Swarovski, cristalele cu aura de legenda

Imprimare

In spatele denumirii de mineral natural a cristalului sta o realitate chimica: splendidul cristal se fabrica. Aceasta combinatie deosebita de sticla, siliciu si sodiu poseda o asemenea incarcatura emotionala, incat ar trebui sa vorbim, mai degraba, de alchimie. Mai ales cand cristalul nu este unul oarecare, ci un exceptional cristal Swarovski.

Povestea brandului Swarovski incepe, la jumatatea secolului al XIX-lea, la Jablonec Nad Nisou, un oras burghez din inima Boemiei. Acolo a vazut lumina zilei, la 24 octombrie 1862, Daniel Swarovski, fiul unui artizan sticlar, proprietar de ateliere de prelucrare a sticlei si de fabricare a cristalelor. De la o varsta frageda, Daniel Swarovski, precursorul productiei in masa de perle si pietre cu fatete slefuite, va deprinde mestesugul prelucrarii sticlei si a cristalelor in atelierele tatalui sau. La varsta de 18 ani, adolescentul este trimis de tatal sau la Paris, la studii.
In Franta, Daniel Swarovski descopera multiplele intrebuintari ale cristalelor in domeniul modei si lucreaza in atelierele lui Gabrielle (Coco) Chanel, care ii va insufla pasiunea pentru haute couture. La intoarcerea in Boemia natala, Daniel Swarovski isi deschide propriul atelier. Pasionat de tehnologie, pune la punct, in 1883, prima masina care permite taierea automata a pietrelor pretioase. In 1895, ajutat de cumnatul sau si de cativa prieteni apropiati, tanarul pune bazele unei mici fabrici in Tirolul austriac, in oraselul Wattens, din apropiere de Innsbruck. Momentul marcheaza inceputul productiei pietrelor pretioase de inalta calitate.
In paralel, Swarovski perfectioneaza si o metoda inovativa care permite obtinerea unui cristal inca si mai stralucitor, noua formula asigurand, definitiv, succesul pietrelor pretioase care ii poarta numele. Combinatia de modele originale si precizia masinilor au transformat numele lui Daniel Swarovski intr-un brand mondial. In timpul Primului si celui de-al Doilea Razboi Mondial, Swarovski s-a facut remarcat si prin fabricarea de telescoape si de instrumente optice considerate, in epoca, cele mai performante din lume.
Procesul complet de fabricare a cristalelor de o puritate inegalabila este un secret pe care numai mostenitorii imperiului Swarovski il cunosc. Artizanilor si sefilor de productie nu le este dezvaluita decat o parte, bine stabilita, a procesului. De cinci generatii incoace, misterul care inconjoara cristalele Swarovski nu face decat sa le sporeasca aura de magie.
Fiecare piatra pretioasa sau perla este taiata respectandu-se cu sfintenie procedeul pus la punct de Daniel Swarovski. Tot el a stabilit si formele standard care garanteaza uniformitatea necesara cristalelor. Tehnica Swarovski permite slefuirea la perfectie a fiecarei fatete a cristalului si calibrarea precisa a masurilor, pentru un maxim de stralucire si de profunzime. Atractia irezistibila fata de cristalele Swarovski se explica tocmai prin sclipirile vii si prin limpezimea lor unica.
Pe cristalele Swarovski se intalneste sigla AB (Aurora boreala), care indica faptul ca materialul a fost prelucrat chimic pentru ca fiecare fateta sa dobandeasca reflexii multicolore. Cristalele Swarovski sunt mai scumpe si datorita acestui element. In plus, compania controleaza permanent cantitatea de materie prima disponibila la vanzare. Astazi, cristalele Swarovski sunt cele mai scumpe din lume, cu un continut minim de plumb de 32%.
Simpaticele figurine din cristal, reprezentand necuvantatoare, au fost create in 1976, prima dintre ele fiind in forma unui cap de soricel. Figurinele Swarovski si-au castigat notorietatea cu ocazia Jocurilor Olimpice de iarna de la Innsbruck, fiind un suvenir pe care multi dintre spectatori nu si l-au putut refuza. In anii 80, portofoliul companiei s-a imbogatit cu bijuterii in culori vii, genti si numeroase alte accesorii de moda.
Aniversarea unui secol (1895-1995) de la infiintarea companiei Swarovski a fost sarbatorita cu mult fast prin inaugurarea Lumii cristalelor Swarovski, o spectaculoasa grota din cristal, pe domeniul familiei, la Wattens. Cu aceasta ocazie, numerosi designeri, artisti, artizani si muzicieni au fost invitati sa contribuie la impodobirea pesterii din cristal, desprinsa parca din povestea lui Aladdin.
Datorita calitatii incontestabile a pietrelor sale, brandul Swarovski este furnizor oficial pentru marci de lux, precum Gucci, Prada, Versace, Roberto Cavalli, Victoria’s Secret sau Chantal Thomass. Cristalele Swarovski sunt nu numai accesorii de moda ce confera un rafinament cu totul deosebit bijuteriilor, ceasurilor, ochelarilor de soare, sticlelor de parfum sau pieselor vestimentare, ci si inedite elemente decorative, utilizate in arhitectura, corpuri de iluminat, design de interior si textile. Minunate obiecte de decoratiuni interioare, ornate cu pretioase cristale Swarovski, va asteapta sa le descoperiti in showroom-ul Exotique.


http://budmag.ua
www.mexes.com.ua/