Tehnologia moderna incurajeaza faptele bune

Imprimare

Nu sunt multi cei care isi dedica o farama din timpul lor liber pentru a se implica in actiuni de voluntariat. Iar aceasta mana de oameni, pentru a reusi sa aiba un impact in rezolvarea problemelor sociale pe care le vizeaza, trebuie sa isi desfasoare activitatea in mod organizat. Fundatia Principesa Margareta a Romaniei se ocupa cu succes de coordonarea proiectului Telefonul Varstnicului - prima linie telefonica nationala care ofera suport batranilor din Romania. Serviciul este gratuit, confidential si accesibil oricarui batran care simte lipsa unui interlocutor.
Proiectul are ca scop principal informarea varstnicilor, pentru a-i ajuta sa isi rezolve problemele cotidiene. Operatorii liniei telefonice asculta povestile de viata ale varstnicilor si dupa caz ii directioneaza spre institutii sau organizatii care le pot oferi suport practic in comunitatile din care ei fac parte, incurajandu-i sa gaseasca cele mai potrivite solutii. Celor care se simt singuri, echipa de voluntari le alina singuratatea prin apeluri saptamanale, oferindu-le suportul moral de care au atat de mare nevoie.

Cum este organizata activitatea voluntarilor?
In cadrul proiectului Telefonul Varstnicului, operatorii specializati preiau apeluri si reapeleaza zilnic varstnici din toata tara. In plus exista o echipa de voluntari care sunt implicati in reapelarea regulata a persoanelor care se declara afectate de singuratate si care sunt in prag de izolare sociala. Fiecare voluntar aloca in fiecare saptamana cate doua ore pentru a purta discutii telefonice cu varstnicii cu care au stabilit o relatie de prietenie.

Cum sunt organizate si unde sunt pastrate datele?
Pe langa echipa de baza a proiectului, Fundatia Principesa Margareta coordoneaza si o echipa de 15 voluntari. Fiecare dintre acestia colecteaza informatii noi despre beneficiarii proiectului la fiecare apel. Suport in acest sens le este aplicatia Zimplu CRM, o solutie software romaneasca care ii ajuta pe voluntari sa inregistreze si sa pastreze informatiile pretioase despre evolutia fiecarui beneficiar si sa participe la dezvoltarea bazei de date a proiectului Telefonul Varstnicului.
Creata de catre operatorii liniei telefonice, baza de date a fost deosebit de utila pentru eficientizarea activitatilor si cresterea calitatii serviciilor sociale oferite. Astfel, echipa Telefonul Varstnicului a creat campuri specifice pentru activitatea lor, care impart varstnicii pe categorii, in functie de orasul in care locuiesc, varsta, cu cine locuiesc si alte detalii despre nevoile identificate. Cu Zimplu CRM, operatorii liniei telefonice inregistreaza si monitorizeaza datele personale ale varstnicilor.
De asemenea, pentru a pastra un istoric al tuturor discutiilor purtate cu beneficiarii, voluntarii adauga notite in Zimplu CRM dupa fiecare apel. Astfel, in cazul in care un voluntar paraseste asociatia, toate datele stranse de acesta vor ramane in baza de date, iar munca lui poate fi continuata cu succes de ceilalti colegi sau de voluntarii care vor veni dupa el.

Fiecare persoana este importanta
In cazul unora dintre batrani, apelul primit saptamanal reprezinta singura forma de socializare de care se bucura. De aceea, este foarte important ca voluntarii sa nu uite de o convorbire planificata si sa ii sune pe batrani atunci cand au promis. Varstnicii stiu ziua si ora cand urmeaza sa fie reapelati de catre voluntari, pentru ca aceste date sunt prestabilite de comun acord. Pentru a nu trece cu vederea nici un apel, echipa isi programeaza activitati in Zimplu CRM, iar daca au stabilit sa reia discutia cu un batran peste o luna, Zimplu le va aminti sa faca acest lucru printr-o notificare si le va oferi toate informatiile necesare pe prima pagina.

Prezenti in momentele speciale
Zilele de nastere sau de nume au insemnatate pentru fiecare dintre noi. Pentru cei mai multi varstnici, ele trec insa ca zile oarecare. Transformarea unui apel intr-unul special, cu urari de bine, readuce varstnicilor sentimentul ca sunt valorosi si pretuiti. Cu ajutorul tichetelor suport din Zimplu CRM, toate zilele deosebite sunt marcate, odata deschise, acestea neputand fi inchise pana la indeplinirea activitatii urmarite.
Aflati mai multe despre Zimplu CRM. (Foto: www.freeimages.com)