Vanzarile directe in lumea modei

Imprimare

Astazi, fiecare vrea sa-si valorifice spiritul de initiativa, vrea sa fie independent, sa-si organizeze timpul si viata dupa propria lui inspiratie. Tinand cont de faptul ca in Europa doar 30% dintre intreprinzatori sunt femei, iar dintre acestea doar despre 8,6% se poate spune ca sunt cu adevarat independente, ai putea crede ca ele sunt mai putin animate de un spirit propriu de initiativa. Dar in aceste statistici nu se iau in considerare persoanele implicate in vanzarile directe… Iar femeile reprezinta motorul care propulseaza vanzarile directe! Nu mai putin de 83% dintre cei ce lucreaza in vanzarea directa sunt femei.

Spiritul intreprinzator este o realitate in Europa, mai ales in ceea ce priveste femeile care activeaza in vanzarile directe. Ele sunt foarte multumite de oportunitatea veniturilor complementare, asociate cu posibilitatea de a dezvolta noi competente profesionale, fiind, in acelasi timp, propriul lor angajator. Sau, daca reusesc sa aiba succes in aceasta activitate, ajung sa renunte la a mai lucra opt ore pe zi intr-o intreprindere. Vor un program flexibil si cauta noi provocari. De altfel, 92% dintre persoanele implicate in vanzarea directa spun ca aceasta le-a dat independenta.

Statistici despre vanzarile directe
Daca la o angajare pot aparea diferite discriminari legate, de exemplu, de varsta, aceasta nu mai reprezinta un handicap in vanzarea directa, unde 43% au varsta cuprinsa intre 35 si 49 de ani, iar 20% au varsta peste 50 de ani. Flexibilitatea oferita de acest tip de activitate incurajeaza persoanele mai in varsta sa reinceapa sau sa debuteze intr-o activitate profesionala activa.
Vanzarile directe permit o mare flexibilitate in privinta timpului si locului. Este o activitate ce se poate desfasura la domiciliu si nu necesita un spatiu special. Activitatea poate incepe rapid si nu necesita o formare speciala sau o investitie importanta, element de atractivitate sporita pentru un numar in crestere de persoane din Europa. Aceasta nu inseamna ca nu ar fi atrase de acest gen de activitate si persoanele educate, dimpotriva 46% au un nivel de educatie superior sau universitar. In plus, 29% mentioneaza flexibilitatea, independenta si posibilitatea de a se organiza dupa propriul lor ritm si fara stres. Vanzarea directa poate aduce o solutie pentru fiecare etapa a vietii, oferind in fiecare moment posibilitatea de a efectua o munca part time care se poate transforma apoi intr-una de baza.
Poate fi o noua cale de a inlocui un loc de munca pierdut sau pentru a realiza o reintegrare profesionala, ceea ce o transforma si intr-o importanta oportunitate in perioada de criza. De altfel, in Europa, 31% dintre vanzatorii la domiciliu erau initial fara loc de munca sau in somaj. Nu ai nevoie de o pregatire prealabila, dar nici nu este vorba de o plafonare. Dimpotriva, societatile de vanzari directe ofera fortei lor de vanzare, o formare de baza continua. Fiecare recunoaste valoarea adaugata pe care le-o aduce aceasta pregatire, permitandu-le sa-si dezvolte cunostintele si competentele pentru a-si putea desfasura mai bine activitatea de vanzare. Calitatea de vanzator la domiciliu permite un statut independent si incurajeaza spiritul intreprinzator. Tocmai de aceea, conform statisticilor, 80% se declara satisfacuti de activitatea lor, fiind increzatori in viitorul si in posibilitatile pe care le ofera activitatea imbratisata.
Exista si o federatie a asociatiilor europene de vanzari directe care au realizat in 2008 un studiu amplu la nivel european care a avut rezultate surprinzatoare. De acest sistem depind peste 1.300 de societati din Europa care au realizat in 2006 o cifra de afaceri de nu mai putin de 20 de miliarde de euro. Este un sector care ofera oportunitati de venituri suplimentare pentru un numar impresionant de persoane. In Europa este vorba de nu mai putin de 9 milioane de vanzatori la domiciliu. Vanzarile directe atrag mereu mai multe persoane intr-o piata a muncii in plina schimbare.
Vanzarea directa reprezinta o forma de distributie, care ofera o alternativa interesanta pentru distributia traditionala. O notiune bine inteleasa de branduri de renume, care au ales sa investeasca in societati de vanzare directa. Vanzarea directa reprezinta un canal de distributie ideal pentru produsele inovative care necesita o demonstratie pentru a facilita vanzarea. Un factor important il reprezinta vanzarile in cadrul unor petreceri sau reuniuni amicale. Acestea reprezinta 34% din vanzarile directe din Europa. In plus, vanzarile directe permit consumatorului sa faca cumparaturi fara stres, departe de centrele comerciale aglomerate si la ore mult mai flexibile.
Putem spune ca vanzarile directe au deja o bogata istorie si in Romania,  daca e sa ne gandim doar la companii precum Avon sau Oriflame. De curand, prin acest sistem, a intrat in Romania si Charlott' Lingerie, lenjerie intima de calitate din Franta. Aceasta inseamna construirea echipei de vanzari, care, fiind la inceput, prezinta imense avantaje pentru cei ce se grabesc sa i se asocieze. Conform celor doua intreprinzatoare care se ocupa de Charlott' Lingerie in Romania, afacerea a demarat neasteptat de bine. Cine doreste sa se bucure de castiguri suplimentare si de produsele Charlott' Lingerie, poate accesa siteul www.charlott.ro. Poate fi o activitate care sa-ti aduca o serie de castiguri suplimentare, mai ales ca suntem in plina criza... Poate fi o solutie. Oricum, poti incerca.

 

ag-tng.com.ua/
www.pharmacity.com.ua