Primim de la cititori: Probleme ale infrastructurii feroviare

Imprimare

Am primit din partea unui cititor o opinie referitoare la infrastructura feroviara a Romaniei si la trecerile la nivel cu calea ferata. Sunt intrebari justificate, la care autoritatile intarzie sa raspunda... cu fapte. Iata mai jos scrisoarea cititorului nostru.
Buna ziua! Multi ani inainte, daciccool.ro! Am rugamintea sa abordati intr-un articol si infrastructura feroviara a Romaniei. Intr-o Romanie sugrumata de treceri la nivel cu calea ferata, se pune mai mult accent pe autostrazi decat pe cai ferate, fiind astfel incurajat mersul cu masinile personale in loc sa fie incurajat mersul cu trenul, caci trenul are o capacitate cat zeci de masini si economiseste timp. Suntem mai preocupati de tronsonul Pitești - Sibiu al A1 decat de calea ferata Pitesti - Sibiu. Desi calea ferata Pitesti - Sibiu scurteaza distanta de la Bucuresti la Sibiu cu 129 km, conducerile postdecembriste ale Guvernului si ale Ministerului Transporturilor au tras si trag mata de coada cu refacerea acesteia. La fel se intampla cu calea ferata Bucuresti - Giurgiu.

Cat priveste coridorul feroviar IV paneuropean, acesta uneste Bucuresti cu Budapesta pe un traseu foarte ocolitor, ce pare o veșnicie, prin Alba Iulia, in timp ce o cale ferata Bucuresti - Targoviste - Pitesti - Ramnicu Valcea – Deva, care sa treaca strict prin judetele aferente, ar taia Romania, unind pe harta punctele mentionate mai in linie dreapta. In plus, ar exista si pentru Targoviste magistrala directa de la Bucuresti si nu combinatie de doua magistrale cu cotitura la Titu. Asemenea de la Targoviste la Pitesti. Cand au de gand Guvernul si Ministerul Transporturilor sa refaca magistralele Pitesti - Sibiu si Bucuresti - Giurgiu? La anul si la multi ani? Si cand au de gand sa actualizeze masterplanul general de transport si strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare si cu o cale ferata București – Targoviste – Pitesti – Ramnicu Valcea – Deva, care sa treaca strict prin judetele aferente, in vederea scurtarii distantei de la Bucuresti la Deva? Asta ar trebui sa fie legatura feroviara directa dintre Bucuresti si Budapesta, nu cea prin Alba Iulia, care pare o vesnicie.
Cat priveste organizarea administrativ-teritoriala a tarii, cand se extinde judetul Ilfov sa acopere si localitatile giurgiuvene Adunatii-Copaceni, Varlaam, Mogosesti, Gradistea si Falastoaca, proiectand si executand un drum județean care sa conecteze Vidra cu localitatea giurgiuveana Gradistea? Sunt mai aproape de Bucuresti decat de Giurgiu. In plus, ar beneficia si locuitorii respectivi de transport public cu autobuzele STB si nu s-ar mai imparti intre Bucuresti pentru nevoile generale si Giurgiu pentru nevoile judetului. Am rugamintea sa abordati si ideea aceasta intr-un articol. Multumesc anticipat
. (Lucian Nicholas Teodorescu)