Corn Flakes, o intamplare care a facut istorie

Imprimare

Se spune ca de multe ori marile descoperiri se fac din intamplare. In cazul fulgilor de porumb, chiar asa a si fost! Aflati in cautarea unui mic dejun sanatos si gustos fratii Kellogg au descoperit intamplator cum se pot produce deliciosii Corn Flakes. Astazi, o serie intreaga de producatori ofera celebrii fulgi de porumb, cu un continut mai mare sau mai mic de zahar, cu diferite alte ingrediente… Producatorul roman SanoVita ii propune atat in varianta cu zahar, cat si in varianta fara zahar.

Istoria fulgilor de porumb
In 1876, doctorul John Harvey Kellogg preia conducerea unei apreciate clinici din Michigan. Adventist convins de binefacerile unei alimentatii cat mai naturale, continuator al lui Sylvester Graham si sustinator al abstinentei sexuale, schimba rapid regimul alimentar de la aceasta clinica, regim care fusese axat pe preparate din carne de porc. Pune accentul pe plimbari in aer liber, introduce dusurile fierbinti alternand cu cele reci, interzice cafeaua, ceaiul si alcoolul si impune un regim alimentar vegetarian sarac in grasimi. Metodele sale conving personalitatile epocii, precum Henry Ford sau John D. Rockfeller. Doctorul John Harvey Kellogg era ajutat de fratele sau, cu opt ani mai tanar, Will Keith Kellogg. Dar in 1894 nu reusisera inca sa gaseasca o reteta satisfacatoare pentru masa de dimineata…
Pentru micul dejun, in pofida indelungatelor cautari, nu gasisera inca o solutie de care sa fie multumiti, servind o paine relativ tare si lipsita de gust. Din intamplare, intr-o seara, pe 8 august 1894, a ramas pe masa o oala cu grau fiert, ei incercand sa prepare tot felul de retete pe baza de grau fiert pentru micul dejun. Dimineata, in loc sa o arunce, au presat-o printre doua role, avand surpriza sa obtina in locul unei paste uniforme, cate un fulg de grau, separat, din fiecare bob. Copti si rumeniti pentru a deveni crocanti si serviti oaspetilor sanatoriului sub numele de Granose, acestia au fost de un real succes, astfel ca au extins procedeul rapid si pentru alte cereale, inclusiv pentru fulgii de porumb, care urmau sa se dovedeasca a fi marele succes, pentru ca pe 31 mai 1895 sa inregistreze deja cererea de patent Flaked Cereals and Process of Preparing Same, iar pe 14 aprilie 1896 sa apara astfel noua marca inregistrata Granose.

