Un succes romanesc de prestigiu: Romania, Tara Anului la BioFach, cel mai important targ de produse Bio

Imprimare

BioFach este cel mai important targ de produse Bio din lume, dedicat exclusiv specialistilor. Desfasurat la Nurnberg, in perioada 13-16 februarie, targul, vizitat de 41.500 de specialisti din intreaga lume, a fost gazda a aproape 2.400 de expozanti, din 129 de tari, care au prezentat peste 100.000 de produse. Germania ocupand o pozitie de exceptie, atat in productia, cat si in consumul de produse Bio, targul a fost dominat de prezenta germana, urmata de italieni, austrieci, francezi si olandezi. O prezenta de exceptie a fost, insa, si cea a Romaniei, care a reusit sa se achite cu brio de calitatea ei de Tara a Anului, prezenta sa fiind remarcata si apreciata, in egala masura, de oficiali, de specialisti, de ceilalti participanti, precum si de presa, ceea ce a dus nu numai la o cunoastere si recunoastere a produselor Bio romanesti, ci si la un important numar de comenzi pentru aceste produse. Iar targul s-a bucurat de o atentie speciala, atat din partea oficialitatilor germane si europene, cat si a celor romane, targul fiind vizitat inclusiv de premierul Romaniei, Victor Ponta.

Una dintre actiunile importante initiate de Romania a constat in propunerea si organizarea unui concurs pentru cea mai buna miere. Beneficiind de un larg interes din partea a nenumarati participanti din numeroase tari si de un juriu de prestigiu format din specialisti de renume ai unor laboratoare independente din Germania, dar si din alte tari, precum Ungaria sau Peru, concursul a reprezentat un real succes, atat pentru targ, cat si pentru Romania, certificand inca o data calitatea de exceptie a produselor apicole romanesti. Astfel, locul intai a revenit Romaniei pentru mierea de salcam de la Apicola Deva, locul doi a revenit tot Romaniei pentru mierea de zmeura de la Apimond Dambovita, iar locul trei a fost castigat de Peru cu o miere poliflora neagra, specifica florei locale.
Asa cum a declarat Daniel Matache, vicepresedinte Bio Romania si director al companiei Apimond, chiar daca Bio Romania este o organizatie relativ tanara, fiind constituita in septembrie 2008, se pot vedea deja rezultatele unor eforturi sustinute pentru stimularea dezvoltarii durabile a agriculturii si spatiului rural romanesc, pentru educarea, informarea si constientizarea consumatorilor privind beneficiile agriculturii ecologice, la fel cum se pot vedea si eforturile pentru sustinerea tuturor operatorilor care practica agricultura ecologica sau care promoveaza produsele ecologice. Asa cum a subliniat domnia sa, este de remarcat efortul Bio Romania si al presedintelui acesteia, Marian Cioceanu, de a organiza cu succes participarea Romaniei la Bio Fach 2013, dupa ce, la 1 noiembrie 2012, s-a reusit semnarea oficiala la Bucuresti a documentelor privitoare la participarea Romaniei la Bio Fach 2013 in calitate de Tara Anului, cu toate drepturile si obligatiile asumate prin aceasta. Imensul efort organizatoric pentru amenajarea standului de 600 de metri patrati, ce a gazduit cei 55 de participanti romani, s-a dovedit un real succes, inclusiv din punct de vedere al comenzilor pe care aceste firme le-au primit in cadrul targului. Dar - asa cum a declarat presedintele Bio Romania, Marian Cioceanu - nu mai putin important a fost dublul scop, acela de a promova imaginea Romaniei si acela de a alcatui, pentru prima data, o baza de date cu potentialii importatori de produse ecologice romanesti. In acest scop, studenti impartiti in echipe de cate doi au parcurs cele zece pavilioane expozitionale ale Centrului expozitional din Nurnberg Messe pentru a completa un chestionar elaborat de departamentul de marketing Bio Romania. Astfel, este de sperat sa se poata pune bazele unor relatii contractuale internationale care sa stimuleze cresterea productiei ecologice de aproximativ 200 de milioane de euro, din care in jur de 70-80% este destinata exportului.

http://dxtranse.com.ua/
www.europosud.ua/