Fundatia Comunitara Brasov si Lidl finanteaza 14 proiecte locale din mediu si educatie

Imprimare

Fundatia Comunitara Brasov si Lidl Romania anunta primii castigatori de microgranturi nerambursabile din cadrul programului numit „Fondul pentru un viitor mai bun in comunitati” pentru initiative locale, destinat organizatiilor neguvernamentale, institutiilor de invatamant si grupurilor de initiativa. Fundatia implementeaza acest fond prin care acorda finantari in valoare totala de 238.750 de lei si mentorat celor mai bune initiative ce adreseaza provocari locale in mediu si educatie. Programul este coordonat de Federatia Fundatiilor Comunitare din Romania, finantat de Lidl si implementat prin fundatiile comunitare din 6 orase.

Apelul de proiecte la nivelul judetului Brasov a fost lansat in urma dialogului cu administratia locala si a participarii societatii civile. Viziunea pe termen lung este de a activa solutii locale la provocari locale in educatie si mediu. Au fost inscrise 29 de proiecte care au fost evaluate pe baza cunoasterii comunitatii carora li se adreseaza, a capacitarii comunitare, a relevantei solutiilor propuse si a impactului generat pe termen lung. Dintre acestea, 14 proiecte au primit finantare propunand idei surprinzatoare si pline de forta inovativa pentru a raspunde unor nevoi complexe ale comunitatilor brasovene. Perioada de implementare a acestora este septembrie 2020 - martie 2021.
S-au identificat doua directii strategice pe care s-au concentrat proiectele, prima fiind legata de un urbanism eco-aware si eficient structurat, gandit in colaborare deschisa a cetatenilor cu autoritatile locale. S-au evidentiat idei precum maparea si recontextualizarea arborilor remarcabili din Brasov, a incurajarii unei mobilitati cu impact redus asupra mediului prin stand-uri de bike self-repair, ateliere de educatie rutiera si evenimente comunitare de pedalat. Cea de-a doua directie strategica, in care s-au inscris restul de proiecte selectate, o reprezinta educatia interdisciplinara bazata pe dezvoltarea abilitatilor digitale si tehnice completate de competente artistice si de exprimare.
Toate proiectele au raspuns provocarii contextului actual printr-un un mix educational care sa imbine prezenta online cu learningul outdoor. Gadgeturile si tehnologia au devenit o extensie fireasca a procesului interactiv de invatare prin care construirea unui brat robotic, a unui pian electric sau crearea de holograme genereaza apoi medii pentru exprimare artistica. O constanta a fost ideea de empowerement a copiilor in procesul educatiei prin solutii de invatare elev la elev prin co-creare de continuturi educative sub forma de podcasturi, continuturi video sau manuale online. Tehnologii actuale precum printarea 3D vin in ajutorul cercetarii lumii inconjuratoare prin joc si stau alaturi de microsere construite de elevi si de sesiuni de invatare in chill zones, spatii de invatare relaxata gandite si construite tot de acestia.
Juriul a fost format din opt oameni cu expertiza in domeniile de dezvoltare si facilitare comunitara, sociologie, evaluare si finantari de proiecte nationale si internationale, comunicare, CSR si dezvoltare organizationala, dezvoltarea capacitatii ONG-urilor, management corporativ, educatie, arii protejate si protectia mediului. Jurizarea a fost un proces in doua etape: jurizarea individuala si cea de grup, in care au fost evaluate indeplinirea criteriilor din ghidul aplicantului precum nivelul de inovare, impactul comunitar, coerenta, claritatea si realismul proiectului, capacitatea si metodologia de implementare, stabilirea obiectivelor si restul criteriilor mentionate in ghid. Am cautat  initiative la firul ierbii care sa activeze solutii sustenabile si participative, sa implice actiuni directe, locale, care sa aiba efecte observabile.
Cei interesati sa afle mai multe sau sa se implice ca aplicanti, voluntari sau sustinatori pot accesa www.fondulpentruunviitormaibun.ro sau #comunitatidefond, pe conturile Facebook si Instagram ale programului.