Legume Fructe Live Connect si Ziua Cartofului Live Connect au dat startul evenimentelor Virtual Agro in 2021

Imprimare

Evenimentele Legume Fructe Live Connect si Ziua Cartofului Live Connect s-au bucurat de prezenta unui numar de peste 11.000 de vizionari in cele doua zile pe care fermierii le-au avut la dispozitie pentru dezbateri, pe tema oportunitatilor si provocarilor cu care se confrunta in sectorul agricol.
Primul eveniment, Legume Fructe Live Connect, dedicat filierei de legume si fructe din Romania, organizat in parteneriat cu OIPA LEGUME FRUCTE, a adus impreuna principalii producatori si a setat obiectivele de productie, procesare si desfacere.

In zona de de Expo Hall au fost prezente branduri romanesti de legume si fructe, cu standuri virtuale.
Printre expozanti amintim – Mere de Itesti, Serele Super, Ferma Stoian, Ana Are Mere, Pannere, Livada Bunicului, Livada cu Cires.
La eveniment au participat autoritati publice, reprezentanti ai retailului modern, analisti de piata, traderi, producatori de legume si fructe, profesionisti din industrie.
Pentru a avea un impact asupra pozitiei producatorului in acest lant, organizatiile de producatori trebuie sa fie organizatii economice veritabile – este un lucru de o importanta extraordinara.
In Belgia, cca 90% dintre cultivatorii de fructe si legume fac parte din organizatii de producatori. In 2020, putem observa ca cifra de afaceri provenita din productia vanduta angrosistilor, distribuitorilor etc. – a depasit 1 miliard de euro (1.078 miliarde euro). Doua treimi sunt legume si o treime – fructe. Daca ne uitam la ultimii ani, vedem ca cifra a crescut cu peste 25% in ultimii 5 ani. Asadar, afacerile merg foarte bine in Belgia, desi avem o multime de probleme – probleme cu pesticidele, produsele fitosanitare, interzicerea importurilor in Rusia, criza provocata de Covid-19 etc., insa datorita faptului ca lucram impreuna in cooperative si organizatii de producatori, producatorii din tara noastra se bucura de o sustinere masiva.
Daca ne uitam la valoarea productiei comercializate in statele membre, observam o evolutie. La Romania, de exemplu, daca e sa comparam valoarea medie a productiei comercializate pe anii 2013-2017 cu valoarea pentru 2018, vedem o crestere de 25%. In tara mea, Belgia, cresterea e de 9%, iar in Europa, cresterea valorii productiei comercializate este una mica, dar exista. Graficul arata 34 milioane pentru Romania.
(Luc Vanoirbeek, presedinte grup de lucru legume-fructe COPA COGECA)

Evenimentul dedicat fermierilor producatori de cartof, Ziua Cartofului Live Connect, a fost organizat cu sustinerea FNCR.
Printre expozantii zilei amintim AgricoM, Tara Fagarasului, Ferma Bioplant, Grup Serban, Ferma Cernat.
Suprafetele cu cartof s-au diminuat, in prezent datele inregistrate in APIA arata ca in Romania sunt 28.000 ha, care acopera 40% din consumul national. Restul pana la 60% din consum importam, iar deficitul in balanta comerciala se ridica la 64 milioane de euro.
In aceasta perioada realizam programul de tranzitie, precum si PNS. Din analiza SOWT am inteles ca trebuie sa investim in unitati de procesare si depozitare, astfel incat sa aducem o valoare adaugata a productiei primare.
(Adrian Oris, ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale)

In cadrul conferintelor s-au discutat si planurile pentru noi investitii ce vor fi continuate anul acesta de proprietarii fermelor Serele Super, Merry Berry si Grup Serban.
Pentru detalii, va invitam sa urmariti inregistrarea conferintelor aici:
Legume Fructe Live Connect: https://fb.watch/3QDKSlOkLt/
Ziua Cartofului Live Connect: https://fb.watch/3QEbK-LMyy/

Despre Godmother
In piata de comunicare de 20 de ani, Godmother, ca agentie focusata pe brand experience, si-a propus sa includa componenta digitalizarii in toateproiectele pe care le desfasoara, avand la activ peste 1.000 de evenimente.
Godmother creeaza si implementeaza evenimente digitale cu tot ceea ce implica acest domeniu: platforma, solutii, concept creativ, live-uri, engagement.
Printre clientii agentiei se numara Google, BASF, Rompetrol, Agricover, Profi, H&M, Ursus, Henkel, , Forever Living Products, Servier etc.

Printre partenerii media ai evenimentului se numara si revista online www.daciccool.ro si www.accmediachannel.ro.