Sambata, 20 Apr

Te afli aici : Romania Mea Povesti de viata Intamplari din Baile Herculane

Intamplari din Baile Herculane

Email Imprimare

De curand am citit in revista voastra online, Dacic Cool, un articol care prezenta statiunea Baile Herculane. De aceea am hotarat sa va relatez si eu despre aceasta statiune minunata din punctul de vedere al peisajului, dar din pacate care "cade" la propriu din cauza autoritatilor care nu isi dau interesul pentru a recladi ce-a fost odata acolo. Peisajul natural arata insa magnific! Natura pare a fi binecuvantata in acest loc. Din randurile pe care vi le trimit o sa vedeti prin ce am trecut eu in Romania mea minunata, care este frumoasa, dar in care se confirma zicala ca orice padure are si uscaciuni. Sunt ingrijorata pentru ca sunt atat de multe locuri frumoase in tara mea draga care nu prezinta interes pentru cei care se bat cu promisiuni in alegeri si in campanii electorale. Pacat!

Anul trecut mi-am petrecut vacanta de vara in statiunea Baile Herculane. Nu fusesem niciodata in acea zona. In fiecare an am optat pentru statiunile de pe valea Oltului sau valea Prahovei. Pot sa spun ca a fost o excursie cu un inceput de cosmar si ca dupa numai 4 zile am venit acasa. Baile Herculane este o statiune care ,,cade” la propriu si in fata careia autoritatile raman indiferente. Statiunea este la cel mai ridicat nivel de derapanare. Recunosc ca am trecut cu teama pe langa cladiri, fiindca aveam impresia ca se desprind. Pacat de peisajul minunat din aceasta zona. Este superb!
Dupa cum spuneam, am plecat noaptea si am ajuns pe la 8 dimineata. Nu am inchis un ochi toata noaptea, pentru ca nu pot sa dorm in masina, asa ca am hotarat sa ne cazam imediat. O doamna ne-a acostat si ne-a prezentat o oferta de 60 de lei camera. Incantati de pret, nu am mai stat pe ganduri si am acceptat-o! Curtea arata minunat, aflasem ca aveam baie la camera si bucatarie comuna cu ceilalti turisti, care erau plecati la plimbare, desi dupa ce o sa va povestesc, parerea mea este ca am fost singurii turisti. Consecintele zicalei Afara-i vopsit gardul, iar inauntru-i leopardul am simtit-o pe pielea noastra, mai tarziu. Iar vorba "graba strica treaba" am pus-o si noi in practica, platindu-i cucoanei trei zile camera. Iubitul meu m-a rugat sa imi iau din masina ce imi trebuie, fiindca el nu avea de gand sa se odihneasca si voia sa se plimbe prin statiune. Mi-am luat banii, telefonul si o sticla cu apa si, pana sa apuc sa strig Cheile!, el a inchis portbagajul, iar masina era incuiata... Noroc ca, fiind Logan, a gasit un baiat care i-a deschis portbagajul.
Dupa ce am vazut ca totul era in regula, m-am dus in camera, cu gandul sa ma odihnesc pret de cateva ore. Lenjeria era curata, dar patul era din saltea de paie, perna era umpluta cu carpe si intr-un colt al patului, fiindca nu era de mijloc, isi faceau veacul 5 paienjeni. M-am cuibarit pe margine si am atipit un sfert de ora, fiind extrem de obosita si parca nerealizand gravitatea situatiei. M-am trezit dupa sfertul de ceas cu spatele amortit si, dezmeticindu-ma, l-am sunat pe iubitul meu sa vina imediat pentru a vedea conditiile in care ne-am cazat. M-am trezit bine, auzul fiindu-mi agresat de tipetele cucoanei, fiindca i-am cerut banii inapoi. Dupa lungi amenintari si jigniri, ne-a oprit 100 de lei pentru ca am dormit un sfert de ora. Atentie! Tarif perceput pentru un sfert de ora de somn. Daca eram persoane carora ne placea scandalul, nu trebuie sa-i lasam nici pe aceia, dar am vrut sa scapam mai repde de ea, iar ea in tot acest timp zbiera nemultumita ca a creat conditii... Nici la tara nu am intalnit asemenea conditii!
Cand am iesit din curte am avut parte de alta surpriza. Am simtit cum galagioasa si nemultumita doamna ne strange in brate cu un gest matern si ne spune: Va mai astept si la anul. Sper ca v-ati simtit bine. Imi este atat de greu sa ma despart de voi. M-am scuturat putin, crezand ca visez! Apoi mi-am dat seama ca lingusitoarea se comporta asa fiindca tocmai treceau doi pensionari care doreau cazare si pe care i-a poftit in curte. Saracii oameni nu stiau ce-i asteapta.
