Somnul de dupa-amiaza, mai benefic decat cafeaua

Imprimare

Stii cum scade energia ta dupa-amiaza? Incepi sa te simti putin somnoros si mai putin concentrat. Aceasta stare o simtim majoritatea dintre noi. Un pui de somn rapid ne poate aduce inapoi la normal. Un pui de somn dupa-amiaza ar putea sa nu fie cel mai bun mod de a-ti impresiona seful, dar oamenii de stiinta spun ca ar putea imbunatati performantele dvs. la locul de munca.
Cercetatorii au descoperit ca un somn scurt dupa-amiaza imbunatateste capacitatile de gandire si de memorie ale oamenilor si face ca creierul sa functioneze ca si cum ar fi fost cu cinci ani mai tanar. Somnul de dupa-amiaza energizeaza organismul la fel ca si cafeaua, insa fara efectele secundare ale stimulentului, cum ar fi dependenta sau tulburari de somn pe timp de noapte, sustin specialistii australieni.
Dr. Nicole Lovato, de la Universitatea Flinders, a constatat ca atentia oamenilor care dorm in mod regulat in timpul zilei este mai dezvoltata decat a celor care isi permit un pui de somn doar ocazional.
Somnul de dupa-amiaza este foarte popular. Aproximativ 50% din oameni dorm dupa-amiaza, cel putin o data pe saptamana. Somnul din timpul zilei este foarte util, pentru ca imbunatateste functiile cognitive, timpul de reactie, memoria pe termen scurt, chiar si starea de spirit. Cu cat este mai lung somnul de dupa-amiaza, cu atat este mai energizant, sustine dr. Lovato.
Durata acestuia ar trebui sa depinda nu numai de timpul disponibil, ci si de planurile de seara. Un somn de o ora sau doua dupa-amiaza va influenta somnul din timpul noptii.
Daca putem dormi o ora si jumatate in timpul zilei, vom avea beneficiile unui somn profund. In caz contrar, si o odihna de 10-15 minute poate reimprospata semnificativ si imbunatati performanta mentala, iar beneficiul dureaza cateva ore, sfatuieste dr. Lovato.
Puiul de somn scurt este foarte util pentru ca nu ne simtim ametiti dupa trezire, a spus dr. Lovato, explicand ca intr-un timp scurt, nu se poate adormi profund.
Sursa: Antena Satelor