Primim de la cititori: Trecerile la nivel cu calea ferata din Bucuresti

Imprimare

Primim din nou de la cititorii nostri fideli sesizari in legatura cu trecerile la nivel cu calea ferata din Bucuresti. Multe dintre acestea nu sunt reabilitate, iar cele care nu mai servesc la nimic (linii ferate inchise) nu sunt desfiintate, asa cum ar trebui. Redam mai jos opinia cititorului nostru.
Referitor la trecerile la nivel cu calea ferata din Capitală, vedeti zona triajului si a haltei Carpați, M800, tronsonul feroviar Obor - Fundeni, tronsonul feroviar Titan - Catelu, tronsonul feroviar Glina - Berceni, tronsonul feroviar Militari - Razoare - Progresul si M902. Pe M902, de fapt, este in constructie pasajul Domnesti.

Desi trecerile la nivel cu calea ferata sunt prin natura lor mancatoare de timp, generand stres si riscuri, reducerea numarului acestora din Capitala la zero nu pare a fi prioritate pentru municipalitate si pentru primariile celor 6 sectoare. Daca esti nevoit sa chemi taxiul, ambulanta, pompierii sau politia in arealul dintre M300, breteaua Pajura - Baneasa, breteaua Baneasa - Basarab, M900 si DNCB, in contextul in care podul Sabareni e in pragul prabusirii, conducatorul auto e dependent de traficul feroviar. Cu toate acestea, conducerea Sectorului 1 trage mata de coada la proiectat si executat pasaje rutiere care sa substituie cele 6 treceri la nivel cu calea ferata din zona triajului si a Haltei Carpati si a podului Sabareni, conectand Soseaua Chitilei cu Calea Giulesti. Pe M800, desi trenurile circula cu maximum 160 km/h, iar pe Soseaua Pipera exista pasaj rutier, CFR trage mata de coada la desfiintat trecerea la nivel cu calea ferata de pe Soseaua Pipera. Si pe Strada Petricani, si pe Soseaua Andronache sunt numai promise pasaje rutiere in locul trecerilor la nivel cu calea ferata. Pe tronsonul feroviar Obor - Fundeni, desi exista pentru conducatorii auto posibilitatea de a ajunge la Dragonul Rosu din Fundeni pe reteaua rutiera locala, de pe Soseaua Fundeni, CFR nu desfiinteaza trecerea la nivel cu calea ferata de pe Strada Iza, iar conducerea Sectorului 2 nu proiecteaza si nu executa un pasaj rutier care sa substituie trecerea la nivel cu calea ferata mentionata. Si, desi trecerea la nivel cu calea ferata de pe Strada Baicului e deservita de linia 143, municipalitatea nu face un pasaj rutier in locul acesteia. In luna mai, conducerea Sectorului 3 si-a luat angajamentul ca, pe tronsonul feroviar Titan – Catelu, proiectează si executa un pasaj rutier in locul trecerii la nivel cu calea ferata de pe Soseaua Garii Catelu, care e deservită de linia 246, dar inca nu s-a facut nimic. Cat priveste trecerea la nivel cu calea ferata de pe Soseaua Dudesti – Pantelimon, care este deservita de linia 103, conducerea Sectorului 3 inca duce munca de lamurire cu CFR sa-i dea o parte din calea ferata de pe Soseaua Industriilor, ca sa o desfiinteze. Pe tronsonul feroviar Glina - Berceni, CNAIR inca nu s-a apucat de proiectat si executat giratie suspendata la Glina. Cat priveste tronsonul feroviar Razoare - Progresul, inca se amana trecerea acestuia la Sectorul 5, in vederea substituirii acestuia cu linie de tramvai. Nici in privinta tronsonului feroviar Militari - Razoare nu e clar, nici acum, daca va fi reabilitat sau desfiintat si substituit cu cale rutiera.
Scapa Capitala de trecerile la nivel cu calea ferata… la anul si la mulți ani!
(Marius Nicholas Diaconescu)