Ziua ne-am petrecut-o la strand, iar seara ne-am cazat la Hotel Hercules, pentru acelasi tarif "blestemat" de 60 lei. M-am gandit, dupa o zi nedormita, ce poate fi mai rau? Ce am constatat a fost faptul ca sirul ghinioanelor s-a tinut dupa noi.  Apa calda nu exista si sincer, cred ca, si daca ar fi existat, nu as fi intrat in acea cada ruginita. WC-ul in momentul in care i-am ridicat capacul din plastic am constatat ca era spart, telefonul din camera era pus de forma, fiindca firul era taiat. Am observat stupefiata ca erau doua paturi puse peste cearsaf si nu stiam de ce? Eram ca in filmul B.D - Icoana facatoare de minuni furata, si ne intrebam: Ce avem noi aici?. Exact! Ce aveam noi acolo, am aflat peste noapte, cand ne-am pus paturile peste noi si nu stiam de ce nu ne incalzim? Era atat de frig, fiindca geamurile erau crapate, perdeaua se misca si patrundea aer rece de pe balconul in care puteam congela alimente peste noapte. Ca sa nu mai amintesc despre tv-ul care era blocat pe trei posturi: OTV, PRO TV, Realitatea TV si telecomanda nu functiona decat pe inainte si inapoi, asa ca l-am stins, mai ales ca se vedea si cu purici.
A doua zi am cautat o pensiune din secolul acesta, cu apa calda si tot confortul, si am gasit langa Hotel Ambasador, Casa Sabu. Toata stima si respectul pentru acest om care a creat conditiile necesare la un pret acceptabil de 80 de lei pe noapte. Am dat 80 lei pe camera, dar merita. Cel putin omul ne punea la dispozitie conditiile minime de supravietuire pentru secolul XXI, ba chiar camera era decorata intr-un stil japonez, cu evantaie mari deasupra patului de dormit, becurile de pe hol erau pe senzori, balcon la camera, cabina de dus la baia de la camera cu apa calda, si terasa, si bucatarie, plus locul de parcare. De aici am pus stop ghinionului care s-a tinut dupa noi si a inceput mica distractie, umbrita de cateva constatari pe care vi le voi preciza in cele ce urmeaza.
M-am dat cu tiroliana peste Cerna de doua ori, am frecventat un restaurant unde mancarea era foarte buna si se canta in fiecare seara muzica de petrecere si populara, unde am facut dedicatii, si am ascultat cu drag melodia Ungurica - muzica banateana. In parc am vazut arborele de sequoia, specie rara si protejata de lege. Am gasit un magazin unde se vindeau carti la un pret  accesibil si de unde am iesit cu un teanc de carti pe care nu le aveam acasa. Am vizitat Biserica Catolica si am urcat pe munte la Grota Haiducilor. In fiecare zi ne-am dus la Strandul termal 7 Izvoare, un strand frumos, unde ne-am petrecut  zilele si unde am facut plaja ca la mare. De asemenea, in fiecare zi, am stat 15 minute cu picioarele in apa si, tinandu-ma de nas, in bazinele cu apa sulfuroasa, curativa, fierbinte si cu  miros de ,,oua clocite”. Acolo am ascultat povesti ale pensionarilor si am vazut cateva bunicute care isi luasera costumele prea mari si cand ieseau din apa se vedea totul! Am prins pastrav din Cerna, un peste gustos si care se agata imediat de undita.
 Pe strazile din Baile Herculane am dat  numai peste batranei care isi alinau si ei batranetile in apele cu sulf. Am observat cum oamenii care locuiesc la blocuri au stive de lemne in dreptul fiecarui bloc, aceasta fiind sursa lor de incalzire iarna. Plimbandu-ne prin parc am observat o tablita pe care scria WC lipita de un pom si undeva prin tufisuri era WC-ul in care nu am indraznit sa intram. Am vrut sa ne relaxam in parc pe o banca, dar am constatat ca se auzea "cioc-poc" iritant, de la niste muncitori care lucrau la cladirile din jur. Acum s-au apucat sa consolideze cladirile care au ajuns ruine si pot spune ca acest "cioc-poc" este un sunet intalnit des, chiar si atunci cand vrei sa faci o poza cu statuia lui Hercules, auzul iti este incantat de minunata simfonie a instrumentelor de lucru. Un lucru ingrijorator l-am constatat cand ne-am avantat in urcarea catre Grota Haiducilor. Dupa ce am gasit-o cu greu, fiindca  indicatoarele sunt amplasate aiurea, a trebuit sa urcam niste trepte, desi nu stiu daca le pot numi asa, mai bine zis ramasite din trepte, care se sfaramau sub picioare.
Am ramas cu un gust amar in urma acestei excursii si am constatat cata nepasare exista din partea autoritatilor care se doresc a fi competente, dar care raman indiferente si consuma banii in diverse proiecte nefolositoare! Daca Romania va fi lovita de un cutremur de peste 6 grade Richter, aici, din pacate, nu vor ramane decat un maldar de constructii la pamant si un peisaj minunat in jur. Baile Herculane este o statiune extrem de frumoasa din punctul de vedere al peisajului, dar din pacate nu si din punctul de vedere al investitiilor. (Catalina Cezarina Paun)