5 remedii naturale pentru combaterea osteoporozei

Imprimare

Osteoporoza afecteaza peste jumatate dintre femeile trecute de varsta de 50 de ani. Este o boala care afecteaza oasele, acestea devenind poroase si fragile, de aceea osteoporoza mai este cunoscuta sub denumirea de „boala oaselor poroase”. Principalele cauze ale aparitiei osteoporozei sunt reprezentate de aportul insuficient de calciu si vitamina D, precum si de lipsa cronica de miscare. Desi debuteaza tacit si fara dureri, aceasta boala contribuie la distrugerea oaselor, ca urmare a reducerii masei osoase si a deteriorarii tesutului osos.


Osteoporoza - cauza principala a aparitiei "cocoasei"
Primele semne evidente ale bolii apar dupa o fractura, insa urmarile acesteia nu trebuie neglijate, caci adeseori se poate ajunge la probleme resimtite la nivelul bazinului si al coloanei. Aparitia „cocoasei” este una dintre efectele iremediabile ale acestei afectiuni netratate la timp. Din fericire, exista metode prin care osteoporoza poate fi prevenita si chiar tratata, insa trebuie sa fim constienti de faptul ca tratamentul este unul de durata si presupune o complianta buna a pacientului, din care nu trebuie sa lipseasca miscarea si un regim alimentar adecvat.
Recomandarea medicilor in privinta alimentatiei sunt suplimentele cu calciu si vitamina D, care au rol de fixare a calciului in oase, pentru a completa doza zilnica recomandata. Astfel, adultii cu varste cuprinse intre 19 si 50 de ani ar trebui sa consume cel putin 1.000 de miligrame de calciu zilnic, iar persoanele peste 50 de ani ar trebui sa creasca doza de calciu pana la 1.200 de miligrame. De asemenea, este contraindicat consumul excesiv de alimentele care contin fosfor, cum ar fi carnea rosie, bauturile carbogazoase si mezelurile sau consumul de cafea si alcool. Acestea contin fosfati care slabesc rezistenta osoasa si inhiba absorbtia calciului in oase.

Tratamente naturale pentru combaterea osteoporozei
1. Varfuri proaspete de lucerna - 1 pahar/zi. Lucerna are un continut ridicat de saruri de calciu, magneziu, potasiu si alte minerale, oligoelemente, vitamine si fitoestrogeni. Are efect remineralizant si alcalinizant puternic. Contine de 4 ori mai multa vitamina C (necesara asimilarii calciului) decat citricele.
2. Orz verde - 1, 2 pahare/zi, fiind bogat in calciu si alte substante minerale deosebit de importante pentru sistemul osos.
3. Suc de urzica - 1 pahar/zi. Urzica este bogata in calciu, magneziu, fier, potasiu. Excelent stimulent pentru refacerea oaselor, intinderi musculare si leziuni ale tendoanelor.
4. Suc de papadie - pahar/zi. Este bogat in calciu si magneziu, necesare pentru soliditatea sistemului osos.
5. Lapte de migdale - 1, 2 pahare/zi. Migdalele sunt cele mai sanatoase din familia oleaginoaselor, contin cele mai bune tipuri de grasimi si sunt bogate in calciu si magneziu. Puteti prepara un delicios lapte din 12-15 samburi de migdale (crude), o banana sau 1½ de mar, o lingura de miere, o cana de apa calda. Pentru inceput, se pun in blender migdalele cu putina apa (cat sa le acopere), se mixeaza putin, apoi se adauga restul de apa si celelalte ingrediente si se mixeaza bine, pana se transforma intr-un lapte spumos.

Sursa: Antena Satelor