Miercuri, 21 Apr

Ultimele Titluri :
Te afli aici : Blogurile brandurilor Dacic Cool Blog Hansen Ergonomia, secretul confortului si al starii de bine la locul de munca

Ergonomia, secretul confortului si al starii de bine la locul de munca

Email Imprimare

Cuvantul ergonomie provine din limba greaca, de la ergon (munca) si nomos (legi, reguli). Cu alte cuvinte, ergonomia ar putea fi definita ca stiinta muncii, care presupune adaptarea produselor si a diverselor echipamente de lucru la nevoile specifice ale utilizatorilor. Pentru a fi ergonomic, un produs trebuie sa fie nu numai de calitate, ci sa indeplineasca si anumite standarde de sustenabilitate, care vizeaza aspecte precum modul de utilizare a energiei, impactul asupra sanatatii oamenilor si asupra ecosistemului si responsabilitatea sociala in folosirea materialelor din care sunt fabricate produsele. Dauphin, brand importat in Romania de compania noastra, Hansen Office Design, este primul producator german de mobilier de birou distins de catre TUV Rheinland LGA Products GmbH cu certificatul de mediu Gold BIFMA e3-nivel TM 2, pentru linia de scaune ergonomice Shape.

Pe un post nepotrivit, intr-un loc nepotrivit, la momentul nepotrivit. Va suna cunoscut? Unul dintre obiectivele majore ale ergonomiei este tocmai prevenirea situatiilor de acest tip, prin reducerea, cat mai mult posibil, a impactului negativ pe care munca il poate avea asupra angajatilor. Se evita, astfel, consecinte serioase, precum scaderea numarului de personal calificat si chiar modificarile demografice. In acelasi timp, ergonomia are ca scop mentinerea si cresterea capacitatii de lucru a angajatilor.
In prezent, se estimeaza ca 17 milioane de germani lucreaza intr-un birou, desfasurand activitati ce presupun ore intregi petrecute pe scaun. Un studiu european realizat printre angajatii care isi desfasoara activitatea intr-un birou a aratat ca 43% dintre germani, 42% dintre austrieci si aproape 50% dintre elvetieni sunt numultumiti de dotarile de la locul de munca. 21% dintre respondenti sunt de parere ca echipamentul slab calitativ are impact negativ direct asupra sanatatii lor. In Germania, angajatii participanti la studiu au raspuns si la intrebarea: Cat de bine dotat este locul dumneavoastra de munca? 22% dintre respondenti au spus ca echipamentul lasa oarecum de dorit, in timp ce 21% au declarat ca sunt nevoiti sa-si bata zilnic capul cu aparatura invechita si ca sufera de dureri de spate din cauza scaunelor de birou rigide. 27% au raspuns ca sunt multumiti, cu toate ca le-ar placea sa aiba un calculator nou, iar 30% au afirmat ca, la locul lor de munca, conditiile sunt excelente, de la tehnologie de ultima ora si lumina foarte buna la mobilier ergonomic.
Ne-am putea intreba, firesc, ce legatura exista intre configuratia spatiului de lucru si performantele in activitatea pe care o desfasuram la birou. Cercetatorii de la Facultatea de Psihologie din cadrul Universitatii Exeter (Marea Britanie) au dorit sa afle in ce masura designul spatiului de lucru poate avea efecte semnificative asupra starii de bine a angajatilor si asupra productivitatii lor. Concluzia studiului pe care l-au realizat este elocventa: cu cat angajatii isi pun mai mult amprenta asupra spatiului in care lucreaza, cu atat ei sunt mai multumiti si mai motivati, mai legati de angajator si se simt mai bine fizic. Participantii la studiu carora le placea cu adevarat locul lor de munca s-au dovedit a fi cu pana la 17% mai performanti decat cei care isi desfasurau activitatea intr-un birou functional, banal. Atunci cand angajatilor implicati in studiu li s-a permis sa-si organizeze ei insisi spatiul de lucru, s-a observat o crestere a productivitatii lor cu 32%.
In societatea actuala, poate mai mult ca oricand, angajatii trebuie sa faca fata cu brio provocarilor si stresului din activitatea zilnica. In acest context, se pune o alta intrebare: locul de munca ne poate imbolnavi? Potrivit unui studiu european privind viata de zi cu zi la birou, realizat pe 20.000 de angajati, 60% dintre respondenti au declarat ca activitatea pe care o desfasoara le cauzeaza dureri fizice, printre problemele cele mai frecvente numarandu-se afectiunile sistemului osos si muscular, afectiunile sistemului respirator, accidente diverse, afectiuni psihice, tulburari ale aparatului digestiv, infectii si afectiuni ale ochilor si urechilor.
Un alt studiu, realizat recent de Ministerul Sanatatii si Institutul pentru sanatate si siguranta la locul de munca din Germania, a aratat ca, anual, costurile implicate de absentele angajatilor pe caz de boala se ridica la 35 de miliarde de euro (excluzand accidentele si pensionarile anticipate). In Marea Britanie, un angajator cheltuieste, in medie, pentru fiecare angajat, 35.000 de lire sterline anual. In mod normal, angajatul lucreaza 200 de zile pe an. Insa companiile nu valorifica la maximum aceste zile, din cauza imbolnavirii angajatilor si a stresului emotional la care sunt supusi. Implicit, productivitatea are si ea de suferit. Nivelul total al pierderilor se ridica, in medie, la 12.000 de lire sterline pe an, pentru fiecare angajat.
Prin dotarea spatiului de lucru cu mobilier ergonomic si lumina adecvata, prin organizarea eficienta a birourilor si personalizarea lor, angajatorii pot reduce considerabil costurile implicate de imbolnavirea si absenta personalului si pot creste gradul de eficienta al angajatilor. La randul lor, acestia vor face mai putine greseli, vor fi mai motivati si mai performanti.

Comentarii (0)


Arata comentarii/Ascunde

Scrie comentariu


busy