Luni, 5 Dec

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Sanatate si Frumusete Alimentatie Sanatoasa 12 superalimente care combat anemia

12 superalimente care combat anemia

Email Imprimare

Anemia presupune o scadere foarte mare a celulelor rosii din sange, a hemoglobinei – o proteina responsabila pentru transportul moleculelor de oxigen in corp. Cine sufera de anemie poate avea simptome precum: dificultati in respiratie, stari prelungite de oboseala, ameteli, dureri de cap si infectii frecvente. Cea mai frecventa cauza a anemiei este deficienta de fier. Iata ce alimente trebuie sa consumam pentru a evita aceasta problema:
1. Mierea cruda. Inlocuirea zaharului cu mierea cruda (fie ca este folosita pentru indulcirea ceaiului, a cafelei sau consumata ca atare) aduce un aport optim de fier organismului, dar si alte minerale si vitamine.

2. Carnea rosie. Persoanele non-vegetariene nu vor intampina dificultati in a-si completa carenta de fier, intrucat acesta se gaseste in cantitate destul de mare in carnea rosie. Consumul acestui tip de carne aduce beneficii si calitatii pielii si sistemului muscular.
3. Spanacul. Consumand jumatate de cana de spanac, se asigura 20% din cantitatea de fier necesara pentru a tine anemia departe.
4. Fasolea. O cana de fasole este echivalentul a 5 mg de fier.
5. Sfecla rosie. Consumul de sfecla rosie este recomandat atat pentru combaterea anemiei, dar si pentru purificarea sangelui.
6. Fulgii de ovaz. Unul dintre cele mai sanatoase obiceiuri este acela de a incepe ziua cu un mic dejun format din fulgi de ovaz. Acestia confera energie si ajuta organismul sa produca celule rosii.
7. Alunele. Contin o cantitate apreciabila de fier, astfel incat, cine le consuma in mod regulat este protejat de pericolul anemiei.
8. Painea din faina integrala. O felie de paine integrala echivaleaza cu 6% din necesarul zilnic de fier. Sunt recomandate si cerealele integrale sau orezul integral, acestea fiind si ele bogate in fier.
9. Oul. Este o sursa bogata de fier si este unul dintre alimentele pe placul copiilor. Se recomanda sa fie consumat fiert, si nu prajit.
10. Rodiile. Pe langa faptul ca au un gust minunat, rodiile fac parte dintre fructele cele mai bogate in fier si in vitamina C.
11. Rosiile. Consumul regulat de rosii asigura un nivel optim de fier, dar si de vitamina C. Acestea mai contin si licopen – un pigment de culoare rosie care combate celulele canceroase.
12. Curmalele. O alta sursa delicioasa de fier o reprezinta curmalele. O cana de curmale asigura 5% din necesarul zilnic de fier.

Surse material: www.healthdigezt.com, www.tantasalute.it, sante-medecine.commentcamarche.net
Foto: pixabay.com


Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy
 

CONCURS

SCRIE-NE DESPRE ROMANIA TA!

ConcursScrie-ne despre Romania ta! Trimite-ne si fotografiile sau filmele tale cu locuri, oameni, situatii sau intamplari din Romania pe adresa office@daciccool.ro.

Le vom posta si le vom premia pe cele mai bune.

Arata-ne Romania asa cum o vezi tu!

Poti castiga premii constand in produse romanesti oferite de magazinul online DACIC COOL.


 

CONCURS

FII COOL! DACIC COOL!

Descopera Romania asa cum au vazut-o, au simtit-o sau au iubit-o cei care au avut curajul sa ne spuna opiniile si visele lor sau sa ne trimita imaginile si sperantele lor. Descopera Romania prin ochii lor!
Scrie-ne despre o viata frumoasa si sanatoasa intr-o Romanie frumoasa si sanatoasa, scrie-ne despre cum iti doresti sa fie viata ta in tara ta!
Asteptam materialele tale pe adresa office@daciccool.ro.
Le vom premia pe cele mai interesante.
Poti castiga unul dintre cele 10 premii pentru frumusetea si sanatatea ta.