Avatar

Imprimare

Daca acum cateva milenii avatarurile reprezentau forma prin care se manifestau prin excelenta zeii vedici, astazi avatarurile sunt forma de exprimare a mereu mai multor milioane de oameni, ce au ales sa-si petreaca timpul in universurile virtuale de tip Second Life. Astfel, avatarurile au trecut din patrimoniul zeilor in cel al oamenilor, al celor ce au pasit in secolul XXI.

Aceasta schimbare de mileniu a adus si nu conteneste sa aduca noi si noi revolutii, in stiinta, arta, economie, in societate si mentalitati si, poate, in primul rand, in divertisment. Insa, dincolo de acest infinit univers de avataruri, ne confruntam acum si cu Avatar, acel atat de mult asteptat film, ce vine, dupa cum ne anunta nenumarate voci, sa revolutioneze lumea filmului. Nu este semnificativ in aceasta provocare nici bugetul ce depaseste orice imaginatie, de aproape jumatate de miliard de dolari, nici intervalul incredibil de 15 ani scurs de la lansarea ideii si inceputul scenariului pana la finalizarea filmului. Trebuie semnalata insa hotararea lui James Cameron de a nu accepta nici un compromis in realizarea acestui film, incapatanarea de a astepta pana ce tehnologia a avansat suficient pentru a permite transpunerea in viata a unei alte viziuni asupra filmului. Si nu a fost o asteptare pasiva, Cameron implicandu-se in dezvoltarea noilor facilitati tehnologice. Evident, filmul poate fi criticat din perspectiva unei anumite predictibiltati a rezolvarii intrigii, la fel cum permite dezvoltarea unor inedite si fascinante analize din punctul de vedere al repunerii din noi perspective a nenumarate teme majore ale filmografiei secolului XX.
Toate acestea, indiferent de tonul critic sau laudativ, palesc fata de o realitate incontestabila. Este vorba de trecerea de la filmul 2D si de la acele atat de stangace incercari de filmari 3D, care riscau sa compromita acest gen de film, la adevaratul film 3D, la filmul artistic 3D, capabil sa te vrajeasca si sa te fure in universul lui fantastic, in care trecerile de la jocul actorilor la incredibilele creatii ale noilor tehnologii sa imbrace un astfel de firesc incat sa treaca practic neobservate. Si aceasta in conditiile in care jocul propriu-zis al actorilor nu acopera decat 40% din cele aproximativ doua ore si jumatate de proiectie. Incredibil, dar "contrafacerea" electronica nu numai ca nu anuleaza universul artistic al filmului, ci, dimpotriva, reuseste sa-l potenteze. Astfel, aceasta realizare a lui Cameron a fost pe buna dreptate comparata cu trecererea de la filmul mut la cel vorbit. Este o granita intre doua epoci ale filmului. Doua epoci inconfundabile.
Din pacate, si de aceasta data, am fost luati pe nepregatite, serviciile oferite la lansare de majoritatea salilor de proiectie fiind inacceptabile, astfel incat spectacolul, in loc sa se sfarseasca in aplauzele meritate de performananta acestei pelicule, sa se desfasoare in huiduieli adresate conditiilor de vizionare.
Acest sfarsit de an 2009 ne confrunta insa cu inca un Avatar, a carui lansare este, de asemenea, un eveniment. Cei care ne-au ajutat sa ne bucuram si noi de acest eveniment, sunt si acum, ca de atatea si atatea ori, trendsetter-ii de la magazinele You&Me. Este vorba de noua colectie de ceasuri Zoppini, ce poarta acelasi nume, Avatar, si care se gaseste deja in aceste magazine.
Cu aceasta lansare, pregatita si ea deja de cativa ani, Zoppini se intrece parca pe sine. Linia simpla, eleganta de o modernitate esentializata si inimitabila plaseaza cu adevarat aceasta colectie intr-o alta lume. Ceasurile Avatar de la Zoppini par intr-adevar sa depaseasca orice limite, cu ele patrunzi parca intr-un alt univers...
Ideea celor de la Zoppini de a suprapune lansarea acestei tulburatoare colectii de ceasuri peste lansarea filmului cu acelasi nume nu face, in ultima instanta, decat sa creasca fascinatia ce ne-o aduce dubla lansare Avatar la acest sfarsit de an si de deceniu.

Ceasurile Zoppini Avatar se gasesc in magazinele You&Me, care vin mereu in intampinarea dorintelor celor ce-si doresc lucruri de exceptie.

Adresele magazinelor You&Me:
UNIREA SHOPPING CENTER
P-ta Unirii, nr. 1, Sector 3, Bucuresti; Tel: 0727.223.228
BUCURESTI MALL
Calea Vitan, nr 55-59, Sector 3, Bucuresti; Tel: 0727.223.287
PLAZA ROMANIA
Bd. Timisoara, nr. 26, Sector 6, Bucuresti; Tel: 0727.223.289
IULIUS MALL
Str. Al. Vaida Voievod, nr. 53-55, Cluj; Tel: 0730.016.770
ELIANA MALL
Str. Bazaltului, nr. 2, Brasov; Tel: 0727.223.285
UNIREA SHOPPING CENTER
Bd. Garii, Brasov; Tel: 0730.016.799

www.atl-service.kiev.ua/
http://www.senordecor.com.ua/