Razboiul zaharului si succesul noului mic dejun
Fratele mai mic a avut ideea sa adauge zahar pentru a face produsul mai atragator publicului larg, ceea ce a dus la un adevarat scandal si la ruperea relatiilor cu fratele sau medic. Dar el nu a dezarmat si a avut curajul sa lanseze pe piata fulgii de porumb, infiintand in 1906 compania Kellogg. Succesul fulminant pe care l-a avut a facut ca, atunci cand a murit, in 1951, la varsta de 91 de ani, sa fie deja demult supranumit King of Corn Flakes.
Pornind din aproape necunoscutul Battle Creek din Michigan reusise sa schimbe micul dejun al unei lumi intregi. Exploatand o pura intamplare norocoasa, cu mult curaj, spirit de initiativa si o formidabila intuitie antreprenoriala a reusit sa creeze si sa dezvolte o noua piata, cea a fulgilor de cereale, si sa se instaleze drept lider al ei. Drumul nu a fost insa chiar atat de simplu si de lipsit de obstacole. Inceputul a fost modest, lansandu-se pe piata cu o productie de doar 33 de pachete pe zi, despre care se spune insa ca erau inscriptionate de mana, Nu gasiti un continut Kellogg, decat daca scrie Kellogg pe el! Originalul purta asadar semnatura W.K. Kellogg. Si marca Kellogg se distinge pana astazi prin aceasta semnatura inconfundabila…
Problemele nu au intarziat sa apara. Prima provocare importanta a aparut foarte repede dupa lansarea productiei industriale. Intampinand dificultati in vanzare, Will Keith Kellogg a avut inspiratia sa anunte epuizarea stocurilor cu anuntul Va rugam ca timp de 30 de zile sa nu mai mancati Corn Flakes!, publicand in acelasi timp in Ladie’s Home Journal, una dintre cele mai citite reviste ale timpului, anuntul Corn Flakes s-au epuizat, nu mai putem primi comenzi!. Iar vanzarile au explodat! A fost momentul in care Kellogg’s Corn Flakes s-au inscris pe drumul care i-a transformat rapid in cel mai ravnit mic dejun american. Dar lucrurile nu se opresc aici. Pentru a creste mai departe vanzarile, in 1909, a lansat o oferta, care a functionat timp de 22 de ani, prin care celor care cumparau doua pachete de Corn Flakes li se oferea cadou The Funny Jungleland Moving Pictures Booklet. In 1912, a instalat in New York, in Time Square, cea mai mare reclama luminoasa de pana atunci. Scris cu rosu, Kellogg's stralucea pe o suprafata de 790 de metri patrati. Dar principalul element de atractie il reprezenta fata unui copil care plangea cand langa el se aprindeau literele I want Kellogg's si radea cand se putea citi  I got Kellogg's. Tot atunci a lansat si un nou ambalaj revolutionar pentru acea vreme, care permitea sa fie reinchis pentru a pastra prospetimea produsului. Doi ani mai tarziu lansa pungile de hartie cerata care aparau fulgii de cereale de umiditate.
A continuat sa-si extinda si gama de produse, astfel ca in 1928 lansa produsele din orez, Rice Krispies.
Dupa ce cucerisera deja America, produsele Kellogg's au fost lansate in 1915 in Canada si apoi in Australia si Anglia, dupa care a urmat atacarea Europei continentale astfel ca in 1928 cucereau deja Germania.
Pentru a ajunge aici a folosit din plin reclamele televizate implicand prezentatori renumiti si artisti de prestigiu. Au fost implicati legendarii Beatles, dar si ajutorarea copiilor in suferinta sub auspicile UNESCO. O alta premiera absoluta a fost folosirea eroilor de film si parteneriatul cu Hollywoodul. Astfel, au aterizat pe amblajele Kellogg's Superman, eroii din Star Wars, Spiderman, Stapanul Inelelelor sau Ice Age. Si succesul a fost pe masura.

Ieri si astazi
Astazi, Kellogg are peste 26.000 de angajati care lucreaza in 46 de puncte de productie din lumea intreaga. In mod cert este un imens avantaj sa fii deschizator de drum, iar Kellogg a reusit sa fie mereu cu un pas inainte reprezentand si astazi numarul unu in lumea cerealelor. In urma performantelor inregistrate in anii 1970-1980, a fost desemnata in 1985 una dintre primele cinci companii americane din punct de vedere al performantelor manageriale.
Este adevarat ca a stiut de la inceput ca principala valoare o reprezinta calitatea produselor si a pastrat reteta aproape neschimbata, dar, asa cum a si inceput, certandu-se cu fratele sau care milita pentru produse sanatoase, avea pe parcurs sa faca mereu mai multe compromisuri pentru a oferi produse cat mai apetisante. Astfel, crescand concentratia de zahar a intrat in conflict cu organizatiile de protectie alimentara, precum Foodwatsch. Dar in afara de concentratia exagerata de zahar au fost atacate si absenta unor informatii necesare de pe ambalaje. Sub presiunea organizatiilor pentru protectia consumatorilor, o parte dintre produse nu mai sunt publicizate pentru copii.
Alti producatori, chiar daca au o cota mult mai mica de piata, ofera astazi produse de tipul fulgilor de cereale cu mult mai sanatoase. Astfel de produse, selectate special din acest punct de vedere, puteti gasi la SanoVita, compania din Ramnicu Valcea, binecunoscuta deja consumatorilor de la noi pentru selectia produselor sanatoase.

 

http://www.health-scan.co.uk
http://maindress.com.ua/