in continuare ca e condusa de tampiti si ca produce in mare masura tampiti. Avem profesori in mare masura dintre cei care vor doar un loc de munca, avem fabrici de diplome, zise licee, cu livrare pentru universitati, avem calificative in litere care acopera neputinta de a da note de la 1 la 10, avem politica in scoala, avem primari care stabilesc ce prost politic conduce o scoala, avem strangere de semnaturi pentru reparatiile dorite de tovarasul de partid la scoala si avem mersul la primarie pentru a sorcovi conducatorul iubit, cu clasa si invatatoarea aferenta, ca pe vremea altor tovarasi cu care tovarasul de azi era coleg!
Ce se (mai) poate face? Poate ar fi mai bine sa se revina la sistemul initial, decat sa lasam orice nebun de la minister sa experimenteze: vrea unul clasa zero, se inventeaza, altul nu o vrea, vine alt nebun cu mersul la scoala de la 5 ani si il valorificam si pe nebunul acesta, vrea un nebun sah in scoli, asta era problema invatamantului romanesc, ca nu joaca copiii sah! Ceea ce conduce la intrebarea: de ce oamenii care au facut scoala-scoala si facultate-facultate isi bat joc de educatia celor care au venit dupa ei?! Care ar fi satisfactia? Sa se rada de copii?
Mai bine ar verifica ministrii astia ca unii tolomaci nu sunt in stare sa scrie 4 propozitii corect, ca facebookul si messengerul le-a mancat putinul creier si ca tantalaii nici nu mai stiu sa scrie cu cratima, ca manualele sunt facute de pacalici care lucreaza in familie,  fara a avea calificare sau grade didactice, avand la indemana mafia editurilor si a ministerului, ca profesorii nu au certificate de pedagogie scolara pe care le cere sistemul dupa 20 de ani de munca sau sa verifice cum sunt angajati pe grade de rudenie. Si ca sa nu se creada ca e problema doar cu invatamantul preuniversitar, cautati megabugetarii de la universitate, rectori care castiga mai mult decat presedintele Romaniei, mafia rubedeniilor, doctoratele fictive, promovarea cu pile si partid, mafia constructiilor la universitati pe firme pe care nu le vede ANI si tot ce tine de jegul actual care se numeste, in mare parte, invatamantul universitar romanesc! (Florentin Deac, Foto: freeimages.com)


www.mexes.com.ua/
http://www.np.com.ua